It is currently Sun Apr 28, 2024 3:08 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Lurer litt...
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 9:06 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 13, 2006 7:13 pm
Posts: 7
Location: Bremanger
Leste artikkelen der Magne Raundalen påstår at barn som blir utsatt for omsorgs svikt, kan få hjerneskader, og ber derfor barnevernet handle kjappere.
Dette er noe av det mest talentløse jeg noen gang har hørt..

Har selv hatt barnevernet på nakken i over 5 år,
og det de begynte med var at siden min mor var alkoholiker, så måtte de jo sjekke om jeg også var det.. etter ett hav med blodprøver og diverse, måtte de til slutt innrømme at hverken jeg eller min daværende samboer hadde ett rusproblem.
Så da måtte de finne noe annet å plage oss med, nemlig omsorgsvikt.. Vi ble bedt om å avlyse barnedåpen og reise til ett "familiehjem" i molde.
Så mye for frivillige tiltak, ordrett beskjed fra BV sjef var: Dere velger selv om dere vil reise, men hvis ikke dere vil så har vi ett beredskapshjem som venter på sønnen deres! Så vi pakket kofferten og reiste..
Sønnen vår som da var knappe 2 mnd gammel skulle med rett opereres for lyskebrokk på dette tidspunkt ,men da tok barneverns sjefen :!: og ringte til sykehuset og avbestilte operasjonen til vår sønn uten vårt samtykke.Dette endte med at etter 2 døgn med smerter ble sønnen vår sendt på akutt mottaket på molde sykehus for operasjon.
Jeg tok dette opp med både BVT, BUP og fylkesmannen, men ikke så mye som en beklagelse fikk vi..
Dette skjedde for 5 år siden og fortsatt den dag i dag har jeg barnevernet hengende over meg. Uten noe god grunn utenom at de er inne i en undersøkelses periode.... Begynner snart å lure på hvor lange undersøkelsesperioder BVT har??! Kansje det varer til yngste barn har fyllt 18 år? Ikke vet jeg, men blir stille fortvilet her.. :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Klassisk tilfelle.
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 9:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ja, det du beskriver her, er sørgelig nok bare enda ett til klassisk bv-tilfelle.

Barnevernet pleier å gå i generasjoner. Og de henger på som et slips. Og dersom de ikke har en fersk sak de kan utpresse deg med, ja, så funker det like godt med en gammal.

Når det gjelder bv, så vet vi aldri hva de kan finne på. De er uforutsigbare. Ganske vanlig er at de gjør avtaler om hjemme-besøk, men så dukker de ikke opp. Folk venter i både i en og to og tre timer... Men dette gjør de bevisst for å stresse folk.

Du kan finne ut av ganske mye på egenhånd ved å lese de andre sine flotte innlegg. Og du kommer garantert til å få respons på din henvendelse til de andre leserne.

Jeg ser at du er godt i gang allerede... og det pleier i det minste å hjelpe på humøret!!!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]