Frekke tyver: Lena Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas
Bak min rygg gikk Lena Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas hen og registrerte GFSR på seg selv i
Brønnøysundregistrene.
Jeg ble gjort oppmerksom på dette forholdet i august i fjor av min kollega Bjør Erik Bjorbekkmo.
Men, det var nyttesløst å snakke disse tyvene til rette, så jeg klagde på dem til Brønnøyregistrene, som selvfølgelig bare konkluderte med at registreringen hadde gått riktig for seg.
Det samme forholdet bekreftet nærings- og handeldepartementet med, da jeg klagde saken videre inn til dem.
Hvem som har rett til å bruke navnet
Gruppen til Familiens Selvstendige Rett er et
juridisk spørsmål. Om og
når jeg/vi en gang får nok penger inn på kontoen vår
3411.24.69623 - så skal vi få se på det - hvem som har retten på sin side eller ei.
De tre (hm, kan'kje kalle de "damer") ... kan således heller ikke kreve at jeg/vi skal slutte å bruke vårt eget navn, i så fall, er det opp til dem å stevne meg for retten, for "liksom" å bruke "deres" navn?
Tidligere har folk som har utgått fra GFSR med stort hell klart å lage sine egne grupper og funnet på sine egne gruppenavn som ikke kan assossieres med oss, men, så originale var disse tyvene da altså ikke.
De kaller seg for Gruppen til Familiens Selvstendige Rett
Norge, GFSRN (øh?), og deres leder er da liksom Lena Synnøve Olsen, Kristin Brataas er nestleder og Annette Margrethe Olsen er styremedlem. Hennes mann, Sten Tore Olsen er også styremedlem, samt en Gunni Ranfrid Astrup.
Til folk som henvender seg til dem og spør etter meg sier de at de har kastet meg ut. Øh? Åkai, vil de fortsette å leve med sine løgner, så greit nok for meg...
Det kjedelige ved denne "hendelsen" er den at reelle barnevernsofres rederlighet totalt sett vil bli betvilt etterhvert som folk får rede på hva som har skjedd her i gården.
Jeg var tenkt å se gjennom fingrene med disse tullingene sine geberder, for jeg har ei heller mere tid og lyst til å hefte meg med dem, jeg har virkelig annet og langt viktigere arbeid å ta meg til, men som sagt, pga ryktebørsen, velger jeg nå å ta bladet fra munnen og si det som det er med mine egne ord.
-Vel, jeg kan jo utmerket godt skjønne hvorfor de så klokelig holdt kjeften sin godt lukket med syv segl og ikke nevnte med en eneste stavelse til meg om hva de satt der og pønsket på rundt Annette Olsen sitt kjøkkenbord. For, ifølge dem selv, hadde de allerede planene klare i mai i fjor. Annette Olsen og mannen hennes Sten Tore, campet her i Bergen i flere dager i mai og vi gikk på Fløien og akvariet og fisketorget og bryggen i sammen. Lena Olsen sjekket inn her hos meg med sin sønn en hel helg, også det i mai. Og sjøl reiste jeg, min sønn og min kollega ens ærend de 120 milene østover for å hilse på de andre medlemmene i GFSR og for å bli bedre kjent med dem. Vi tilbrakte flere dager hjemme hos Annette og Sten Tore før vi reiste videre. Men, det var aldri snakk om noen registrering av GFSR. Og selv ikke da både Annette og Lena i juli kom innom en svipptur for å hente Lena sin bil som stod parkert uti gaten her, den hadde kollapset etter den første turen hit, kunne de åpne kjeften sin og fortelle meg om hvilke planer de hadde på tapetet.
I september 2008 sendte jeg da ut en orientering til alle medlemmene om hva som hadde hendt og at Lena Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas var ekskludert fra GFSR pga brudd på våre
målsetninger.
Greit nok, vil de spille feig og med skitne triks, så får det bli opp til dem. Jeg for min del, foretrekker å spille med åpne kort og være tro mot meg selv.
Min mor sa alltid til meg: Hvis du ikke kan være tro mot en krone, så kan du heller ikke være tro mot hundre. Og sum-summarius, så koker dette ned til min siste konklusjon i denne saken; de som vil gå med meg er hjertelig velkommen til det!, og de andre som vil gå med Olsenbanden - kan gjøre det - så enkelt er det. Ferdig arbeid.
Jeg fortsetter i samme gamle sporet som før -
never change a winning team! - nå er det vår - JIPPI! - og alle medlemmene i GFSR får snart et hyggelig brev av meg i posten!
PS: Jeg har snart gebursdag, den 8. april, så klemmer og gaver mottas med STOR TAKK!