It is currently Sun Apr 28, 2024 2:39 pm



Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 3:20 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
.........


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:03 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 3:48 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Selvsagt kopierer bv sine raporter. Det er jo nettopp derfor jeg legger ut allt det materialt jeg har, for at almenheten skal få øynene opp for hvor korupt dette bv systemet er. Bare slik kan vi knekke deres makt.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 4:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Her kommer litt til fra prosesskriftet til fylkesnemda.

Mor er ukritisk i det hun sier med barna tilstede. Ved hjemmebesøk av barnevernsleder i Nannestad den 16.06.04 har hun i påhør av barna sadig gjentatt at hun bare tenker på å ta livet av seg.Makan til ljuging har jeg ikke vært vitne til i andre situasjoner enn i samband med barnevernet. Hun uttaler at livet hennes bare har vært "dritt", at hun ikke har noe å leve for, og at hun bare ønsker å ta livet av seg.Igjen har bv "sitert" meg uten å egentlig ha noe håndfast å vise til. Jeg har aldrig uttalt dette til barnevernsleder i nannestad, Torill Myrhaug, Jeg kan ha sagt at jg er lei av at hun nekter meg å se min sønn som hun har urettmessig plasert i fosterhjem, at jeg syns det er rart at jeg ikke har noen rettigheter til samvær med gutten, også videre. Nå viser det seg jo i ettertid at jeg hadde faktisk rett til å se gutten, fylkesnemda hadde gitt meg samvær hver annen helg og ferier. Dette holdt barnevernslederen i Nannestad, Torill Myrhaug, hemmelig for meg, jeg visste heller ikke at hun hadde forfalsket min underskrift og tatt saken til fylkesnemda uten at jeg fikk være tilstede. Kan vi ane en egen agenda her?Dette skjer i påhør av barna, noe som åpenbart må føre til utrygghet hos disse.Selvsagt har jeg ikke sagt noe slikt. Og ungene er så trygge på meg som bare det. De kommer til meg med allt som plager de og alle ungene er meget knyttet til meg, noe de selvsagt ikke hadde vært om jeg hadde opptrådt på en slik måte. Det er jo bare å se på ungene, og utsagnet faller dødt til bakken. Menn så tøffe er ikke bv.

Hun har lav frustrasjonsterskel, og mangler impulskontroll. Mor blir veldig fort sint uten at barna vet hva det dreier seg om. Barna blir redde for mor når hun er sint. Hun er psykisk ustabil, og av og til svert deprimert.Det er ganske rart at å være deprimert er negativt i mitt tilfelle,hvor det absolutt ikke er noe depresivt, og positivt i fars tilfelle hvor dette er tilfelle.Det ene sekundet kan hun kose med barna, for i neste sekund å avvise dem.Dette er så utrolig krenkende at jeg har ikke ord for det. Jeg har aldrig avvist ungene under noen omstendighet!!!!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 4:47 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
................


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:01 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 5:12 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Ja, ivertfall når jeg tenker på at jeg er en rolig og sindig person som kun blir forbannet når det er virkelig på sin plass. Ingen som kjenner meg syns jeg er slik som beskrevet her. Slik er det sikkert med deg også?

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 5:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg håper alle som leser disse utdragene forstår at man IKKE skal snakke med barnevernet, man må ikke ha noe med dem å gjøre, og ikke slippe dem inn i huset. Ikke fordi du har årsak for å skjule noe, men fordi de uten betenkeligheter vil lyve om deg - og du har ingen mulighet for å tilbakevise det.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 5:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Her kommer et utdrag av det som min psykolog har skreve om meg, sterkt mistolket av bv.

Psykolog Edmond Lyle ved psykriatisk senter Kongsvinger, har hatt mor til behandling og avgitt en uttalelse. Han vil ikke gi noen uttalelser om forhold ved mors lidelse kan være betydningsfull i forhold til mors omsorgskompetanse. Dette begrunnes med at han ikke har noe konkret grunnlag for å uttale seg om det. Derimot så påpeker han at mors bakgrunn er preget av mangel på omsorg og stor grad av forvirrende opplevelser. Det hitsettes fra hans uttalelse:

