It is currently Thu Jun 01, 2023 3:16 am
View unanswered posts | View active topics
Board index » ''DEN FEMTE STATSMAKT'' - BLOGGSEKSJON » >> Alt mulig om barnevernsovergrep » >> Bloggen til agrippa
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
Author |
Message |
agrippa
|
Post subject: Eksklusivt intervju med den norske ambassadøren i Romania Posted: Tue Jan 26, 2016 3:07 pm |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am Posts: 3979 Location: Sosialdiktaturet Norge
|
Antenne Redd Barna fra Barnevernet (RBFB) har fått et eksklusivt intervju med den norske ambassadøren i Romania, fru Olga Hererjeg Nilsen. Antenne RBFB: Hvordan fungerer det norske barnevernet?
Ambassadøren: Den fungerer slik at hensynet til barnas beste alltid trumfer andre hensyn, ikke minst hensynet til foreldrene.
Antenne RBFB: I Bodnariu-saken ble barna tatt uten varsel. Synes du det er greit?
Ambassadøren: Jeg kan dessverre ikke uttale meg om enkeltsaker, men på generelt grunnlag kan jeg si at barnevernet alltid handler til barnas beste.
Antenne RBFB: Det har vært mange protester i Romania og andre land mot det norske barnevernet. Hva er din kommentar?
Ambassadøren: Vi prøver å informere så godt vi kan om hvordan barnevernet fungerer. Det er jo alltid barnas beste som er i fokus.
Antenne RBFB: Hva kan årsaken være til at folk i Romania og andre land ikke forstår barnevernets handlemåte?
Ambassadøren: Vi har ikke vært gode nok til å informere. Vi vil fortsette å spre infomasjon om hvordan barnevernet fungerer og hvilke prinsipper som ligger til grunn for inngripen i familiene. Det er alltid hensynet til barnets beste som ivaretas.
Antenne RBFB: Har du en melding å gi til alle dem som er fratatt sine barn av barnevernet?
Ambassadøren: "Fratatt sine barn" er veldig sterke ord. I Norge kaller vi det hjelp. Jeg håper de får tillit til det norske systemet som vektlegger rettssikkerhet og hensynet til barnets beste. Dette er grunnleggende norske verdier.
Antenne RBFB: Takk for at du stilte opp til intervju.
Ambassadøren: Bare hyggelig. Lenke til faktisk intervju med den norske ambassadøren til Romania
_________________ “ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State, Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)
|
|
 |
|
MH Skånland
|
Post subject: Re: Eksklusivt intervju med den norske ambassadøren i Romani Posted: Tue Jan 26, 2016 10:44 pm |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am Posts: 6857 Location: Oslo
|
|
 |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
Board index » ''DEN FEMTE STATSMAKT'' - BLOGGSEKSJON » >> Alt mulig om barnevernsovergrep » >> Bloggen til agrippa