Rinna wrote:
..., men det er langt fra klart for meg (og jeg tror at jeg nå taler på vegne av flere på forumet) hva du kan gjøre.
Jeg har bakgrunn fra følgende:
Jeg er utdannet Programvare Utvikler, spesialisert innen journalsførings systemer og Barne Psykologiske Utredningsverktøy.
Jeg begynte et samarbeid med Kringsjå barnehjem i Bergen i 1997, der jeg begynte utviklingen av et kvalitets sikrings og journalførings system innenfor barnevernet. Jeg fortsatte dette arbeidet med Øystein Heldal som jobbet både på Barnevernsvakten på Bergen politikammer og som styrer på Skjoldveien barnehjem.
I årene som fulgte har jeg levert slike systemer til alle de fylkes kommunale barneverns institusjonene i Hordaland. Jeg har holdt kurs for nesten alle disse, og jeg har jobbet med kvalitets sikring innenfor behandling av skriftlig materiale i barneverns institusjoner.
Noen bruker mine systemer enda, og du kan jo selv tenke deg hva som skjer med mitt liv når de finner meg her inne ???? Kan du ikke ???
Jo, jeg er ferdig ! Pang, finito.... Jeg kan ikke få meg jobb noe sted mer innenfor det er utdannet som.
Jeg visste at jeg en dag kom til å gjøre dette, og har drevet å etablere meg som journalist og forfatter. Jeg har forsøkt å ta dette skrittet, men det er skummelt å havne ut i en situasjon der inntekten blir usikker osv.
Barneverns ansatt over hele Hordaland fylke vet at jeg kjenner til ekstreme forhold som har foregått innenfor veggen på barnevernsinstitusjonene, at jeg kjenner til alle svakhetene i barnevernet. Eneste ting de støtter seg til er at jeg har taushetsplikt og ikke kan si noe om det jeg vet.
Poenget mitt, er at jeg derfor ønsker å få tilgang på saker fra dere andre, slik at jeg kan finne de tingen eksemplifisert i andre saker, slik at jeg kan gå ut å si at dette vet jeg... Når jeg setter min kompetanse og erfaring under navne mitt på artiklene så rammer jeg dem... mer en du aner...
Men jeg må være forsiktig for de er klar til å møte meg med kanoner, og politianmeldelser bare jeg åpner munnen....
Så, jeg, jeg har ofret en karriere, hele mitt trygge liv på dette nå.
Det er Mona Lygre sitt mot, som har inspirert meg til å ta dette valget, og jeg må si takk til henne også her.
Om jeg kan gjøre noe for noen her inne ? Det er nok lite jeg kan gjøre for noen her, annet en å være oppmuntrende og støttende. Jeg kan hvert fall forsøke.
Men jeg trenger hjelp fra dem som er her inne - og håper jeg kan få det.
Aron -