Vår alles kjære Agnethe (AMA) er død. Hun ble bare 40 år.
Det er forferdelig leit det som har skjedd, at Ama er død. Det er et stort tap for oss, og hun vil bli savnet av mange.
Vi er mange i GFSR som hadde svært god kontakt med henne, til tross for at hun bodde så langt vekke som i Danmark.
Ama var en lysbærer for oss alle, hun var uredd og kompromissløs, og la ned et stort arbeid her på RBV og andre steder i vår felles kamp mot barnevernet.
Jeg er så lei meg for at hun ikke er blant oss lenger at jeg vet nesten ikke hva mer jeg skal si... jeg har visst om denne hendelsen i en uke nå, men jeg / vi hadde få spor å gå etter og spekulasjonene rundt hennes dødsfall har vært mange. Men, hun omkom altså i en brann i Danmark. Vet du om noen flere detaljer, vil ihvert fall jeg bli glad for å vite mer, for det har ridd meg som en mare.
Ingen av de opplysningene jeg har vedrørende Agnethe vil under noen omstendigheter bli slettet, bare så det er sagt. -Jeg og de andre av oss som kjente henne svært godt, vet med sikkerhet at Agnethe ville ønsket at det som hun har skrevet og gitt uttrykk for på nettet, skal bli stående for ever og alltid.
Hvil i fred, kjære Agnethe
kjærlig hilsen Mona