It is currently Wed May 01, 2024 4:27 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kommentar til rådmannen i Vefsn. - Latterlig, sa han.
PostPosted: Wed May 16, 2007 8:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Rådmannen: -Latterlig å kreve ansvarlighet av meg![/face]


Kopi fra Helgeland Arbeiderblads siste artikkel.

1. Han synes det er redeligere når jeg krever ansvarlighet fra han.
2. Han kaller seg øverste ansvarlige.
3. Han innrømmer at barnevernet gjør feil.

Det er etter en slik rekkefølge normale mennesker kommer med beklagelser eller viser hvordan de vil ta ansvar. Rådmannen i Vefsn reagerer imidlertid med: -Latterlig!

Det er imidlertid ingenting som tyder på at han ler. Likevel sier han at han ikke tar det personlig.

Jeg skal inrømme at jeg har ledd en del. Skulle han og hjelperne klare å stikke kjepper i hjulene for det jeg holder på med, så er det likevel så:

Den som ler sist, ler best. Jeg har som nevnt satt av 30 år til mitt prosjekt "knus barnefjernsgalskapen". Jeg har over 25 år igjen.

(Innen den tid kan rådmannen ha fulgt naturens gang og endt opp et vist sted. :twisted: )

:P

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kommentar til rådmannen i Vefsn. - Latterlig, sa han.
PostPosted: Wed May 16, 2007 9:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:


Rådmann Magne Pettersen innrømmer at han "synes det er vanskelig å argumentere mot mannens påstander". Det tyder jo på at han ikke har særlig motargumenter å komme med. Det eneste argumentet han har å komme med er at barnevern må vi ha, samme hva.

Han sammenligner med rettsstaten, men han kunne like gjerne ha sammenlignet med Inkvisisjonen. "Jeg vet at det gjøres feil i Inkvisisjonen fra tid til annen, men vi kan jo ikke avskaffe Inkvisisjonen av den grunn". Inkvisisjonen ble avskaffet i 1834.

En annen ting er at vi har jo forsåvidt avskaffet rettsstaten ved å innføre barnevernet. Det er nettopp manglende rettssikkerhet som er det vektigste argumentet mot barnevernet slik det fungerer idag.

Det viktigste for rådmannen er å ta vare på de ansatte i barnevernet:

"Barne- og familiedepartementet og Justisdepartementet må sammen finne ut hvordan vi kan ta vare på dem som jobber i barnevernet." (Akkurat som om det var en kollektiv oppgave å ta vare på de barnevernsansatte.) :roll:

Det er for de barnevernansattes skyld at vi skal fortsette å ha et barnevern. Ikke for barnas skyld, men for de ansattes skyld.

Fagbevegelsen har dessverre tilranet seg så mye makt at hensynet til medlemmene (barnevernspedagoger, sosionomer og velferdsarbeidere (sic) er organisert i Fellesorganisasjonen) går foran hensynet til allmennheten, inkludert barnefamiliene. Rådmann Magne Pettersen snakker først og fremst som fagforeningsmann, ikke som rådmann. Han har øyensynlig vanskelig med å skille de to rollene fra hverandre.

(Jeg aner ikke om rådmann Pettersen er organisert i Fagbevegelsen, men jeg blir ikke meget forundret om så er tilfelle. I så fall burde han lære litt av Gerd-Liv Vallas feilgrep. Hun følte seg så mektig at hun ikke lenger gadd å ta hensyn til andre. Rådmann Pettersen tror kanskje at han tar hensyn til "andre" når han kjemper for de barnevernsansattes rett til å trakassare barnefamilier, men barnefamilier er også inkludert i "andre", selv om rådmannen helst betrakter dem som "de andre". "Du er ikke en av oss", synes rådmannen å si til Arild Holta. "Derfor skal du utslettes." Dette er en tankegang som burde vært utryddet her i landet. Den tankegangen at noen er mere verdt enn andre har sitt utspring i en primitiv og voldspreget kultur.)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 16, 2007 10:03 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette var egentlig en artikkel jeg hadde skrevet for en tid siden og glemt å legge inn på forumet. Det blir av og til litt mye å bry hodet med, når jeg sitter og arbeider midt i stuen med masse unger rundt og på meg, samtidig som jeg anmeldes i øst og vest. :D

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 21, 2007 4:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Arild Holta wrote:
Det blir av og til litt mye å bry hodet med, når jeg sitter og arbeider midt i stuen med masse unger rundt og på meg, samtidig som jeg anmeldes i øst og vest. :D


Hihi, bravo, Arild! Den formuleringen ga meg en god latter og et festlig bilde.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tegning
PostPosted: Mon May 21, 2007 5:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Arild Holta wrote:
Det blir av og til litt mye å bry hodet med, når jeg sitter og arbeider midt i stuen med masse unger rundt og på meg, samtidig som jeg anmeldes i øst og vest. :D


Hihi, bravo, Arild! Den formuleringen ga meg en god latter og et festlig bilde.

Marianne
  


Du burde få Fredrik Skavlan til å illustrere med en tegning. Han er kjent for å lage knakende gode illustrasjoner. Jeg tror han hadde tatt situasjonen på kornet. Nå som du snart er rikskjendis bør du få skikkelig omtale - ikke bare de amatørmessige innleggene fra redaktøren av Helgeland Arbeiderblad.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]