It is currently Mon Apr 29, 2024 10:12 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kommentarer vedredrørende sammenblanding m/ Vigrid
PostPosted: Mon Apr 09, 2007 6:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Frans av Assisi wrote:
Kjære Gud, bruk meg som et redskap til din fred. Hjelp meg å elske menneskene tilbake igjen til kjærligheten. Amen (skje din vilje, ikke min).


Ovenforstående bønn har jeg bedt siden jeg ble ”sjølkristen” i -95. Og i -99 skjønte jeg det at jeg hadde blitt bønnhørt og at det var ”lukket opp for meg” (hvordan kunne jeg være så dum og tro at Han ikke ville bruke meg?) -Men ikke på en slik måte som jeg kunne ha forestilt meg det...

Guds veier er uransakelige, og Hans planer med mitt liv var uforståelig i begynnelsen. Men, jeg fant altså mitt ”kall”, eller min rette hylle her i livet da jeg falt i unåde hos barnevernet.

Jeg kaller meg selv for ”erkekristen” selv om jeg tar avstand fra samtlige kirkesamfunn. Om tid og stunder vil jeg også melde meg ut av statskirken, jeg har bare ikke komt så langt ennå. Og det hadde vært kult om noen andre kan dra i gang en masseutmelding i protest mot barnevernet.

Jeg jobber mot barnevernet. Og min fremste oppgave er å rekruttere nye medlemmer til GFSR, selv om jeg ikke aktivt oppsøker mulige kandidater.

Hvilken åndelig overbevisning de måtte ha, er meg knekkende likegyldig. Jeg velger ikke dem, det er de som frir til meg og vårt fellesskap.

At noen "dårlig informerte" personer forstår det slik at jeg har sympati med / for Vigrid, pga at de har lagt en link til mine kollegers hjemmesider, og gir meg rosende omtale, er meg også rivende likegyldig. Bortsett fra at jeg er fornøyd med omtalen, og berømmer deres advarsler mot barnevernet. -Men, jeg deler ikke deres åndelige overbevisning og heller ikke deres syn på vårt verdensbilde. Og jeg gir med dette min tilslutning til Marianne H. Skånland sitt siste innlegg.

I mitt arbeid mot barnevernet, treffer jeg på folk ifra alle samfunnslag. De folkene som jeg trives best sammen med, er de utstøtte, de fremmede, de syke, de fattige, de ”sårbare”, de ressurssvake, psykiske kasus, kriminelle, alkoholikere, narkomane, ol.

–Om Jesus hadde landet på jorden i dag, så var det hos dem han hadde holdt hus hos, han med, og ikke de sjølgode som mener om seg selv at de innehar den rette moralkodeksen.

Jeg tar heller ikke stilling til andre folks åndelig overbevisning og heller ikke deres politiske ståsted, bare så det er sagt.

Jeg tror på den Jesus-greien, +/-. Jeg tror at det finnes en Gud, eller ”Høyere Makt” eller ”Universell Intelligens” om du vil, men jeg vet bare ikke adressen ennå. Jeg er ingen profet, ingen disippel, ingen engel, og ei heller føler jeg meg spesielt utvalgt. Men, jeg har sett nok ”brennende busker” (barnevernsofre) til å skjønne det at jeg er på rett vei, og at jeg blir veiledet av denne ”Gud”, eller ”Allah” for den saks skyld, i henhold til Assisis bønn.

Til troende muslimer som er råket av barnevernet sier jeg; be til Allah om et sant Mirakel. For det er nettopp det vi trenger, alle vi som er plaget av disse onde barnefjernerne. Og Mirakler skjer selv den dag i dag, bare troen på dem er like fast som et fjell.

Og om det finnes en Satan (jeg tror egentlig at det bare finnes ”gode” og ”dårlige gjerninger”), så er jeg sikker på at han der har jeg allerede i lommen… Lett å se på alle avisoverskriftene, for nå er han og hans småjævler i full sving med å stikke kjepper i hjulene for de geistlige…

Genialitet og Galskap skal visstnok gå hånd i hånd, og det er meg en stor ære å bli sammenlignet med en ”gærning”. For ingen gjennomsnittsmoralist har noensinne bidratt til menneskehetens fremgang. –De har nok arbeid med å kontrollere at alle de andre gjør det som de får beskjed om.

Finsk ordtak wrote:
Bare en dåre holder orden, et geni skaper kaos!


Og galgenhumor har jeg nok av, det er faktisk den som holder meg i ånde, skjenket av ”Den Hellige Ånd”;

Francois de La Rochefoucauld wrote:
Den som lever uten galskap, er ikke så klok som han tror.


