It is currently Fri Mar 29, 2024 3:31 pm



Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 10:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jo, her står i det oppropet som Langora opplyser at dere posterer i avis-debatter:

" Og er det fler som føler att barnevernet ikke følger loven er det bare å ta kontakt. Det er flere advokater som mener det barnevernet holder på med er horribelt og har sagt seg villig til å stille opp i et gruppesøksmål. Du må være medlem av gfsr for å være med og du kan melde deg inn her:

FØLER DU DEG URETTFERDIG BEHANDLET AV BARNEVERNET?
Din anonymitet beskytter ikke deg, men barnevernet.
Organiser deg i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett!
Ring til Mona Lygre, tlf. 53 51 02 11 "

Uansett hva dere mener, er det ingen utenforstående som leser dette som IKKE tror at GFSR står bak og organiserer et gruppesøksmål som allerede er langt kommet.

Nå er jeg riktignok "deltager i supporterklubben" for GFSR, ikke noe annet, så GFSRs skjebne rammer ikke meg personlig, men GFSR har konstruktive opplegg og aktiviteter og jeg ønsker GFSR vel. Jeg vil gjerne at den skal slippe å komme inn i flere floker på en stund, det er mitt anliggende i den sammenheng.

Når det gjelder min berøring med det planlagte gruppesøksmålet, skulle det være ytterlig klart at jeg står utenfor det og ikke akter å stoppe noen. Jeg innbiller meg heller ikke at jeg har makt til noe sånt, og jeg er uinteressert i slik makt. Jeg kan bare gjenta at hvis mine advarsler mot overoptimisme gir så sterke reaksjoner at deltagerne føler at det setter en bom for deres opplegg, er det sannsynlig at dere vil føle det enda sterkere når dere møter den reelle motstanden og motstanderen.

Det jeg gjør i denne saks anledning, er å skrive advarende om en type prosedyre – en planlagt rettssak – som jeg vet en del om og har erfaring med. Jeg ville ikke være et ansvarlig menneske hvis jeg lot meg styre av Amas sinne eller andres skuffelse til å si at "dette blir en solskinns-seilas og bare gå på", og unnlot å gi uttrykk for de farer jeg ser.

MHS  
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Tue Mar 13, 2007 10:52 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: I'm off
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 10:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
langora har sitert nederst på siden:

langora wrote:
Du må være medlem av gfsr for å være med og du kan melde deg inn her:

FØLER DU DEG URETTFERDIG BEHANDLET AV BARNEVERNET?
Din anonymitet beskytter ikke deg, men barnevernet.
Organiser deg i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett!
Ring til Mona Lygre, tlf. 53 51 02 11


Til dette har jeg bare en ting å si: I'm OFF.

-Og jeg har orientert Gerd June og Jan-Thore Håkelien skriftlig om det.

Nå rekker jeg ikke å skrive mer om denne saken i kveld, for jeg er trøtt og må gå og legge meg.

Jeg kommer på an' igjen i morgen tidlig.

Men før jeg logger av, vil jeg be deg om å lytte til de som har levd litt lengre enn oss, og har bedre kjennskap til barnvernsaker enn vi andre som så nyss på fjorden har rodd.

Med dette menes at jeg er av samme mening som Marianne.

Her er noen stikkord til meg selv, til i morgen:

Eget org.nr.
Forslag; egen avdeling, gruppe, kall det gjerne "Gruppesøksmål mot barnvernet".
"Du kommer sikkert til å gjøre mange feil, men gjør de med begeistring"
Om å spille med åpne kort
Skriv på "Gruppesøksmål" at du er off, Mona.
Skriv om advokater, om han virkelig var så glødende opptatt..., han burde ha kommet med andre forslag, "det er like umulig å åpne østers uten kniv, som å åpne munnen på en advokat uten honorar."

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I'm off
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 11:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Til dette har jeg bare en ting å si: I'm OFF.

-Og jeg har orientert Gerd June og Jan-Thore Håkelien skriftlig om det.

Nå rekker jeg ikke å skrive mer om denne saken i kveld, for jeg er trøtt og må gå og legge meg.

Jeg kommer på an' igjen i morgen tidlig.

Men før jeg logger av, vil jeg be deg om å lytte til de som har levd litt lengre enn oss, og har bedre kjennskap til barnvernsaker enn vi andre som så nyss på fjorden har rodd.

Med dette menes at jeg er av samme mening som Marianne.