"Anettes bakgrunn er preget av store mangler på omsorg og stor grad av forvirrende opplevelser. Slik jeg ser det har dette hatt konsekvenser for henne på en slik måte at hun har fått lite muligheter til å lære å forstå hennes følelsesliv og følelsesreaksjoner. Hun har dermed heller ikke lært å forholde seg selvhevdende ovenfor hennes frustrasjoner på en til envhver tid hensiksmessig måte.Her skriver psykologen "svart på hvitt" at jeg ikke er selvhevdende nok, jeg som bv mener er for egoistisk og ikke setter barna foran meg selv.De kompensasjonsmekanismer som hun har lært bærer bl.a. preg av at hun kan samle opp frustrasjon inne i seg pga. frykt for kritikk.Nå plutselig samler jeg opp frustrasjon, jeg som ifølge bv har lav frustrasjonsterskel. Dette minner sterkt om at Monica har ikke forstått noe av det psykologen har skrevet, hun som har nok psykologisk kometanse (tror hun selv) til å sette psykologens friskmelding til side.Dette kan i annen omgang føre til at hun kan handle impulsivt som følge av oppsamlet frustrasjon.Mot bv, ja, ikke ellers. De sviktende selvforståelses og selvhevdelsesevner i forhold til egen affekt kan oppta såpass mye av hennes energi. Jeg antyder at Anette veldig ofte er redd for å oppleve en kaotisk tilværelse.Hvordan kan da huset være kaotisk hvis jeg er redd for en kaotsk tilværelse? Et klart bevis for at bv ikke har dekning for uttalelsen om at det er så kaotisk i hjemmet mitt. Det sier seg selv at når motivasjonsgrunnlaget er frykt så begrenser dette evnen til å tenke klart og planlegge hensiksmessig i forhold til seg selv om andre"Frykt som bv har bidratt med ved å beskylde meg for ting som jeg vet ikke kan stemme de det går helt på tvers av hvordan jeg fungerer. Men som vanlig klarer ikke bv å se at de bidrar med ekstra belastning for et menneske ved alle deres beskyldninger og løgn.

Barnevernstjenesten vurderer at det fortsatt er fare for at barna vil bli vesentlig skadelidende ved å bli tilbakeført til hjemmet. Mor vurderes som meget psykisk ustabil og ikke i stand til å gi barna nødvendig omsorg slik at barna kan føle personlig kontakt og trygghet som de trenger i forhold til sin alder og utvikling.

Så lenge mors psykiske problemer og kaotiske liv fortsetter, vil hun ikke være istand til å gi barna god nok omsorg. Så langt barnevernstjenesten vurderer det, vil mor trenge svert lang behandling for sine psykiske problemer og i denne perioden vil hun ha nok med seg selv, og vil derved ikke være i stand til å gi god nok omsorg til barna.

Hvilke psykiske problemer? I det utsnittet som bv har referert til her står det ikke noe om psykiske problemer, heller ikke får bv noe oppbakking for at livet mitt er kaotisk da jeg er redd for kaotiske forhold. I Monica Gressbergs øyne er Monica Gressberg en mye bedre psykolog enn Edmond Lyle, selv om hun absolutt ikke forstår ett ord av det han har skrevet i sin uttalelse. Hvordan kan Monica Gressberg vurdere at jeg vil trenge svert lang behanling for mine psykiske problemer? Det finns ikke noe i Edmond Lules uttalelse som sier at jeg trenger lang behandling. Det bv baserer seg på er sin magefølelse, ikke noe konkret faglig uttalelse. Det blir ganske skummelt å leve her i norge om vi må være prisgitt enkeltmenneskers "magefølelse", og serlig om disse enkeltmennesker sitter i maktposisjoner som f.eks. barnevernet. Tenk om vi hadde en statsminister som styrte norge utfra sin "magefølese" ? Hvilke tilstander ville det blitt i norge da?

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 6:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...............


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:02 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 6:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
De tolker allt som sinne og at sinnet er rettet mot barna selv om man er rasende på bv. Bv klarer ikke å se at de er grunnen til frustrasjonen og sorgen og sinnet, selv om de er hovedgrunnen til at man mister besinnelsen. Jeg tror bv ville ha klart å erge på seg gråstein. Det hjelper ikke hvor sindig og behersket du er i alle andre situasjoner, bv får de negative følelsene frem

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 7:27 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
..........


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 3:56 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: fölelser
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 8:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
Ja alt er negativt.
om man blir sint over muligheten for at noen skal stjele
barna,da har man vist agressiv å truende oppförsel,
hvis man gråter i resignasjon over at det er staten som pröver stjele barna,ja da er man dypt deprimert,
begge deler da er man ustabil.
Å holder man seg rolig,selv om man syder innvendig,
da mangler man empati å fölelsesliv nok til å sette barna först.
Man er dömt samme faan hva man gjör!!!!! :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Behandling
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 10:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Så lenge mors psykiske problemer og kaotiske liv fortsetter, vil hun ikke være istand til å gi barna god nok omsorg. Så langt barnevernstjenesten vurderer det, vil mor trenge svert lang behandling for sine psykiske problemer og i denne perioden vil hun ha nok med seg selv, og vil derved ikke være i stand til å gi god nok omsorg til barna.


