It is currently Wed May 01, 2024 7:45 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Overskrift i HA: Fosterforeldre gir opp etter skikane
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 1:20 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

[face=Arial]Fosterfamilie omtalt på nett gir opp[/face]


Her har jeg kopiert hovedartikkelen fra Helgeland Arbeiderblad, slik at dere kan se saken.

Her er forsiden.

(For å få bildene leselige kan det hende dere må holde musepekeren over bildet og trykke på iconet nederst til høyre på bildet.)

Fra forsiden:
Helgeland Arbeiderblad wrote:
[face=Arial]Sjikanert til å gi opp[/face]

En fosterfamilie i Vefsn har gitt opp etter sjikane på internett. -Vi føler oss maktesløse, sier rådmann Magne Pedersen etter at politiet to ganger har henlagt anmeldelsene om nettsjikane.

Jeg liker ordlyden: "Vi føler oss maktesløse."

Det er hva jeg vil høre fra folk som driver med maktmisbruk. Slike som Magne Pedersen, Anne Lise Bangsund, Venche Abel osv.

Legg også merke til insinuasjonene (fant de også på nett):
"Mannen som er pådriver for kampanjen står fram i full offentlighet på internett. Når Helgeland Arbeiderblad ikke offentliggjør identiteten hans, er det av hensyn til mannens egen familie. Familiefaren har selv vært i barnevernets søkelys. Redaktør Are Andersen har på lederplass stilt spørsmål ved mannens injurierende kraft."

Her skriver man mellom linjene at jeg er stygg mot min kone og mine barn grunnet offentliggjøringen. At jeg mangler "injurierende kraft" er en omskrivning av "han er en tulling".

Imidlertid er det journalist Marit Almendingen og redaktør Are Andersen som er stygge mot barnevernsofrene. I blind tro på det offentlige driter de i barna som ligger og gråter og lengter etter mamma og pappa. I likegyldighet bryr de seg ikke når tenåringene lærer å dope seg i institusjoner. Sanseløse ignorerer de fortvilte mennesker som tar sine liv.

Legg merke til den naive, tåpelig hjelpeløse troen på det offentlige. De "løper" til fylkesmannen - systemets mann - for å få støtte for at systemet fungerer. Selvsagt får de det.


(PS: Jeg ble ikke ferdig med Månedens Idiot i dag heller! :x )

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Overskrift i HA: Fosterforeldre gir opp etter skikane
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 12:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Legg også merke til insinuasjonene (fant de også på nett)


– Vi risikerer at barn ikke får hjelp på grunn av sjikanen. Det er en fare for at ansatte ikke orker mer og sier opp, sier rådmann Magne Pettersen.

Hvis rådmannen har rett i at advarslene mot barnevernet har effekt, så er jo dette meget positivt for barna i Vefsn. Rådmannen må ha sviktende kognitive evner for å tro at dette er skadelig for barna. Jeg vet ikke hvordan Magne Pettersen har klart å bli rådmann, for særlig klok virker han ikke. Det virker mest som om Magne Pettersen har fått stillingen som et hjelpetiltak fordi han ellers ville ha vanskeligheter med å klare seg. Dermed burde Magne Pettersen vise en smule ydmykhet og takknemlighet over at samfunnet på denne måten støtter og hjelper ham.
De kvinnene som "arbeider" i barnevernet i Vefsn er på støttetiltak. Det er en misforståelse at dette er ordinært arbeid. Alle som har hatt kontakt med barnevernet i Vefsn kan jo skrive under på at de ansatte hverken har kompetanse, redelighet eller alminnelig folkeskikk. Det dreier seg om kvinner som kunne havnet på gaten dersom kommunen ikke hadde grepet inn og gitt dem offentlig sysselsetting. Både Venke Snabel og hennes gode venninne bør være takknemlige for at de får den hjelpen de trenger.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Å gi opp
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 3:57 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Fosterforeldre skal jo være "knyttet" til sine fosterbarn. Barnevernet vil ha oss tro at fosterforeldre bryr seg mer om sine fosterbarn enn barnas biologiske foreldre. Hvorfor gir de opp så lett da?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Å gi opp
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 4:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Rinna wrote:
Fosterforeldre skal jo være "knyttet" til sine fosterbarn. Barnevernet vil ha oss tro at fosterforeldre bryr seg mer om sine fosterbarn enn barnas biologiske foreldre. Hvorfor gir de opp så lett da?


