It is currently Sat Apr 27, 2024 8:47 pm



Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Next

Er Bergen Mødrehjem = Et kvinnefengsel
Ja 100%  100%  [ 3 ]
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 10:52 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Visst blir man ei, og den internasjonale torturkommisjonen ville kanskje ha noe å bemerke hvis man ble det.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: fengselopphold
PostPosted: Tue May 22, 2007 1:08 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg satt 4 uker varetekt i 2003, fordi jeg nektet å la meg frivillig innlegge på psykriatisk observasjon i 3 uker etter at Dr Holme og barnevernskurator anmelte meg for trusler mot mine foreldre (i 3 person) og kan bekrefte at i fengsel får du være helt i fred. De vil slett ikke se deg, så her var jeg ganske så isolert - fikk verken lov å bruke telefon eller gå ut 15 minutter i luftegård.

Så her var jeg innesperet 4 uker uten å se en sjel, mens barnevernkurator gjorde ferdig sin "undersøkelsessak" og sende den avgårde til fylkesnemda. Nei, politi kartla ikke, men det var jo heller ikke nødvendig i mitt tilfelle - jeg var jo så godt kartlagt tdidligere av andre...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 7 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Tue May 22, 2007 8:46 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Et barn blir født. Han ville ikke ut så det ble med drypp og en gutt ble tilsist født. Jeg sprakk fra endetarmen til livmorhalskjeden og måtte sy både innvendig og utvendig i 2 timer etter fødsel. Utover dette vil jeg si at det å føde mitt barn var nok de største øyeblikk i mitt liv. Som dere sikkert alt har forstått hadde jeg ikke mye penger på dette tidspunkt så den plastikkpose med babyklær jeg fikk fra AAN var uunværlig den første stund.

Jeg må bli 5 dager på KK Haukeland, først og fremst fordi de vil ha bekreftelse fra Fana barneverntjeneste og Bergen Mødrehjem at jeg skal få lov å beholde mitt barn, flere av skykepleierene var her overbevist om at barnet skulle bortadopteres ved fødsel. :cry:

Dernest ble jeg tvunget til å oppgi hvem som var barnefar. De informerte om at opplysningen skulle være fullt ut fotrolige og kun kunne overgies min nyfødte sønn i en alder av 18 år. Ja, ja, det var det med opplysningsplikt kontra taushetsplikt. :roll:

Tilsist fikk jeg komme tilbake til institusjonslivet på Bergen Mødrehjem med mitt barn...

7 uke Bergen mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

14.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Lørdag, 14.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe stod opp kl 09:30 og spiste frokost. Hun dro på besøk til Tove Camilla med 10:30 bussen. Kommer tilbake til kvelds.

KAA

Ettermiddag:

Agnethe kom hjem til kveldsmaten. Hun er i fin form. Ser nå på TV.

LMD

Natt:

Agnethe har vært nede en gang i natt, ellers sovet.

MF

15.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Søndag, 15.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe sto opp til fellesfrokosten. Hun la seg litt nedpå etterpå. Faren kom og hentet henne kl 13.00. Hun kommer tilbake til kvelds, ringer hvis ikke.

Ingunn

Ettermiddag:

Agnethe kom hjem kl 17:00, er på stuen og røykerommet til vi spiste kvelds kl 19:00. Agnethe vil vekkes kl 06:30. Skal være på KK til kl 08:30. Blir lagt på kur. Agnethe har bestilt drosje som skal hente henne her kl 08:00.

SF

Natt:

Agnethe var litt oppe og litt nede fram til hun gikk til ro kl 24:00. Var nede igjen i 04.00 tiden, tok seg da diverse røyk før hun igjen gikk til ro kl 04:30. Ble vekket kl 06:30.

Kari G

16.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Mandag, 16.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe dro til KK med drosje kl 08:00. Hun skulle møte moren der oppe. Skal settes på kur. Har ikke hørt noe fra henne i løpet av formiddagen.