Den beste "behandlingen" for deg ville vært å få leve i fred med din mann og dine barn. Slik "behandling" er livgivende mens barnevernet kun bryter ned ved å stresse. Stress over lang tid kan lede til depresjon.

Jeg har liten tro på at de moderne heksedoktorene, psykologene, har noe å bidra med. De fleste er moralsk forkvaklede og vil foreslå handlinger som vil bringe pasienten ut i ytterligere uføre. Dessuten er "behandlingen" bare et påskudd for barnevernerne til å stjele barna.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Behandling
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 11:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
....................


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 3:54 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 11:13 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg er helt enig i at den beste behandlingen er å få være ifred. Grunnen til at jeg er enig i dette er enkel, etter at ungene ble tatt, og bv lot meg i fred, har livet mitt ordnet seg nesten av seg selv, det eneste som er galt nå er at ungene ikke er her hos meg. Det er det eneste problemet jeg har!!!! Så konklusjonen må da bli, at alle de andre problemene mine var relatert til bv. En skremmende tanke. Bv burde jo være til hjelp ikke til byrde, så jeg blir bare mer og mer sterk i troen på at bv må vekk, legges døde, så familiene i norge kan få lov til å begynne å fungere igjen.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 11:51 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Her kommer neste innlegg tatt ifra prosesskriftet.

Siden omsorgsovertakelsen har ikke mor villet ha kontakt med B , selv etter gjentatte forsøk ifra barnevernstjenesten side.Makan til løgn! Bv nektet meg og se noen av ungene før de hadde fått et møte med meg. Jeg nektet å møte de alene, så jeg ba min advokat være med, min advokat spurte bv om møtetidspungter, bv gadd ikke svare på dette og vi fikk ikke noe svar på dette, selv etter flere purringer. Så dette er helt klart bv som har "ordnet" med slik at de hadde mere "dritt" på meg.Dette viser klart at hun ser bare sine egne problemer, og ikke viser evne til å se barnets behov for kontakt med sin mor.Og her kom grunnen til at bv trenerte kontakten mellom meg og B, "bevis" for at jeg er kun opptatt av meg selv.Hun har med dette vist en klar avvisning av datteren, noe som gjennkjennes i hennes forhold til de andre, eldre barna som bor hos sine fedre og i fosterhjem.Disse har hun ingen kontakt med, og har heller ikke selv gjort forsøk på å holde kontakten med dem, til tross fo deres behov for å ha nærhet til sin mor.Dette er, unskyld språket, den jævligste løgnhistoreien jeg noen gang har hørt!!!Mine to eldste, G og J, har jeg hatt tilnermet regelmessige samvær med. Kun avbrudt av fars saboteringer, og Hver gang han saboterte, gikk jeg rettens vei for å opprettholde kontakten. 4 rettssaker har det blitt i årenes løp, bare i den saken. Når det gjelder B.A., så er det Torill Myrhaug ved nannestad bv som har sabotert den kontakten ved å ikke informere meg om det samværet jeg trods allt fikk invilget i fylkesnemda. Videre har hun stått i veien for kontakt mellom meg og B.A.. Så å "lempe" skylden for det over på meg er vell å dra det litt vell langt.Det samværet blir i dag sabotert av bv i nannestad med hjelp fra eidskog bv. Når det gjelder B, så er hun her hver annen helg, det samværet ordnet seg når hun flyttet til sin far og bv i eidskog ikke hadde styringa der. Kansje det ikke er meg som er problemet???

Ut ifra overstående vurderinger og hendelser i den senere tid, vil barnevernstjenesten konkludere med at det beste for barna er at de plasseres i fosterhjem for å få en trygg og stabil livssituasjon. Det vurderes at barnevernstj.1. § 4-12,2 ledd er tatt behørig hensyn til. Barnevernstjenesten finner opprettholdelse av eller nye tiltak som nyttesløse.

Selvsagt konkluderer bv med at ungene har det best i fosterhjem, de har jo byggd opp saken sin selv og "funnet" de beviser de trenger. Om bevisene er riktige eller ei, er ikke så viktig, bare bv får fortsette sitt terror regime, og overbevise regjeringen om at de er til nytte. Hvilken nytte de har gjort i min sak er jeg ikke istand til å se. Ungene lider og vil hjem, at det er til det beste for barna klarer ikke jeg og se, men nå evner jo ikke jeg og se barnas beste :twisted:

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Last edited by Annette Olsen on Mon Dec 18, 2006 11:44 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]