Slik jeg har forstått Marianne er hun positiv til selve idéen om å gå til gruppesøksmål. Hun advarer bare dem som tror dette vil gå raskt og greit. Dessuten koster advokater mye penger dersom man ikke har rettsforsikring eller fri rettshjelp.

Betyr "off" at du ikke støtter gruppesøksmålet eller at du ikke ønsker å delta selv?

Uansett så må deltagerne gå gjennom hele det norske rettssystemet før de kan fremme sak for EMD, og deretter har de bare seks måneder på seg til å fremme sak.

Jeg synes det er positivt at ofre for barnevernet har guts til å starte prosessen med et gruppesøksmål. Det kan hende at det er lang vei frem, men det trenger ikke være umulig for det. Selv den lengste vei starter med et første skritt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: takk agrippa
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 11:41 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Takk for et godt svar agrippa. Det er i øvrig ingen som har nevt at dette er raskt og enkelt og alle involverte vet at det ligger år med arbeid foran oss. Vi er bare villig til å legge ned dette arbeid.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 9:57 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
1:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=1866&highlight=

2:Før jeg la inn det innlegget i ulike aviser ble dette lest av gerd june som ba meg om å fortsette

3:Det innlegget viser ingenting annet enn at det hele er i gang og hvem som kan kontaktes i forhold til dette

4:MONA har gjort en formidabel jobb for å starte opp både gruppa og alt arbeidet hun har gjort for å belyse denne problematikken. Og ikke minst alle anmeldelser og elendighet hun har måttet tåle for å starte opp ett slikt arbeid som gruppa er. Den er verdifull og slett ingen selvfølge.-ALL ÆRE til MONA for det!

5:Det er ganske mange som jobber iherdig for å spre både "budskapet" om hvilke overgrep bv gjør og med praktiske løsninger for hva som kan gjøres for å få en slutt på dette. At ikke alle har vært ute i div. medier og gjort seg kjennt burde vel kanskje heller ha vært en styrke og ikke en svakhet? men når det er sagt :ALT arbeid som nedlegges for å få slutt på bv-overgrep er verdifullt arbeid!

6:Personangrep tjener ingen utenom bv på så bare fortsett....
og: dette forumet har mange lesere som ikke er medlem av noe som helst....mon tro noen av disse koser seg når de ser at det er en slik skittkasting mellom de som burde stått sammen?

7:Mange ting må på plass før det går inn ett endelig søksmål-dette vil :
-Kreve MYE arbeid
-Koste MYE penger
-Det vil bli MANGE nedturer
-Det vil ta MANGE år før alt er over
-Alle som melder seg på SKAL være klar over dette


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:02 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Burde vel kanskje ordlagt meg litt mere presist når jeg nevner den økonomiske biten: dette er noe det må jobbes aktivt med for ikke alle har økonomi til å være med hvis hver enkelt skal stå ansvarlig. Her finnes mange alternativ og muligheter så kanskje vi burde sette opp en egen tråd med forslag osv ang.dette?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Godt å sove på ting
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Det er alltid godt å sove på ting og tang, og i går kveld var jeg så forarget at jeg kunne skrevet en kilometer. Heldigvis sov jeg godt.

Først og fremst vil jeg berømme dette initiativet.

På den annen side er det bakenforliggende ting "og tang" som ikke almuen vet om.

Og en ting er sikkert og visst, det hadde ikke vært noe som het GFSR, hadde det ikke vært for Marianne.

Jeg er sannsynligvis den tørreste svampen i hele verden. Til tross for at jeg er sta, sær, umedgjørlig, vanskelig og til tider nokså påståelig, så finnes det en knøttliten flekk inni meg som er YDMYK.

Jeg vil skissere det slik; selv verdens beste idrettsutøver tar imot råd og korreksjoner fra sin TRENER.

Hvis min intensjon er å slå barnevernet til dunders og vinne over dem, så er jeg nødt til å ta imot råd og vink fra dem jeg tror er bedre enn meg. Og det er Marianne. Og hennes råd har jeg tatt til meg, og derfor har GFSR lykkes over all forstand, så langt.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ære og glans
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg kaster med glede ære og glans midt i tryne på mine kolleger, for vår felles sak, på samme måte som Marianne har gjort det mot meg.

I dag morges ble jeg oppringt av enda en til person som bare var interessert i å redde sin egen sak. -Om jeg kunne anbefale en god advokat? Og jeg sier NEI, da må du være innmeldt i GFSR. -Om jeg visste noen som kunne hjelpe henne? Og jeg sier nei, hvis du klarer å finne den personen som kan hjelpe oss, så vil jeg gjerne vite det navnet.