Det kan hende at noen fosterpersoner har inngått kontrakt med barnevernet på falske premisser. De har trodd på barnevernets løgnpropaganda om at barna har det vondt hjemme. Når de så får vite at sannheten er at barnevernet fjerner barna med tvang fra foreldrene og at det hele skyldes oppspinn og ondsinnethet, så vil de ikke ha noe mer med barnevernet å gjøre.

Sannsynligvis er det de "bra" fosterpersonene som faller fra først. Det er de som har et snev av samvittighet. De skruppelløse, grådige fosterpersonene som har tatt til seg barn utelukkende for å tjene penger på andres ulykke, er likegyldige med om barna er tatt fra gode familier.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Å gi opp
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 4:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Bevisene er overveldene. Tilknytningsteoriene er mer enn bløff; de er direkte tåpelige. Det er komfortabelt å håve inn penger. Når de svir litt, så hopper de av.

For folk som vil bedras, holder det ikke med beviser.

Rinna wrote:
Fosterforeldre skal jo være "knyttet" til sine fosterbarn. Barnevernet vil ha oss tro at fosterforeldre bryr seg mer om sine fosterbarn enn barnas biologiske foreldre. Hvorfor gir de opp så lett da?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 6:27 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Lagt inn i Helgeland Arbeiderblads forum.

Arild Holta wrote:

Angående denne artikkel

Quote:
Det er ingen storm av protester mot fylkesmannen gjennom de formelle kanalene. Av de 27 klagesakene som fylkesmannen mottok i 2006 var bare 4 klager på enkeltvedtak.

Denne statistikken gjelder ikke de mest omfattende sakene - de som behandles i fylkesnemda - som har en annen saksgang.

1. Folk som blir kvitt barnevernet lett, gidder selvsagt ikke klage og bråke.

2. I fylkesnemnda overkjører det såkalte barnevernet foreldrene i 90% av tilfellene. Hvorfor skriver ikke Helgeland Arbeiderblad om denne rettsløsheten. Fylkesnemnda var ment å sikre foreldres rettsikkerhet. Det man ser i praksis er at samme psykolygere som støtter barne"vernet" med utredninger som er rene karaktermord, sitter i fylkesnemnda og støtter barnefjernerne.


Quote:
– Kjenner du til liknende sjikanesaker som den i Vefsn?

– Ikke her i Nordland. Men jeg vet at andre kommuner har hatt liknende saker.

Avdelingsdirektøren mener kommuneledelsen i Vefsn har håndtert saken på en god måte.

Her driver Helgeland Arbeiderblad myteskaping. Selvsagt til fordel for sine venner og oftest ideologiske støttespillere, i det såkalte barnevernet. Legg merke til den nærmest systematiske bruk av begrepet "sjikane".

De burde gått inn på hva den såkalte sjikanen går ut på. En debatt rundt saken, vil de imidlertid tape.

Problemet deres er at klar informasjon lar folk tenke selv. De mørkerøde og lysebrune vil styre hva folk skal tenke og mene. Da er slike grep nødvendige. At de sviker sin selvpålagte informasjonsplikt, er av underordnet betydning.

At dette er støtte til den makten som er med å betale for utgivelsene av avisa, har de nok ingen etiske betenkligheter med. På oss som tror på en frihet som ikke er definert av makt og overgripere, er den korruperende effekten åpenbar.

