It is currently Thu Mar 28, 2024 10:08 pm



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Psykobabler Raundalen igjen....
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 9:44 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:38 pm
Posts: 3
Location: Bergen
I 2005 samlet undertegnede kunnskap som for lengst er tilgjengelig om stresspåvirkning på barn:

http://www.likestilling.com/psykologi/artikler/STRESS-TRAUMER.htm

Plutselig har barnepsykolog Raundalen funnet ut at negativ påvirkning (stress) i tidlig barndom ikke er bra fordi det spesiellt skader hippocampus og en del andre meget viktige deler av hjernens limbiske system.(sentrale deler av hjernen)

Her er Raundalen i dagens avis:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135478

Hva er motivet Raundalen? Dette er gammelt nytt. Er du ikke oppdatert?

Mange av de utsatte barna er skadet nettopp fordi de bor i fosterfamilier, taes "vare på" av barnevernet, har vært i barnehjem osv...

DET er stress det! Milliarder av hjerneceller hos barn er "DREPT" på grunn av barnevernet sin kunnskapsløse adferd ovenfor barn i generasjoner i dette land. Dette barnevernet er det Raundalen vil skal "DREPE" flere hjerneceller hos barn !!

Er det ikke på tide å flytte fokus fra barnet som har det vanskeølig til foreldrene som mangler kunnskap om hvordan de best tar vare på sine barn? Kunnskapen er her, men den må formidles!

De få barn hvis foreldre ikke egner seg, for det finnes noen ganske få, bla de som tidligere har vært barnevernsbar. Det finnes det i mange tilfeller besteforeldre eller andre nære familiemedlemmer som kan hjelpe. Da reduseres stress. Da slipper vi det advokat Kvilhaug skrev i sin bok Kvilhaug (2005) :

"Effekten av tap ved varig atskillelse på annen måte enn ved død er mer traumatiserende enn tap ved død”,
Agid (1999), Canetti & al.(2001), Wethington (2001), Bron & al. (1991), Roy (1985), Kendler & al. (19992 og 2002) og Furukawa & al. (1999).

Som sagt, dette er gammelt nytt....

Hva er motivet Raundalen? Å skaffe mer arbeid til en delvis udugelig psykologstand (gjelder ikke alle, men alt for mange) i dette land.

Her er en psykobabler som skulle hatt yrkesforbud:

http://www.likestilling.com/psykologi/artikler/MMPI-tolkning.htm

Man skal ikke kritisere uten i alle fall kunne komme med et alternativ.

Spre denne kunnskapen til alle som har eller får barn. DET burde vært en oppgave for barnevernet! Så gjør de forhåpentlig mer nytte for seg....

Her er en link som viser barnevernets "kunnskap" :

http://www.sfm.no/Barnehjemskandalen.htm

Disse er det Raundalen mener bør få flere barn å "HJELPE"...((les:"drepe" hjerneceller hos")


Say no more.........


@
Living in a dreamworld with a dreamlady...
http://www.likestilling.com
@


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 10:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Til leserne: Boken av Sverre Kvilhaug som Rune viser til, er den som det står bilde av på forsiden av BarnasRett:

Atskillelse barn og foreldre

Den er meget lesverdig.

Det fins også mengder av stoff om barnevern på http://www.likestilling.com. Blant annet har Rune lagt ut de berømte "listene" – de første oversiktene over en del psykologer, barnevernsarbeidere, jurister og andre som Gruppen til Familiens Selvstendige Rett har funnet å måtte advare folk mot å ha å gjøre med.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 1:21 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Barnepsyko-babler Magne Raundalen
Image

Om bildet er manipulert? :shock:
Hvordan kan dere tro noe slikt om meg? :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 8:20 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det er vel alment kjent at mangel på kjærlighet og nærhet vil hemme utviklingen til et barn, det er slik blant andre dyr også. Men de andre dyrene feier for egen dør og prøver sjelden å røve andres. Selv om jeg har opplevd kyr som har "overtatt" andres kalver. Ja, rett og slett jaget unna mora. Men det er vi - gårdbrukerne som opptrer som barnefjern og tar kalvene, vekk fra omsorg, til oppstalling. Til stor smerte for alle parter. Det er dog bare vi mennesker som er i stand til å rasjonalisere bort denne smerten.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 9:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Helt enig med deg i hvert ord du sier her.

Marianne HS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Anaklitisk depresjon.
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 5:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Phew!

Jeg leser og leser og skriver og skriver og ... men det har jo selvfølgelig en naturlig sammenheng med diagnosen, fra mmpi-testens punkt 3).

Egentlig så hater jeg psykologi og psykologer og diagnoser og icd og dcm-filene. Jeg har aldri befattet meg med sånt svada, men da jeg fikk Svein Magnar Hansen sin dom, skjønte jeg at jeg måtte finne ut litt mer om psykobablet hans.

Derfor ble det Psykologisk Leksikon av Henry Egidius.

Om anaklitisk depresjon står det blant annet: En tilstand av likegladhet og og likegyldighet (apati) som kan ramme spedbarn og småbarn som opplever tap av omsorgsperson i alderen 8 måneder-2,5 år.

