agrippa wrote:
Du kan f.eks. bruke ordlyden "tvangsfjerning" isteden "omsorgsovertagelse".
Slike feil av meg er det veldig bra at dere påpeker. Dårlige begrep gir dårlig forståelse. "Tvangsfjerning" er et mye mer presist begrep!
agrippa wrote:
Ja, jeg synes altså at vi bør ha en debatt om selve eksistensen av barnevernslovene.
Enig. Hadde du ant hvor mange lover jeg ville ha vraket...
agrippa wrote:
Det er altfor mange som tar for gitt at "selvfølgelig trenger vi et barnevern". Etter det jeg har sett og opplevd er jeg neimen ikke så sikker på det. Samtidig plager det meg at noen barn, født av harde rusmisbrukere, kanskje blir utsatt for neglekt. Samtidig har jeg ingen forutsetninger for å vite hvor mange barn dette dreier seg om. Vi vet jo at det er mange mødre som blir beskyldt for rusmisbruk uten at dette stemmer, jf. Adele-saken. Jeg har jo også selv blitt beskyldt for mye uten at det er reelle holdepunkter for beskyldningene. Derfor er jeg blitt ganske skeptisk når jeg hører om narkomane mødre uten nettverk. Har de kanskje èn gang i livet røkt hasj og mangler 1000 nære venner? Hvor mange nordmenn har egentlig et stort nettverk bestående av dusinvis av nære venner? Ikke så mange tror jeg, selv ikke blant barnevernerne selv.
Har nettopp laget et ekstra tema/forum for vern av barn. Muligt du finner det nyttig.
Feildiagnosering, tulldiagnosering, barnevernssynsing, manipulering, løgner etc farger statistikkene.
agrippa wrote:
Noe annet vi kunne diskuterer og som du burde opprette kategori for, er hvem som er målgruppen til barnevernerne. Du skriver selv at såkalt "ressurssvake" blir forfulgt. Det er mulig - i så fall er det mange flere som er ressurssvake enn det jeg visste om.
Jesus snakket om evangeliet for de fattige...
Det finnes mange mennesker som av forskjellige grunner ikke er like framgangsrike som andre. Disse er mer utsatte for barnevernsovergrep.
agrippa wrote:
Synes du gjør en bra jobb med forumet. Det må være mye arbeid. Det er litt trist at dette forumet kan slettes lite lett som Trines. Administrator er jo den samme som før, etter hva jeg har forstått. Mange gode innlegg gikk tapt forrige gang.
Dette forumet er det ikke diskusjonsforum.no som leverer. Det er Forumer.com - en stor internasjonal leverandør med over hundre tusen forum.
Likheten med Trines forum på diskusjonsforum.no har årsak i at det er samme programvaren som brukes.
Denne programvaren er gratis (open source/åpen kildekode). Jeg kan laste det ned på egen server og til og med kunnet tilby forum selv. Det krever kun at jeg får mer kunnskap og penger til server, domene etc.
Det er noe å tenke på for framtiden.
Det finnes flere leverandører av denne typen forum. Lager allerede et ekstra reserveforum som kan stå klart som en advarsel til de som måtte prøve å få dette stengt. De klarer ikke å stoppe oss!
Nå holdt jeg stort tempo mht svar. Håper det likevel var tilfredstillende. Setter stor pris på å ha deg her på forumet.