It is currently Thu Mar 28, 2024 2:03 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Trosset besøksforbud - fikk menneskerettsbrytende dom
PostPosted: Sat Apr 05, 2014 11:57 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Trosset besøksforbud - fikk menneskerettsbrytende dom

Som hvilken som helst god mor kunne ikke kvinnen, en av Norges fremste aktivister mot barnevernsovergrep, la sitt barn i stikken, og sendte gaver, kjærlige teksmeldinger og lignende. For dette fikk hun 3 måneders betinget fengsel. Hun fikk også 3 års oppholdsforbud i fire kommuner.

http://www.lp.no/nyheter/oppholdsforbud ... -1.8367793

Moren skriver på Facebook:

"Jeg ber dere alle sammen, ikke la dere skremme av denne dommen, den viser bare hvor grusomt systemet er. Kjemp videre. Gjør det dere kan for å belyse hvordan barnevernet fungerer og at vi ikke kan akseptere dommer som dette eller alt det andre som barnevernets gjør som utvilsomt ikke er til barnas beste."

Det såkalte barnevernet skal arbeide for gjenforening av barn og foreldre, sier menneskerettighetene. Her kriger makten imidlertid knallhardt mot foreldrekjærligheten.

Viktige kommentarer på Facebook:

"I første omgang er dette brudd på Menneskerettighetenes Artikkel 13, ", og Artikkel 12 i The International Covenant on Civil and Political Rights. Disse artiklene sikrer retten til å bevege seg fritt innenfor et lands grenser. Det bør legges til at "allmennpreventive hensyn" her er viktig å ta med, for dette viser til at en strengere straff enn nødvendig ble brukt som skremselstaktikk, og at domstolen har som mål å fortsette med praksisen. Igjen ser det ut som siktede ikke har fått en rettferdig rettsak med uavhengige dommere, omtalt i Artikkel 10 i Menneskerettighetserlæringen. Det bør umiddelbart klages til Human Rights Committee, The Special Rapporteur on the Independence of Judges and Lawyers og The Human Rights Council."

"Ytringsfrihet er også et av hjørnesteinene i et demokrati. Jeg håper at de som mener at deres ytringsfrihet er satt i fare, rapporterer dette til FNs The Special Rapporteur on the promotion and protection on the right to freedom of opinion and expression, Mr. Frank La Rue, E-mail: freedex@ohchr.org"

"Norge har skrevet under på traktater i FN som binder dem til å overholde menneskerettigheter. Derfor gis det anledning til Human Rights Committee å gripe inn (som har med individuelle saker å gjøre). Det samme gjelder Human Rights Council (som har med tilstanden i hele land å gjøre) Det er bare å stå på og si i fra, om man ikke aksepterer rådende tilstander. FN og menneskerettighetene ble opprettet nettopp for å unngå hva vi er vitne til i Norge i dag."

Kvinnen som er dømt, sier selv på Facebook:
Quote:
Ser dere har lagt ut omtalen av dommen min, Det er ingen hemmlighet hvem den gjelder.

Nå er det slik at hvis myndighetene ønsker å få slutt på den politiske aktiviteten vi driver med, så kan de ikke stoppe ytringsfriheten vår på annen måte enn ved å skremme oss fra å bruke den. En måte å skremme dere på er å statuere et eksempel ved å gi meg en streng dom. Det myndighetene ønsker å oppnå med dommen er å skremme dere fra å gjøre som meg, skremme dere fra å bruke ytringsfriheten deres, skremme dere fra å være ulydige mot barnevernet, skremme dere fra å delta på demonstrajoner, skrive avisinnlegg eller bøker. Dette motstandsarbeid har de imidelrtid ikke lovhjemmel for å dømme meg for, derfor må de ta meg for andre ting. Og det de har dømt meg for er altså ti påstander om brudd på kontaktforbud overfor min datter som bor i fosterhjem i Lillesand.

Det retten mener å finne bevist at jeg skal ha gjort er å sende koslige mail fra hunden vår til henne, sms der jeg skriver at jeg er veldig glad i henne og savner henne, og at jeg skal ha forsøkt å gi henne gaver. Jeg finner det her uinteressant å drøfte hva jeg har gjort eller ikke gjort. Men dette er altså hva jeg faktisk er dømt for å ha gjort.

Dette finner retten altså hjemmel for å gi meg 90 dagers betinget fengsel, 3 års oppholdforbud i 4 kommuner og 3 års kontaktforbud overfor min datter.

Måten barnevernet har oppnådd å få min datter til å si i retten at hun ikke ønsker kontakt med moren sin, er de vanlige splitt og hersk-metodene som barnevernet pleier å bruke når de ønsker å hindre kontakt mellom barn og foreldre. De forteller datteren min usannheter eller halvsannheter som gjør henne sint, såret og lei seg og får henne til å si at hun aldri vil ha kontakt med moren sin mer i retten. Retten vet selvfølgelig om barnevernets manipuleringsmetoder, men her er det styringsjussen som råder og det holder at barnevernet får barnet til å si at hun aldri vil ha kontak med moren sin. Så får man en dom som dette.

Men jeg ber dere alle sammen, ikke la dere skremme av denne dommen, den viser bare hvor grusomt systemet er. Kjemp videre. Gjør det dere kan for å belyse hvordan barnevernet fungerer og at vi ikke kan akseptere dommer som dette eller alt det andre som barnevernets gjør som utvilsomt ikke er til barnas beste.


Det er også åpenbare brudd på EMD art 6 og 8. Rettens partiskhet overfor det såkalte barnevernet bryter med art. 6. Maktens adskillelse av mor og datter bryter med art. 8.

Jeg skulle gjerne hatt navnene på de groteske dommerne. I Norge dømmer justismordere og menneskerettighetsforbrytere.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]