It is currently Sun Apr 28, 2024 12:08 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Referat fra Gruppe-møter i Bergen.
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 11:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Referat fra Gruppe-møte i Bergen, tirsdag den 7. november:

Kl. 17.00:
Vafler - mange herlige nysteikte vafler, og deilig nytrukket kaffe! Forrige gang fikk jeg / vi splitta ny kaffetrakter av Trygve Polden. Tusen takk for den!
Vi sitter på kjøkkenet mitt og snakker om løst og fast. Jeg steiker vafler for harde livet, mens de andre gafler i seg! Det er intimt, dufter godt i hele blokken, og hunden tvangskoser med alle gjestene for å skaffe seg nye vafler, eh, hun mener venner...

Etterpå:
Vi flytter oss inn i stova.
Frem med den gamle møteboken, fra tirsdag den 20. august 2002, på Peppes Pizza. PS: Jeg limer inn bilder av oss selv i den óg!
Møte avholdt tirsdag den 7. november 2006.
Tema: Leserinnlegg. Valg av hvilken artikkel vi vil kommentere.
Valg av kasserer. I pøsen: kr. 245,00.
Til stede: Alle må signere.

Leserinnlegg:
Jeg skriver på pcen, og alle er med på å forfatte utkastet.
Møtet er engentlig slutt kl. 20.00, men her får ingen lov til å gå av meg før vi er ferdig med leserinnlegget.
Sist gang fikk de gå kl. 22.00.
Denne gangen ble klokken kvart over ni.

"I pøsen":
Enkelt regnskap.
Inn i boken - og - ut av boken.
Det som pengene går til, stifter jeg fast på samme side som møtet.
Som oftest er det en kvittering på frimerker.
Denne gangen var jeg tom for blekk i skriveren, og Randi og John kjøpte med seg blekk, som faktisk dekket beløpet i pøsen på det forrige møtet.

Kopieringsmaskinen:
Jeg er blakk, raka fant.
Kopieringsmaskinen min / vår står, fordi at et hjul er gått i stykker på den.
Vi trenger penger til å få den reparert.
Jeg må få fingen ut og skrive nytt nyhetsbrev til folket i Gruppen. Det er nemlig svært mange deltakere som ikke har IT.
Derfor må jeg / vi ta penger av felleskassen for å få den reparert.
Dette må skje i neste uke.
Så nå vet dere det.
Jeg og hovedkasseren må til byen i neste uke og ta ut penger. Begge to får dekket bussen, tur-retur, og så stifter jeg som vanlig fast uttaks-bilagene fra banken inn i boken, og stifter kvitteringen for reparasjonen inn på samme sted. -Inni møteboken. Veldig enkelt og sånn går det hele veien. -Pengene til overs overfører jeg til felles-kontoen vår og stifter også dette bilaget inn i boken.

Om så skulle være, så tåler jeg / vi utmerket godt et bok-ettersyn, for jeg / vi har et enkelt regnskap. Perfekt. -Og gjør du likeså med din gruppe!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Referat, møte 27. nov., "vedtak": FAKKELTOG 15. JA
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 11:14 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Referat fra Gruppemøte, mandag den 27. november. Vi har fattet følgende "vedtak": DET BLIR FAKKELTOG I BERGEN MANDAG DEN 15. JANUAR!

Dette har vi gjort 2 ganger før, og nå gjentar vi suksessen, på selveste Karita Bekkemellem sin gebursdag, den 15. januar.

-Vi setter inn to små annonser i henholdsvis BT og BA.

-Mona leverer inn en orientering til politiet et par dager i forveien.

-Fremmøte utenfor polet på Bystasjonen kl. 18.00

-Toget er beregnet å gå kl. 18.30, og vi gir oss ca. kl. 20.00

-Einar ordner med fakler på Clas Olhson. De faklene som ikke blir bruk, får vi levere tilbake.

-Vi selger ut faklene til deltakerne med en ørliten overpris.

-Vi ordner med plakater som kan holdes i hånden. Vi trenger 20 stk.

-Vi som var på møtet har forpliktet oss til å betale 200,- kr. hver til å trykke opp plakater. Vi blir veldig glad dersom andre deltakere i Bergen vil gi et lite bidrag slik at vi får råd til å trykke disse plakatene.

-Mona bestilte bilde / tegning til plakatene av en annen deltaker i Gruppen, og dette bildet ble godkjent på møtet. Hvordan det ser ut, er en overraskelse!

-Plakatene kan vi bruke omigjen når vi skal demonstrere til våren og sommeren.

-Andre interesserte i Gruppen vil få tilsendt kopi av plakaten ved hendvendelse til Mona.

-Mona vil trykke opp løpesedler. Mange løpesedler som vi skal dele ut til tilskuerne.

-Mona vil trykke opp sangen; "Her kommer barnevernet, her kommmer barnevernet, hysj-hysj-hysj, vær stille som mus"!

-Toget skal gå frem og tilbake ved Lille Lunggårdsvann, fra Bystasjonen til musikk-paviljongen.

-Vi skal / vil ta bilder av oss selv (til den historiske møteboken vår!), og vi skal / vil også ta bilder av de som tar bilder av oss!!!
-Ta med tomme barnevogner!

Etterpå går vi på Burger King og kjøper deilige varme hamburgere og koser oss glugg ihjel.

Denne eventen vil også bli annonsert i vårt neste nyhetsbrev nr. 12.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Blir det flere FAKKELTOG?
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 11:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Du / dere andre kan også arrangere FAKKELTOG der du bor.

Kom igjen, vis litt muskler, det er enkelt og gøy!

Og byr på masse sosialt samvær.

Husk å :D bredt til alle publikumere!!! Og ikke gi deg i kast med håpløse diskusjoner og slengbemerkninger. Hold deg for god til det.

Og som du ser, så finner du oppskriften beskrevet ovenfor.

Og PS: Unngå tettbebyggelse. Dersom noen andre idioter kaster en fakkel inn gjennom et vindu på denne dagen, så kommer vi garantert til å få skylden for det, bare så dét er sagt.

Kontakt Mona Lygre for flere spørsmål og nærmere samarbeid, tlf. 53 51 02 11, mellom 14.00 og 20.00.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 12:28 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...........


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:50 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 9:48 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
............


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:44 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 9:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Dessverre, jeg trenger fortsatt mine eksemplarer til å sitere fra. Hvis man ikke siterer og viser frem boken fysisk, avviser godtfolk at noen kan ha skrevet sånt ondsinnet vrøvl.

Jeg er ofte i kattepine av den grunn. Ikke har jeg lyst til å bidra til mange-millionene som K Killén, E Backe-Hansen eller andre tjener, ved å kjøpe bøkene deres, heller ikke har jeg lyst til å låne dem på bibliotek, for det blir jo også registrert som at bøkene er populære.

Hmm.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Thu Nov 30, 2006 11:05 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: dillemmaet.
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
Skjönner dilemmaet ditt marianne.Hmmm Enn om man kopierer forsiden på kartong å brenner de?Da slipper vi at de tjener penger på at vi önsker brenne bökene deres.De får ingen kroner av meg i allefall.... :twisted:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]