Det er så typisk. Omtrent samtlige barnevernsofre er desperat på jakt etter noen som kan redde dem. Og de aller fleste er bare interessert i å redde sin egen sak (brorskap er det liten rift om).

Da gruppesøksmål mot EMK ikke funket etter den opprinnelige planen, og Gerd June hadde avtale med en advokat som virket ok, spurte hun om jeg kunne steppe inn for henne, fordi at hun ble forhindret fra å møte advokaten i Bergen.

Og siden EMK røk, foreslo jeg at vi istedet for å avlyse avtalen heller kunne sjekke ut våre sjangser for et GRUPPESØKSMÅL.

Jeg gav uttrykkelig beskjed om at jeg ikke fikk anledning til å engasjere meg i dette Gruppesøksmålet, men Gerd June ville med glede påta seg å drive det frem.

Da Gruppesøksmålet heller ikke funket etter den opprinnelige planen, begynte den vanlige desperasjonen å bre seg: Hvem kan hjelpe oss nå da?

Da hun nevnte at komiteen av 15 ett eller annet skulle kunne påta seg Gruppesøksmålet, fikk jeg kaffen i vrangstrupen.

Det jeg har hørt om denne komiteen er at den kan barnefordelingssaker, og ikke barnevern. De roper etter mer barnevern og vil ha psykologer inn i barnefordelingssaker. Og da bare "klikker" det for meg.

Det blir ikke aktuelt for meg at jeg skal sette meg ned å skrive nyhetsbrev til folket i Gruppen og anbefale dem om å gå inn i det samarbidet. Neste nyhetsbrev er prosjektert i mai, og det medfører enormt mye arbeid for meg, og jeg har ikke tid til å gjøre det nå, fordi at jeg har andre prosjekter på gang som jeg ønsker å prioritere.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Mar 14, 2007 10:42 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:22 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
langora wrote:
Burde vel kanskje ordlagt meg litt mere presist når jeg nevner den økonomiske biten: dette er noe det må jobbes aktivt med for ikke alle har økonomi til å være med hvis hver enkelt skal stå ansvarlig. Her finnes mange alternativ og muligheter så kanskje vi burde sette opp en egen tråd med forslag osv ang.dette?


Se denne tråd:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=2240

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: EMD
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:46 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Dette må ikke oppfattes som en festdemper, men jeg synes at det viktig å ha klart for seg hvor mye arbeid et søksmål til EMD innebærer. Det har Marianne sagt før.

Dessuten er det viktigere ting en bør ha i bakhode når det gjelder EMD. Det skal mye til for at en sak blir regnet som "admissible". Statistikken er ikke oppmuntrende. I 2006 fikk EMD 82 saker fra Norge. Av disse ble bare 10 saker regnet som admissible.

Kilde

En bør også huske på at EMD kun ser på brudd på konvensjonen (EMK). Domstolen går ikke inn i detaljer i saken. Se kommentaren til Siv Westerberg angående dette. (Jeg finner ikke lenken nå, men Marianne har vist til den et sted).

Dessuten bør man ikke glemme at dersom en sak blir regnet som inadmissible pga dårlig forarbeid eller noe annet, vil barnevernet og myndighetene utbasunere vårt nederlag i media og omverden, og betrakte det som en seier på vår bekostning. Dette må vi ikke la skje.

Når det er sagt, så er avgjørelsen fra Moser v Austria likevel oppmuntrene. Fremgangsmåten blir å finne fellestrekk i flere saker som kan ansees som konvensjonsstridig. Jeg vil anbefale at man gjør dette forarbeidet før man kontakter en advokat. For, uansett utfall tjener advokaten penger. Mens barnevernsofre vil tape mye mer enn penger.


Last edited by Rinna on Wed Mar 14, 2007 11:02 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Advokater? Æsj.
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg ser at Arild har lagt inn en kommentar i mellomtiden, men jeg fortsetter der jeg slapp:

Advokater? Æsj.

Dersom advokat K. Mannsåker virkelig brant så "jxzqpø" for å knø barnevernet som han påstår, så burde han først og fremst ha meldt seg inn i GFSR. Dernest burde han ha prioritert å skrive innlegg på RBV. Og så burde han ha engasjert seg for å finne ut alternative løsninger for Gerd June & Co. slik at hun kunne få den stiftelsen, org.nr., eller div. som hun trengte/trenger for å kunne gå i gang med å reise fundamentet for GRUPPESØKSMÅLET.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvem kan hjelpe oss nå da?
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Istedet for ser jeg nå at initiativtakerne bak Gruppesøksmålet har havnet på bar bakke igjen. Og i desperasjonen går de rundt og leiter etter noen andre som de kan stille seg opp bak eller under.

