It is currently Thu Mar 28, 2024 7:56 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: sakkyndig / advokat ? Noen tips
PostPosted: Sun Apr 09, 2006 9:10 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:16 pm
Posts: 29
Vi har fått en sak mot, mannen min har gått til psykolog for angst og deperasjon.
Så nå vil dem ha sakkyndig hit. En som heter Bolstad. Jobber ved horten mødrehjem.
ER det noen som har hørt om han ?
Og jeg lurer litt på advokaten vår, han sa til sakkyndig.
Før han diskuterte dette med oss. Trodde jeg kunne anke/klage på vedtak jeg .
Tar jeg feil.
Han hter Tom Røed. er ved holmestrand.
Sitti som forman i nemda, både som advokat og som forman.

PS. saken har ikke kommet til fylkesnemda.og barnevernet sender brevene til vår advokat. så han svaret da, før vi fikk greie på det.
hva dem hadde bestemt seg for.
ved noen hvordan jeg skal gå frem. :evil: :twisted:

noen som vet om en flink advokat.


Last edited by EMG on Sun Apr 09, 2006 7:55 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sakkyndig / advokat ? Noen tips
PostPosted: Sun Apr 09, 2006 9:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
EMG wrote:
Vi har fått en sak mot, mannen min har gått til psykolog for angst og deperasjon.
Så nå vil dem ha sakkyndig hit. En som heter Bolstad. Jobber ved horten mødrehjem.
ER det noen som har hørt om han ?
Og jeg lurer litt på advokaten vår, han sa til sakkyndig.
Før han diskuterte dette med oss. Trodde jeg kunne anke/klage på vedtak jeg .
Tar jeg feil.
Han hter Tom Røed. er ved holmestrand.
Sitti som forman i nemda, både som advokat og som forman.
ved noen hvordan jeg skal gå frem. :evil: :twisted:


Hvis psykologen er Leif Bolstad så står han på listen over psykologersom IKKE kan anbefales.

Ifølge Jon Alvheims 10 bud til barnevernofre, så bør du påklage alle beslutninger som blir fattet om deg. Jeg ville ikke stolt på en advokat som sitter i fylkesnemnda, selv om Tom Røed ikke står på listen over advokater som ikke kan anbefales. Du burde insistere på en annen advokat som ikke har tilknytning til barnevernet.

Angående det at mannen din har gått til psykolog for angst og depresjon så er dette noe som halve norske befolkningen har gjort. Dette er ikke grunn til å frata dere barnet, selv om barnevernet vil gjøre mest mulig ut av det. Psykologer er for mange betalte venner. Det kan også sammenlignes med det å oppsøke en coach, som ikke er stigmatiserende på noen måte.

Jeg er usikker på om dere kan nekte å la dere utrede når saken er kommet så langt som til fylkesnemnda. Er det noen andre som vet?

Kanskje bør dere flykte ut av landet før saken blir berammet dersom barnevernet ikke allerede har tatt barna.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 09, 2006 10:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Man bør nekte å samarbeide med barnevernet. For dette tilfellet betyr det å nekte å la seg "utrede" av såkalt sakkyndig psykolog. Barnevernet vil kanskje true med det ene og det andre, men situasjonen for familien forverres dramatisk hvis man slipper en av barnevernets medløpere inn i heimen sin.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nekt utredning
PostPosted: Sun Apr 09, 2006 3:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Man bør nekte å samarbeide med barnevernet. For dette tilfellet betyr det å nekte å la seg "utrede" av såkalt sakkyndig psykolog. Barnevernet vil kanskje true med det ene og det andre, men situasjonen for familien forverres dramatisk hvis man slipper en av barnevernets medløpere inn i heimen sin.



Til EMG:
Dere kan selvfølgelig nekte å la dere utrede av en barnevernoppnevnt sakkyndig psykolog, og det tror jeg dere gjør rett i.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mulighetene for tvang
PostPosted: Sun Apr 09, 2006 5:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[font=Arial, sans-serif]TVANG[/font]

[font=Times New Roman, serif]Finnes det noen lohjemmel for å tvinge noe som helst, så vil jeg se den loven.

I Norge kan man:
1. Sette folk i fengsel.
2. Tvangsinnlegge i psykiatrien.
3. Stikke av med barna til folk.

• I det første tilfelle trengst det en dom eller en mistanke som begrunner varetektsfengsling.

• Angående punkt nummer to så må det begrunnes av lege i kombinasjon med sosialmyndigheter, politi eller pårørende.

• I det tredje tilfellet skal man ha begrunnelse hos fylkesnemnda. I krisesituasjoner kan makten ta barna uten tullnemnda. Problemet her er at barnevernet bryter loven og stikker av med barna uansett. Større barn får man da noen ganger tilbake. Babyer, derimot, beholder dem gjerne uansett. Det begrunnes med at barna ikke må flyttes. Det skal være skadelig. At ungene får en verre behandling som pengemaskiner for fosterforeldre enn den beryktede "stemoderlige", ja, det driter maktpakket i.

Finnes det noen annen begrunnelse for tvang så kom med det. Jeg tror ikke de har lov til å utrede familier om fylkesnmnda og rettsvesenet sier det aldri så mye. Det finnes ikke lovhjemmel for tvangsutredelse av mennesker annet enn for farlige psykiatriske pasienter som tvangsinnlegges.

Rett på meg om jeg tar feil.[/font]



Edit: Fengslede kan også tyvangsutredes om det er mistanke om sinnsykdom. Barnevernsoffer som ikke er sinnsyke kan ikke tvangsutredes.

Det er bare å si NEI.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]