It is currently Wed May 01, 2024 11:29 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Svar til anonym på bv-Tronds blogg
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 2:38 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Svar til anonym på
bv-Tronds blogg
[/face]


Mytene hagler fra barnefjernsindustrien. Videre dramatiserer man gjerne med incest og vold til tross for at de ferreste tvangsfjernelser av barn bygger på slikt. Retorikkens kunst, vet du...

Siden det er en retorisk og selvbedragerisk avsporing burde jeg vel ikke svare? For å klargjøre med en gjenntakelse: De fleste tvangsfjernelser av barn skyldes ikke incest, vold, narkomani eller annet dramatisk. Det er derfor det såkalte barnevernet er noe svineri. De stjeler barn på helt subjektivt grunnlag. Like subjektivt betinger trenger de seg inn i privatlivet.

Kilde

Quote:
Jeg har jobbet ved institusjoner i 15 år og har bekjente og venner som har vært i systemet (barnevernet) i flere år.

Du er med andra ord inhabil. Det er imidlertid akseptabelt å ha meninger om det likevel.

Quote:
Jeg har bl.a jobbet med incestofre og må få lov til å være anonym her, pga taushetsplikt. Jeg synes Arild er litt for naiv i sine tanker om barns forhold til foreldre og litt skrudd i sine tanker om statistikker om hvordan det går med barn som har vokst opp i systemet.

Dette er en helt vanlig reaksjon når man føler livsløgnene truet.

Quote:
For det første vil tillit til foreldre være fullstendig ødelagt i tilfeller hvor et barn er blitt misbrukt av en forelder.

Jeg har pratet med incestofre. De hevdet ikke dette. Jeg tror imidlertid de sier noe til nøytrale personer og annet til systemets forutinntatte forstå-seg-påere. Det er ikke alltid så enkelt for barn og unge og hevde noe annet enn autoritetene.

Quote:
Hvis det er faren som har misbrukt barnet vil moren ikke som regen være uvitende, som Arild hevder,

Jeg er overrasket over at jeg har sagt dette... Er det flere som heter Arild? Har imidlertid lest litt også om dette. Ikke alle mødre vet. Noen vet ikke hva de skal gjøre der de slites mellom instinkter og kulturens normer.

Quote:
men hun vil være klar over hva som foregår. Hun vil enten forsøke å overse det eller hun vil benekte ethvert kjennskap til at hun visste om forholdene, men barn vet at mor vet og bør derfor få slippe p fortsette å bo med henne.

Du er litt absolutt i påstandene, men slik kommer gjerne livsløgner for dagen. Ellers er det naturstridig å stikke av med barn. Det ødelegger ytterligere. Mye bedre å stikke av med den som tenkte med ballene, evnt. eggstokkene. Holder man farlige mennesker borte fra samfunnet så blir vi andre lykkelige. Det er derfor jeg vil fengsle barnefjernere.

Quote:
Dette er slik de fleste sakene ser ut Arild.

Jeg nevnte det med "litt" absolutte påstander og livsløgner.

Quote:
Når det gjelder barn som bor ved institusjoner er dette barn som er veldig ødelagt fra biologiske foreldres side.

Barn som blir tatt skadefrie fra foreldre som spedbarn blir mer skadet enn de som får være hos sine påstått dårlige foreldre (Bohman og Sigvardsons forskning). Du er nok bedratt av den kulturen du er del av. Med tanke på at kulturen kan få folk til å kutte av kjønnslepper, brenne naboheksen på bål, så er ikke argumentasjonen din uventet.

Quote:
Det er sant at det ofte vil kjennes som et dobbelt svik eller straff for barn å bli tatt fra foreldrene, men den skaden som gjør at de senere får relasjonsproblemer, noe som er hovedgrunnen til at mange unge fra institusjoner eller fosterhjem ikke blir lovlydige, gode borgere, har oppstått tidlig i livet.

Her forkynner den anonyme troen sin igjen. Sosiologisk troende er fulle av myter som de hardnakket påstår.

Quote:
Den er i de aller fleste tilfellene en skade påført av foreldre. Som regel er skadene allerede skjedd før barnet blir fanget opp av barnevernet, nettopp fordi man tar store hensyn til foreldre noe som går på bekostning av barna som må bli altfor lenge i hjem ingen bør måtte bo i.

Nå ble det nesten for meget av den sosiologiske religionen. Gjesp! Hvor mange ganger skal vi høre slikt før ørene ramler av? Det er ikke for ingen ting vi kårer Månedens Idiot!

Quote:
Når de så kommer på institusjon må fagpersonalet der forsøke å snu en utvikling på som regel veldig kort tid, og det er dermed ofte at en slik manøver mislykkes.

Interessant at flere avisartikler har vist til unge som ønsker seg i fengsel fordi hjernevasken i institusjonene er uutholdelige. Vi har gjenntatt skrevet om dette på r-b-v. At dere mislykkes er kjent. Forsøker man seg på noe urealistisk fører det normalt til skuffelse.

Quote:
Dermed får du en statistikk som sier at det ikke ofte går bra med barn fra institusjoner.

Forkynnelsen lengre opp i artikkelen bruker vedkommende for å bedra seg selv. På bakgrunn av selvbedraget fikk vi da konklusjonen. Mennesker er noen merkelige vesen.

Quote:
Er det slike hjem du mener et uskyldig barn skal "få lov til" å bli i?

Her tillegges jeg motiver. Det kalles hersketeknikk.

Quote:
Håper du prøver å sette deg litt mer inn i problemstillingen her Arild, før du uttaler deg igjen,

Dette er også en standar-reaksjon. Siden meningsmotstanderen ikke er enig, er vedkommende kunnskapsløs.

Det er bare et lite problem. Jeg har siden tenårene lest ca 2000 kunnskapssider i året.

En annen variant er beskyldningen om at man er dum.
Den tredje er at man er syk. (Jfr "skrudd" i sitat nr to fra topp.)

Alt dette kan jo være tilfelle. Normalt er det kun et uttrykk for debatantens manglende evne til å se det fra den andres synspunkt. Man mangler ganske enkelt den andres argument og ser sine egne. Dette er blitt kalt "kognitivt underskudd" og fører til feil konklusjoner. Gjennom bevisstgjøring kan man lære seg å lytte slik at man også bruker meningsmotstanderens argumenter til å bygge på.

Quote:
for for meg høres det ut som om du er forført av én mening. Av med skylappene er du snill.

Tro om du oppdager hva som er tro og fakta hos deg noen gang? De fleste gjør aldri det.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: misbruk og uvitenhet
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 4:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Sitat:
Hvis det er faren som har misbrukt barnet vil moren ikke som regen være uvitende, som Arild hevder,

Jeg er overrasket over at jeg har sagt dette... Er det flere som heter Arild? Har imidlertid lest litt også om dette. Ikke alle mødre vet. Noen vet ikke hva de skal gjøre der de slites mellom instinkter og kulturens normer.


Som forsøkt misbrukt gjentagne ganger av nær familie, kan jeg opplyse at inge visste noe. Ei helller min ektefelle! Overgrepene ble først fortalt til ektefellen når barnevernet begynte med ett av våre barn. Min mor har hele tiden etterpå benektet at det kunne være tilfelle!

I terapigruppen jeg deltok i for noen år tilbake var vi 7 og alle hadde latt resten av familien forbli utvitende!

Jeg støtter deg helt og fullt i din kritikk, Arild :) Du bergunner godt hvorfor vi ikke går ut med historien selv når vi forstår at mor vet!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]