It is currently Thu Dec 26, 2024 4:53 pm
View unanswered posts | View active topics
Board index » DET SÅKALTE BARNEVERNETS HJELPERE » >> Tvangsplasseringer - mødrehjem, familiesentre
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|
Author |
Message |
MH Skånland
|
Post subject: Blåøyet om mødrehjem Posted: Mon Sep 21, 2015 9:13 am |
|
|
Superposter |
|
Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am Posts: 6857 Location: Oslo
|
Blåøyet om mødrehjem"I dag hadde Marianne gjerne sett at ting hadde blitt gjort annerledes. Hun mener hun burde ha flyttet til et mødrehjem, der hun kunne fått hjelp til å takle morsrollen."Det tar hun nok feil i. Mødrehjem er i våre dager helt ut barnevernets institusjoner, som driver overvåking for å samle opp 'bevis' mot mødre til å bruke for å ta barnet fra moren, ikke for å hjelpe eller støtte moren. Det å være mor er heller ingen rolle. Man er ingen skuespiller som skal ha hjelp til å 'lære seg' å 'skape' tilknytning til barnet, man er en mor som har og videreutvikler det naturgitte grunnlaget for følelser for barnet og trang til å gi det omsorg og beskyttelse. Marianne ble mor som 13-åringSe og Hør, 20 september 2015 "Månedene etter fødselen var tilsynelatende preget av idyll, men Marianne vil også fortelle hvordan hun måtte kjempe for sitt eget barn etter at barnevernet tok Tomas. – Jeg var heldig. Jeg hadde en dyktig advokat som bisto meg med å få tilbake omsorgen for gutten min. En kamp jeg vant, ettersom jeg verken hadde vist omsorgssvikt eller misbrukt alkohol og narkotika. Det eneste de brukte mot meg, var min unge alder."
_________________ Hjemmeside http://www.mhskanland.net
|
|
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|
Board index » DET SÅKALTE BARNEVERNETS HJELPERE » >> Tvangsplasseringer - mødrehjem, familiesentre