Jeg har lyst til å slanke diagnose-filene til det halve, og totalforby bruk av mmpi-testen her til lands. Og når jeg blir statsminister, så skal jeg gjøre det.

Jeg går til nøden med på et par terminologier og kan faktisk godkjenne anaklitisk depresjon. Det minner meg også tildels om det som psykobablerne grisler med nå, og det er selvopplevd.

1. Min sønn den gang 9 mnd., var i beredsskapshjem i en uke.

2. Han viste overhode ingen interesse for meg de få gangene jeg fikk besøke ham (jeg ammet ham, og måtte pumpe meg).

3. Ja, det gjør fremdeles veldig vondt å rippe opp i denne episoden.

4. Barnevernpedagogene tolker anaklitisk depresjon som et bevis på at barnet er blitt utsatt for omsorgssvikt.

5. Jeg får alvorlig syke bilder i hode mitt når jeg tenker alle de barna som barnevernet har stjålet. Og det samme med tanke på alle de barna som de planlegger å stjele. Jeg blir både lei meg og sint.

6. Samtlige barnevernspsykologer og barnevernpedagoger skulle hatt godt i ræven - med øks.

Dersom min uttalelse i det siste punktet er litt på grensen, så skal / kan jeg til nøden bytte det ut med "teppebankeren." Jeg gjør mitt beste for å forholde meg sakelig til tema, men jeg har en til usakelig greie her:

Husker du psykolog John (?) Sandstrøm som ble plaget av en misfornøyd klient? Vel, Sandstrøm fikk denne sms-en:

"Jeg kommer opp til deg kl. 20.00. Vær hjemme."

Jeg tilhenger av Ghandi sin filosofi, og mener derfor at ingen av oss skal nedlate seg til å gå i gang med å banke livdriten av psykobablerne. Ingen av oss skal gå til ytterligheter. Det trenger vi heller ikke. For jeg har faktisk en enda bedre plan. Vent å se!

DERSOM DU ØNSKER VIRKELIG INNFLYTELSE - MÅ DU ALDRI BRUKE MAKT!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 2:53 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
det er nettopp dette som er skikkelig skummelt - når barna reagerer som forventet på slike "tiltak", brukes dette av bv som en bekreftelse på at de har gjort rett - hvor fjern går det an å bli?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 12:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Vi vil spesielt ønske rufa velkommen inn på dette forumet :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 3:27 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ny forskning viser at mangel på kjærlighet, trygghet, tillit, omsorg, nærhet og grenser gir kriminelle utviklingstrekk hos barn


Medier som skader og dreper kan meget vel sammenlignes med hvordan barnevernofre føler seg når barnevernet kommer klampende inn. Barneverntjenesten, sakkyndige mm går da direkte på person, og synser, antar og mener ting om barn og foreldre.

Quote:
Mediestress og helse
Slike reaksjoner føyer seg godt inn i anerkjent kunnskap om stress. I generell stressteori er det alminnelig antatt at individets opplevelse av kontroll og mestring er avgjørende for helse og trivsel. Det empiriske grunnlaget for dette er godt dokumentert gjennom grunnforskning hos dyr og mennesker. Det foreligger omfattende data fra studier om virkningene av stress på hormonnivå, immunapparat og mange kroppslige funksjoner. Psykologiske mekanismer, f.eks. forventning, påvirker disse funksjonene. Det avgjørende for helsen er om individet har forventninger til at utfordringene, dvs. stressbelastende hendelser, kan mestres eller om det utvikles en følelse av hjelpeløshet eller håpløshet. Følelsen av å ha kontroll over situasjonen er altså særdeles viktig for opprettholdelsen av god helse. Det er nettopp dette medienes virksomhet rokker ved.


Medieoffrene har et fond Medieofferfondet

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 18, 2009 12:09 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Adverse Childhood Experiences Study

Quote:
The Adverse Childhood Experiences (ACE) Study is one of the largest investigations ever conducted on the links between childhood maltreatment and later-life health and well-being. As a collaboration between the Centers for Disease Control and Prevention and Kaiser Permanente's Health Appraisal Clinic in San Diego


Her tror jeg det er veldig mye matnyttig, for den som er god i engelsk, angående skadevirkninger på barn på kort og lang sikt.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 19, 2009 11:39 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Anne Brit Raaen wrote:
Det er vel alment kjent at mangel på kjærlighet og nærhet vil hemme utviklingen til et barn, det er slik blant andre dyr også. Men de andre dyrene feier for egen dør og prøver sjelden å røve andres. Selv om jeg har opplevd kyr som har "overtatt" andres kalver. Ja, rett og slett jaget unna mora. Men det er vi - gårdbrukerne som opptrer som barnefjern og tar kalvene, vekk fra omsorg, til oppstalling. Til stor smerte for alle parter. Det er dog bare vi mennesker som er i stand til å rasjonalisere bort denne smerten.


Vi TOK tilbake et barn som var nesten 4 år ved en såkalt omsorgsovertakelse og fikk tilbake et barn som språkformulert var på omtrent samme stadiet!
Hun ble uten forvarsel tatt ved tvang i barnehagen.

Hun hadde kun tilegnet seg et noe videre ordforråd.
Det går allerede mye bedre etter bare litt mer enn en måned :D

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]