Dette sitatet forsøker jeg også å etterleve:

Jean Cocteau wrote:
Det finnes ingen skapende virksomhet uten ulydighet.


Med dette sagt, håper jeg at du som er "dårlig informert" har fått åpnet en ny fil i pannelapssynnapsen, slik at det synker inn at ”jeg elsker å hate barnevernet”, og ut over det så har jeg ikke så mange meninger. Husk også på at det å ikke ha en mening, er også en mening.

Og en ting til, kjære deg; slutt å sitte der å anta ditten og datten og gruble og dikte i vei om hva du tror og mener om meg, som en annen psykotisk barneverns-psykolog (det er i kirken du skal tro – her skal du vite), HALLOEN, ER JEG PLUTSELIG DET ENESTE MENNESKET I HELE VERDEN SOM IKKE HAR TELEFON?

Tlf.: 53 51 02 11 eller 97 16 78 08, 90 78 96 50.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Feb 20, 2008 3:07 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Masseutmelding
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 9:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Mar 22, 2006 5:47 pm
Posts: 113
Mona Lygre
Quote:
Jeg kaller meg selv for ”erkekristen” selv om jeg tar avstand fra samtlige kirkesamfunn. Om tid og stunder vil jeg også melde meg ut av statskirken, jeg har bare ikke komt så langt ennå. Og det hadde vært kult om noen andre kan dra i gang en masseutmelding i protest mot barnevernet.


Er allerede utmeldt av "stats-troen" men signerer ditt masse-utmeldelses forslag. Kanskje jeg skal melde meg inn igjen, for å melde meg ut igjen i protest mot barne"vern"


Top
 Profile  
 
 Post subject: Masseutmeldelsen
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 11:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jepp, masseutmeldelse fra Den Luther Protestantiske Statskirke stemmer jeg for, problemme er at de har en tendens til å melde deg inn igjen om du ikke tilhører et annet trossamfunn.

Etter mange års overveielse valgte jeg å melde meg ut herfra, ikke fordi jeg ikke tror på Den Hellige Ånd, og at han er under mange navn...

Men, fordi jeg etterhvert ble overbevist om at Den Hellige Ånd for lengst har flyktet ut av Den Norske Statkirke. Sannsynligvis samme dag Staten flytttet inne og låste kirkedøren, slik at den ble stengt ute, annet enn ved velforbedrete anledninger med Prekner fra Prestens talestol, og ved spesielle rituelle anledninger, som dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelser...

Jeg har opplevd at når man flytter mellom to land som Danmark og Norge så blir man gjerne meldt inn igjen, om man ikke sier i fra, så jeg tror jeg fortsatt er utmeldt - men kan selvfølge sjekke det en ekstra gang.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Å kor gøy
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 10:42 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Å, kor gøy de har det, no e det på'an igjen, de som er uenig med meg klarer bare ikkje å la være å ymte frempå at jeg sympatiserer med Vigrid,

Vigrid-folket må jo bare elske meg, og i hvert fall mine motstandere som ynder å blande meg sammen med Vigrid-slekten, for de får jo mye gratis-reklame! Nå henger de som vil sverte meg seg opp i et bilde som ligger på min profil på Nettby, jeg har satt opp en bilde-serie som er ment å være morsom.

Og det begynner med et artig bilde av den "nifsfarlige" sølegampen min på 12 år. Teksten under det er: Don't mind the dog - beware of the owner. Bildet under der igjen, er av meg, "The owner".

-Det er jo bare vittig! .... men, kritikken går på det at jeg har tegnet bukke-horn på meg selv inklusiv følgende teks: "Gud er opptatt, kan jeg hjelpe deg?" ... Og ergo, så blir det oppfattet som at jeg har Vigrid-sympatier? Eh? Dette bildet er bare myntet på barnevernsansatte.... fra en annen opprinnelig setting på Space....

Nåja, folk er blinde på begge øynene - samtidig, dersom de hadde gidde å bla seg bakover i tid i min dagbok på Nettby, så hadde de snublet over dette innlegget, som jeg en gang for alle håper vil forstumme eventuelle fremtidige sammenblandinger med Vigrid:

Missjones wrote:
Tirsdag 13. februar 2007, 12:42
Personlige opplysninger:

Navn: Mona Lygre

Høyde: 1.57
Vekt: 50 kg
Sko-str.: 35
Øyenfarge: Grønne
Sivilstatus: Skilt
Barn: Weekend-mamma til 2 gutter, 19 og 8 år
Kjæledyr: Golden retreiver, dame, 11 år
Interesser: Kjæresten (?), barn, venner, musikk, bøker, hekling, perler, shopping, ut på tur, reiser, menneskerettigheter, astronomi, astrologi
Religion: Kristen, åndelig, men ikke religiøs
Bor i: Sandviken, Bergen