Det er så enkelt å springe til det offentlige og spør om alt er bra med det offentlige. Det er imidlertid på et så lavt nivå at jeg vil ikke kalle det journalistikk. Man trenger vel ikke mer enn barneskoleutdanning for å gjennta hva autoriteter hevder.


La den inn også i Rana Blad sitt forum. Det er typisk sensuraviser, begge to.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Overskrift i HA: Fosterforeldre gir opp etter sjikane
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 6:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:


Jeg synes det er sjokkerende at rådmannen er så totalt ute av stand til å se saken fra foreldrenes synspunkt. Her gnåles det om at barna til de barnevernsansatte kan bli utsatt for ukvemsord - noe som vel neppe har skjedd. Hva med barna som blir forfulgt av barnevernet? De blir karakterisert som syke og skadde, evneveike, tomsinger med dårlig motorikk etc. etc. Det er ikke måte på hvor mye som feiler disse barna. Det er like før psykologen anbefaler at de gasses slik som handicappede barn ble drept i Nazi-Tyskland. Og disse barna feiler i virkeligheten ingenting!

Det er ikke et yrke å forfølge og terrorisere barnefamilier. Skal offentlige leiemordere også ha beskyttelse? Er det ikke grenser for galskap i Vefsn kommune? Dette dreier seg høyst sannsynlig om korrupsjon. Kommunale stillinger tilbys kun mennesker som er forkvaklede nok til å adlyde uten å stille spørsmål. De lydige belønnes med gode offentlige stilllinger. Korrupsjon er straffbart. Rådmannen i Vefsn bør etterforskes for korrupsjon, for han taler ikke på vegne av befolkningen men er kjøpt og betalt av en liten klikk.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 7:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Er ikke første gangen vi har trøbbel med han. Tidligere var han skolesjef. Han er en del av den innerste klanen mht maktpakk i Vefsn kommune.

Dette er folk som vet alt så mye bedre enn oss andre og må bestemme over oss, til beste for oss selv, fellesskapet og ikke minst deres opphøyde ideologi. Noen ganger er ikke den særlig mer utviklet enn "jeg vet best".

Vi ville ha en sønn over på en annen skole grunnet mobbing. Han ødela dette. Blir det grenseløst mye trøbbel, så truer jeg dem nå med hjemmeundervisning. Det er lovlig, men har likevel samme virkningen som en pistol.

Jeg har to utredere - deres egne - på min side. Bl.a en professor i psykologi og med diagnosering og asosiale personligheter og psykopater som spesialfelt. Dermed kan de ikke angripe meg med barne"vernet" for dette. Jeg har desidert best kort.

Jeg vil ikke anbefale andre den krigen jeg har med myndighetene. At vi fikk professor Kirsten Rasmussen på vårt parti, var en stor seier som la grunnlage for å fortsatt vinne.

Skulle de finne på å ville ha flere utredere, så aksepterer jeg kun Joar Tranøy.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Rettferdig krig
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 8:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Jeg vil ikke anbefale andre den krigen jeg har med myndighetene. At vi fikk professor Kirsten Rasmussen på vårt parti, var en stor seier som la grunnlage for å fortsatt vinne.


Frihet er ikke noe som må tas for gitt. Da Hitler angrep Polen i 1939 svarte Stor-Britannia og Frankrike med å erklære krig. De ville ikke la et uskyldig land bli okkupert av Hitler. Riktignok endte det med at Polen ble okkupert av Sovjet-Unionen, men det var fordi de allierte bøyde av for maktpakket.

Innavlspakket som herjer i Vefsn kommune bør kjeppjages. Stå på - du har retten på din side. De pestbefengte kjerringene i Vefsn "barnevern" bør jages tilbake dit de kom fra, nemlig Bloksberg.

Får du snart vite om statsadvokaten i Nordland henlegger den sjikanøse anmeldelsen?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Rettferdig krig
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 9:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Får du snart vite om statsadvokaten i Nordland henlegger den sjikanøse anmeldelsen?


Aner ikke. Ofrer det ikke særlig mange tanker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]