Quack wrote:
Når barnevernet holder barn vekk fra skolen, så er det legitimt.
Det samme kan sies om barnehagen. Når "barnevernet" holder barn vekk fra barnehagen, er det legitimt, men om foreldre gjør det samme frarøver de barna kontakt med jevnaldrende.
Det er også legitimt for "barnevernet" å nekte barna nødvendig helsehjelp. Men om en forelder gjør det samme, er det "alvorlig omsorgssvikt".
Alt er tillatt for "barnevernet". Deres ekstremt vide fullmakter gjør at de kan nekte unge skolegang, hindre barn i å gå i barnehage, hindre barn i å få nødvendig helsehjelp etc. Alt fordi noen skrullete kjerringer føler seg "svært alvorlig bekymret". Går det ikke an å medisinere disse gærne bv-kjerringene - gjerne med tvang - for de lider opplagt av alvorlig angstnevrose? Nå som høstjakten nærmer seg, kunne det alternativt settes jaktkvoter på bv-skrullene. Jeg er overbevist om at bestanden tåler en viss desimering.
Isteden å skyte "The big five" kunne ivrige
jegere som Stein Erik Hagen, skyte mannevonde bv-skruller. Det må da være enda gjevere enn å skyte neshorn i Afrika? Jeg synes jeg leser interjvuet med Hagen i avisen:
- Jeg har aldri vært så redd som da jeg trykket på avtrekkeren og skjøt den gærne bv-skrulla!
Ikke trenger man reise langt avsted for å finne dem heller, og det reduserer CO2-utslippet. Jakt på bv-skruller er således et miljøvennlig alternativ til tradisjonell jakt.