Skuffet wrote:
Kan også ha noe med å gjøre at det er norske terrorofre, og at han frykter hat fra norske psykologer. Men hvordan han skal unngå forhåndsdømming og båssetting, det skjønner jeg ikke. Det gir seg nesten selv hvordan en rapport om Breivik kommer til å se ut. Dvs narsissistisk, psykopatisk, asosial, morderisk, kald etc.
I hans tilfelle har det lite for seg å nekte sakkyndige, for han har allerede spredt sin selvbiografi over hele verden (den er en del av manifestet hans). Når de ikke kan intervjue ham, vil manifestet gi like stor innsikt i tankeverdenen hans. Men ikke sikkert det er lov å utrede klienten bare ut fra en skriftlig kilde.
Det er Breiviks såkalte tilregnelighet de sakkyndige psykiaterne skal vurdere. Man kan godt være narsissist og likevel være tilregnelig. Det er det som vil avgjøre om Breivik blir dømt til fengsel eller sinnsykeasyl. Jeg tror således Breivik har mindre å frykte enn foreldre som skal utredes av "barnevernets" såkalte sakkyndige.
Jeg synes ikke psykologer og psykiatere har noe i retten å gjøre i det hele tatt. I USA kan uttalelsen til en sakkyndigpsykolog avgjøre om den siktede blir dømt til dødsstraff eller livsvarig fengsel.
Problemet er at dommerne fester altfor stor lit til sakkyndigrapportene. De innbiller seg at psykologer er den moderne tids svar på Oraklet i Delfi. Men slik er det ikke. Sakkyndigpsykologene fremfører sine psykologiske meninger, intet annet. Det er tøv å tro at det er vitenskap når en sakkyndig står i retten og utbasunerer at "mor" ikke er egnet, for det vet han ikke noe om. Han har bare en mening om det, basert på hva han selv føler for "mor" og hennes barn (misunnelse?), økonomisk tilknytning til "barnevernet", personlig integritet. Jeg har opplevd sakkyndige som står i retten og lyver så det renner av dem. De har fått et oppdrag av "barnevernet" og gjør alt i sin makt for å frata foreldrene barna deres. Det er ingen moralske skrupler. Alt tøvet de sier lar dommeren passere. De skulle hatt en støvel i bakenden og bli kastet på hodet ut av retten, gjerne vindusveien. Hvis du vil lese mer om svindelen til sakkyndigpsykologene, så kan jeg anbefale boken Whores of the Court av Margaret Hagen, Ph.D.
In this provocative and well-researched book, Margaret Hagen, Ph.D, reveals how expert psychological testimony is a total fraud, showing how the courts have increasingly embraced not a cutting-edge science but, instead, a discipline that represents a terrifying retreat into fantasy and hearsay; a discipline propelled by powerful propaganda, arrogance, and greed. http://www.whoresofthecourt.comSkuffet wrote:
Du har sikkert lest om damen fra Finnmark som nektet å snakke med sakkyndig:
http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article3731245.eceDet er verdt å merke seg at hun sier at de som satt i Fylkesnemnda var vanlige mennesker som deg og meg. Kan være hun ville fått det betraktelig verre hvis det hadde vært sakkyndige psykologer som satt i Fylkesnemnda da. Tror det hun sier betyr at nemnda brukte lekfolk mens saken hennes gikk.
De som sitter i fylkesnemnden er både psykologer og alminnelige medlemmer. Tidligere var det vanlig med fem medlemmer bestående av juridisk leder, to fagkyndige dommere (psykologer) og to legdommere. Nå er det vanlig med tre medlemmer, juridisk leder, legdommer og fagkyndig dommer, som er psykolog og tar oppdrag for "barnevernet" når vedkommende da ikke sitter som dommer i fylkesnemnda.
Damen fra Finnmark nektet sakkyndigeutredning, og det tror jeg ble avgjørende for at fylkesnemnen ikke fant nok "bevis" til å frata henne barna, selv om det faktum at hun nektet i seg selv var avgjørende for at saken ble bragt inn for fylkesnemdna. Jeg har opplevd dissens blant fagdommerne. Psykologer kan se en sak vidt forskjellig. Noen psykologer har sterkere antipatier mot foreldrene enn andre. Får du en slik psykolog oppnevnt, så vet du på forhånd at du vil tape.
Ofte vil "barnevernet" bruke et såkalt triumf-kort mot deg, for eksempel, falske anklager om seksuelle overgrep. Stikk i strid med Sanchez-Cardenas-dommen vil de klare å kaste så mye mistanke mot deg, at du blir fratatt barna uten at anklagene blir prøvd i sin helhet. Dette er forbudt, men gjøres likevel. Så lenge du har en idiot til advokat som lar slikt passere, så kan kommunen svartmale deg som seksuell overgriper, og det vil overbevise dommerne om at du aldri mer bør få treffe ditt barn.
Det offentlige anklagerapparatet har et uttall virkemidler for å lure, narre, svindle, bedra og lokke fra deg barna. Du kan ikke forvente rettferdighet. Dommerne står nesten bestandig på "barnevernets" side. Menneskerettighetene blir systematisk brutt i Norge. Det er årsaken til at så mange barn havner i fosterhjem.