Et utvalg av mine favorittbøker:
Ondskapens Filosofi, Lars Fr. Svendsen (VERDENS VIKTIGESTE BOK!!!)
Descartes' Feiltakelse, Antonio R. Damasio
E=mc2, David Bodanis
Vær sint med god samvittighet, Theodore Isaac Rubin
Laura Esquivel, Kjærlighetens Lov
All verdens sitater
Du får alltid det du ber om, Esther & Jerry Hicks
Mars og Venus på stevnemøte, John Gray
The American Ephemeris for the 20th Century, Neil F. Michelsen
The American Ephemeris for the 21st Century, Neil F. Michelsen
Barnas Store vitseleksikon, Jørn Roeim
Den minste Reven, Mari Osmundsen

På biblioteket:
Auschwitz, Laurence Rees (TERNINGSKAST: 7!!!)

Et utvalg av mine favoritt CD'er:
In touch with Light, Serge Douw
Amused to Death, Roger Waters
Best of Bowie
Spirit, Lars Alsing
Løvenes Konge, norsk original soundtrack
The Grand Canyon, Nicholas Gunn
Minho Vally Fantasies, Oliver Serano-Alve
From Another Sky, Phil Thornton
Best of Blue
Sometimes I Dream, Mario Frangoulis
ELO, Out of the Blue
Echoes, The best of Pink Floyd

Et utvalg av mine favoritt-filmer:
Løvenes Konge
Den utrolige reisen
Gandhi
Det femte Element
Legenden om Jungelboken
Clockwise
Pirates of the Carribean
Åndenes hus
Contact
Min udødelige Kjærlighet

På tv ser jeg helst:
Top model
Designerspirene
Ungkaren-/ungkarskvinnen
Discovery
National Geographic

Radio:
???

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Feb 20, 2008 2:59 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Å kor gøy
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 10:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Altså, klikk på den røde linken, så får du se hvem jeg har sympati for:

Mona Lygre wrote:
Missjones wrote:

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Tue Feb 12, 2008 8:32 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Og by the way,
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 11:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Og by the way,

så har jeg funnet det nakenbildet av meg selv som alle maser så fælt om... hihi,

folk gjør alt de kan for å sverte meg, dersom de hadde fått tak i underbuksene mine, ja, så hadde det også vært en attraksjon i seg selv og grunnlag for å dømme meg nord og ned,

men, ja, det ligger da altså et pent "nakenbilde" av meg inne på Nettby, i mine filer, i en katalog som heter "Helfigur i bikini",

du vet, mange folk spør om jeg har bilde av meg selv i helfigur, naken, men sorry, for det første så har jeg ikke det, jeg er ingen "poser", og jeg er dritlei av slibrige hentydninger, men for å få noe å le av, la jeg inn en artig tegning av en eldre dame med papilotter i håret og kanintøfler, med følgende tekst: "Hadde du ventet deg noe annet?"

Da jeg hadde oppryddelsesfest blant i mine gamle bilder, falt det ut et fint bilde av meg selv da jeg var 25 år. Da var jeg på interrail i Italia, og på bildet sitter jeg på en stein ved stranden i Rimini med en den gang bekjent av meg, en pen ung mann, altså ingen kjæreste, han hadde sin kjære Maria. På åtti-tallet solte alle moderne kvinner seg toppløs, og jeg like så. Men, på det bildet som jeg har lastet ned på Nettby, har jeg jo selvfølgelig sensurert de ørsmå puppene mine.

og dette bildet la jeg til ved siden av det først, med videre tekst: Dette er alt du får.

Men dette bildet hyles det nå altså HØYT opp om.... nakenbilder? Eh, javel? - makan - jeg bare sukker; men tenk at jeg også har vært ung en gang.

Vel, vel, inn å sjå, alle mann, not to be missed!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Feb 20, 2008 3:03 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Men altså
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 11:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Altså, jeg kan bare ikke skjønne at dette her har noe med barnevern å bestille, min omsorgsevne, og ei heller mitt engasjement for barnevernsofre, og at folk kan gidde å bruke tid og krefter på å henge seg opp i slike uvesentligheter.

Gjør du?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Feb 20, 2008 3:04 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 9:26 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Stå på Mona!

I en verden der misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften blir det du opplever egentlig bare en bekreftelse på at du gjør det rette.

Jeg håper bare at de som satte igang dette tar til vettet - det siste vi trenger er å ødelegge for hverandre - da seirer de vi kjemper mot - på walk-over....

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]