It is currently Fri Mar 29, 2024 12:49 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Ny dyrevernslov
PostPosted: Sat Jan 02, 2010 12:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Dette er ett godt tiltak, men, og det er et stort MEN her, jeg er vel litt avventende til virkningen av denne nye loven. Grunnen til dette er dagens barnevernslov og de massive avsporinger vi ser der. Det er jo også pålagt folk og melde ifra om barnemishandling, men hvor ofte er disse meldingene autentiske? Ofte blir bv brukt ( og lar seg villig bruke) i en vendetta som noen måtte ha mot en stakkars familie. De fleste slike meldinger fører jo til at barna blir tatt, og i de fleste tilfeller så er det ikke autentiake grunner til at ungene blir fjernet fra familien. Skal vi nå få ett nytt system som er med på å undertrykke folk? Jeg håper ikke det, men jeg må innrømme at jeg frykter det. For her er det stort potensiale til å ytterligere undertrykke mennesker/familier. I hendene til like inkompetente personer som det barnevernssytemet vi har i dag, så er dette et formidabelt våpen. Og sjansen for at de dyrene som virkelig trenger hjelp får det er vel på lik linje med den hjelpen som er totalt fraværende for de ungene som virkelig trenger det. Det er jo letter å konstruere en sak mot noen du ikke liker trynet på enn å gå inn der saksbehandler risikerer å måtte gjøre en innsats som ikke innebærer å sitte på kontoret med sine koleger og klekke ut saker som får de til å føle en orgasmisk makt følelse. Og blir det ett samarbeid mellom disse som skal håntere de respektive lover, ja da er løpet virkelig kjørt...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=599845

http://www.dagbladet.no/2010/01/02/nyhe ... r/9741070/

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]