Hva har stulen barndom og danmark med Gruppesøksmålet "vårt" å bestille? Jeg har aldri noensinne fått noen henvendelser fra dem. Hvorfor skal vi nå plutselig løpe ræven av oss for å få dem til å jobbe for oss? Vil de gjøre det? NEI.

Hallo, jeg startet GFSR med to tomme hender. Jeg løp ikke rundt og hylte for å få "noen andre til å hjelpe meg" - for det først så var der ingen, og for det andre, så holdt de andre på med helt andre ting.

Derfor har jeg meldt meg OFF Gruppesøksmålet. Fordi at det bare blir surr og rot av det. Og jeg vil ikke kaste resten av Gruppen inn i det.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Penger er ikke alt
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 11:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Penger er ikke alt, men du verden kor det hjelper.

Jeg får ikke tjangs til å kommentere innlegg som havner mellom mine innlegg, kanskje til kvelden.

En annen viktig ting til, er som sagt et spørsmål om penger.

Folk som sliter med barnevernet er økonomisk utarmet. Folk belåner huset sitt til skorsteinen for å ha råd til å ta nye rettsaker, den 12 i rekken.

Noen av dem kan putte alt de eier og har oppi en ryggsekk.

Jeg har sjøl betalt flerfoldige tusner til advokater. Det siste 300,- kr. til fri rettshjelp gikk til inkasso.

Jeg vil si at barnevernsofre maks kan betale 200,- pr. år for å være med på et Gruppesøksmål.

At advokaten, jeg vet foreløpig bare om en, har hørt snakk om en til, ikke har klart / vært villig til å bidra med flere løsninger, for å avhjelpe oss økonomisk, sier sitt om hele den saken.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ære og glans
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 11:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
Jeg kaster med glede ære og glans midt i tryne på mine kolleger, for vår felles sak, på samme måte som Marianne har gjort det mot meg.

Da hun nevnte at komiteen av 15 ett eller annet skulle kunne påta seg Gruppesøksmålet, fikk jeg kaffen i vrangstrupen.

Det jeg har hørt om denne komiteen er at den kan barnefordelingssaker, og ikke barnevern. De roper etter mer barnevern og vil ha psykologer inn i barnefordelingssaker. Og da bare "klikker" det for meg.


Jeg siterer meg selv, og gjentar meg selv:

Jeg kaster med glede ære og glans rett i ansiktet på alle dere andre i Gruppen, BARE IKKE PÅ DEN 15. MAI ELLER MARS KOMITEEN.

For jeg finner meg bare ikke i å la de folkene der skumme fløten av mitt LIVSVERK.

Spesielt med tanke på at de overhode ikke kan noe om barnevern, selv om de har en stiftelse Gruppesøksmålet kan stille seg under for å unngå økonomisk overlast.

-Ikke om så alle mann der melder seg inn i GFSR!!!

Har jeg gjort meg forstått nå?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Selvgjort er velgjort.
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 11:26 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har anbefalt Gerd June om å skaffe seg sitt eget organisasjonsnummer. Og det skulle ha vært en smal sak for advokaten å ordne det for henne, hvis hun i likhet med meg får hjernestans av offentlige utfyllingsskjemaer.

Jeg har også foreslått at de lager en helt egen avdeling, gruppe, forening, you name it, og kaller den for "GRUPPESØKSMÅL MOT BARNEVERNET".

Jeg har også sagt at de må holde den for seg selv, og ikke kaste vekk verdifull tid med å leite etter andre partnere som skal kunne hjelpe dem.

En gang til; jeg begynte med to tomme hender, Nina begynte der, Rune Fardal, Arild Holta, og mange mange flere. -Og vi har lykkes over all forventning.

SELVGJORT ER VELGJORT.

Det er bare arbeidsskye og late folk som leiter etter andre folk som skal gjøre alt arbeidet for dem, og resultatet er ditto magert.

Hvis dere ikke vil ha kommentarer vedrørende deres fremgangsmåte, så bør dere la være å kommentere kritikerne deres her på RBV.

Men, det beste enn alt vil jeg likevel meddele deg / dere: Det var kritikerne som fikk Amstrong til å lande på månen!!!

Og husker du hva han sa?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]