It is currently Thu Mar 28, 2024 12:23 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ang. sakkyndig. Utredning.
PostPosted: Thu Apr 20, 2006 7:20 pm 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:16 pm
Posts: 29
Jeg skrev tidligre at vi har fått beskjed om at bv ønsker sakkyndig utredning.
fikk et forslag.
Og sa nei til han.

fikk nå beskjed om en annen. som dem foreslår. Vet ikke hva jeg skal gjøre .

Dette stå blandt annet i mail fra adv.

Det er alltid vanskelig å vurdere om man skal samtykke til en slik
utredning. Ulempen er at dersom man ikke gjør det, vil barnevernet tolke det
som at dere har mye å skjule, noe dere ikke har. De vil da lettere kunne gå
inn med et akuttvedtak.


HAr noen dager på og bestemme oss.Ikke kommer dem hit heller og ser hvordan vi har det. HAr sagt de kan komme når som helst. Men det gjør dem ikke. Er dem så bekymret burde dem ha kommet.
Noen gode Forslag. Takk på forhånd.
:twisted: :twisted: :?:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 20, 2006 8:02 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Om det ikke er en grunn for akuttvedtak og "barnevernerne" ikke virker så veldig irrasjonelle/ustabile, vil de normalt ikke finne på noen tvangstiltak der og da.

De vil gjerne true med fylkesnemnd.

Fylkesnemnd er imidlertid mye farligere om man er utredet og "veid for lett". Da går det gjerne på verste måte.

Som oftest er det best å ikke godta utredning. Utrederne gir som oftest påstått barnevern mer makt. Dermed så får man pesten hengene over seg til "evig tid".

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ang. sakkyndig. Utredning.
PostPosted: Thu Apr 20, 2006 8:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
EMG wrote:
Jeg skrev tidligre at vi har fått beskjed om at bv ønsker sakkyndig utredning.
fikk et forslag.
Og sa nei til han.

fikk nå beskjed om en annen. som dem foreslår. Vet ikke hva jeg skal gjøre .

Dette stå blandt annet i mail fra adv.

Det er alltid vanskelig å vurdere om man skal samtykke til en slik
utredning. Ulempen er at dersom man ikke gjør det, vil barnevernet tolke det
som at dere har mye å skjule, noe dere ikke har. De vil da lettere kunne gå
inn med et akuttvedtak.


HAr noen dager på og bestemme oss.Ikke kommer dem hit heller og ser hvordan vi har det. HAr sagt de kan komme når som helst. Men det gjør dem ikke. Er dem så bekymret burde dem ha kommet.
Noen gode Forslag. Takk på forhånd.
:twisted: :twisted: :?:


Det er helt feil å tro at barnevernet har hederlige hensikter. Du må IKKE åpne hjemmet ditt for hjemmebesøk, for det er farlig. Man har alt å skjule for barnevernet: privatlivet sitt. Og det må man verne om hvis man vil bevare natteroen.

En utredning er alltid på barnevernets premisser. Det ingenting å tjene på å la en psykolog sitte i heimen og grafse i privatsfæren. Er dere barnemishandlere så har barnevernet tilstekkelig på dere. Er dere det ikke så vil likevel ingen psykolog frikjenne dere. Tvert om. Det er derfor barnevernet maser om å få til en psykolog-utredning.

:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 21, 2006 9:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg slutter meg til Nina.

Trekk alle tillatelser tilbake. Få advokaten din til å grave frem en kjennelse fra Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg (jeg tror den er så sen som i januar i år, og jeg tror det er en kjennelse, ikke en (avsluttende) dom) hvor en nordmann fikk medhold i at barnevernet ikke hadde legitim grunn til å sette i gang hjemmebesøk og "undersøkelser".

Jeg beklager at jeg ikke har krefter til å gjøre det for deg – jeg er syk og klarer ikke engang å sitte oppreist så lenge. Det kan også være at jeg husker feil mht poenget i vedkommende sak. Men advokaten din har bare godt av å gjøre skikkelig arbeid og lete frem noe nyttig fra Menneskerettighetsdomstolen. Den er langt fra perfekt, men den er ihvertfall adskillig bedre enn det norske rettsapparat og særlig er den bedre enn norsk Høyesterett i barnevernssaker.

Marianne Haslev Skånland
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ang. sakkyndig. Utredning.
PostPosted: Fri Apr 21, 2006 9:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
EMG wrote:
Jeg skrev tidligre at vi har fått beskjed om at bv ønsker sakkyndig utredning.
fikk et forslag.
Og sa nei til han.

fikk nå beskjed om en annen. som dem foreslår. Vet ikke hva jeg skal gjøre .

Dette stå blandt annet i mail fra adv.

Det er alltid vanskelig å vurdere om man skal samtykke til en slik
utredning. Ulempen er at dersom man ikke gjør det, vil barnevernet tolke det
som at dere har mye å skjule, noe dere ikke har. De vil da lettere kunne gå
inn med et akuttvedtak.


HAr noen dager på og bestemme oss.Ikke kommer dem hit heller og ser hvordan vi har det. HAr sagt de kan komme når som helst. Men det gjør dem ikke. Er dem så bekymret burde dem ha kommet.
Noen gode Forslag. Takk på forhånd.
:twisted: :twisted: :?:


Det er helt feil å tro at barnevernet har hederlige hensikter. Du må IKKE åpne hjemmet ditt for hjemmebesøk, for det er farlig. Man har alt å skjule for barnevernet: privatlivet sitt. Og det må man verne om hvis man vil bevare natteroen.

En utredning er alltid på barnevernets premisser. Det ingenting å tjene på å la en psykolog sitte i heimen og grafse i privatsfæren. Er dere barnemishandlere så har barnevernet tilstekkelig på dere. Er dere det ikke så vil likevel ingen psykolog frikjenne dere. Tvert om. Det er derfor barnevernet maser om å få til en psykolog-utredning.

:evil:


Jeg tror barnevernet ville ha gått inn med akuttvedtak allerede dersom de hadde hatt grunnlag for det. Grunnen til at de presser så sterkt på for å få dere "utredet" er ganske sikkert at de mangler holdepunkter for å ta fra dere omsorgen. Derfor er dere best tjent med å nekte utredning, for barnevernsutnevnte psykologer er svært uhederlige. Dette har jeg personlig erfaring med. Selv om dere er kjempeflotte foreldre, så vil en slik psykolograpport være totalt ødeleggende for dere, for den vil være et rent bestillingsverk fra barnevernet.

Jeg tror det er som Arild Holta skriver, at en rapport vil være desto mer ødeleggende dersom hensikten er å legge den frem for fylkesnemnda. Det å nekte utredning er ikke tilstrekkelig for barnevernet til å fatte akuttvedtak. Det må advokaten din vite.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]