Kari Ås

Ettermiddag:

Ikke hørt noe fra KK

Vigdis

Fødte en sønn mandag kveld, 52 cm, ca 3200 g. Alt vel.

17.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Tirsdag, 17.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Gerd var på barselvisitt hos Agnethe på KK i kveld. Alt var vel med mor og barn. Fødselen hadde vært en fin opplevelse for både Agnethe og moren. Gutten var stor og pen og sugde godt.

Kari Ås

18.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Onsdag, 18.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:
Mor og far til Agnethe kommer hit i ettermiddag med vogn. De har fått lov å låne et sikkerhetsnett av oss. Vigdis fant ikke huset sin bag, har spurt Kjersti om Agnethe kunne låne hennes. Det var ok. Kjersti skulle lag den til i ettermiddag. Agnethe har ikke fått barneseng, er det noen som kan lage klar en seng til henne. Hun kommer ut på lørdag.

Vigdis

Ettermiddag:

Agnethe sin far var her med vogn. Han fikk med seg sikkerhetsnett og noen klær som Agnethe hadde gitt beskjed om at hun skulle ha. Han fikk låne bag av Kjersti.

Liv Marit

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Wed May 23, 2007 5:35 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 8 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Tue May 22, 2007 8:47 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Tilbake på mødrehjemmet. Der er kommet barneseng på mitt soverom og min far har leverer barnevogn som jeg har fått i fødselspresang av dem. Den har jeg selv plukket ut før fødsel. Den er dyp blå, med masse små roser på.

De ansatte på mødrehjemmet har endelig noe de kan skrive om i sine rapporter til barneverntjenesten, nå har jeg fått barn, og de skal påvise at jeg er uegnet som mor. Hun som er leder for orion martha mae video prosjekt har lagt meg for hat. Jeg må "bevise" at jeg har arbeidet med både film og teater og viser henne og alle de andre, som også spør, mine tidligere arbeidkontrakter, både i forhold til modelloppdrag (med intern video presentasjon for ansatte) og 1 års kontrakt ved musikalen "Sound of Music" med 8 forestillinger i uken.

Mest av alt er jeg opptatt av min nyfødte sønn, et lite mirakel. Så velskapt, med masse sort hår som står rett opp, store føtter og hender og når han gråter for mat, ja så spruter tårene ut...

Min mor har endret holdning til sitt barnebarn, hovedkontakten min ved mødrehjemmet mener at det at hun var med på fødselen virket etter hensikt. Hun er nå meget stolt over sitt nye og første barnebarn, og jeg blir nesten skremt over den eiendomsrett hun viser overfor mitt barn, det var nesten bedre da hun sa hun ikke ville ha noe med oss å gjøre...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Wed May 23, 2007 9:23 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 8 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Wed May 23, 2007 9:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Ama wrote:
Min mor har endret holdning til sitt barnebarn, hovedkontakten min ved mødrehjemmet mener at det at hun var med på fødselen virket etter hensikt. Hun er nå meget stolt over sitt nye og første barnebarn, og jeg blir nesten skremt over den eindoomsrett hun viser overfor mitt barn, det var nesten bedre da hun sa hun ikke ville ha noe med oss å gjøre...

Det jeg tror skjedde med din mor var;
Det hun først betraktet som et uønsket foster, viste seg faktisk å være verdens mest ønska barnebarn. Hun forstod det først når barnet ble fødd, slikt setter sterke følelser i sving


Top
 Profile  
 
 Post subject: kanskje
PostPosted: Wed May 23, 2007 9:21 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det er vanskelig å vite, nå var jeg fortsatt en person hun skammet seg dypt over, jeg har jo ødelagt deres "fasade" utad. Som jeg skrev var hennes endring skremmende, den var kun fokusert på min sønn og hennes medvirking ved fødsel, på en måte skulle man tro hun selv hadde født.

Jeg burde kanskje også legge til at hun i all ettertid vært lite til hjelp. Når hun prater til meg er det hovedsakelig kun om egne og sin mors sykdommer og været.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 8 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Thu May 24, 2007 2:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Tilbake til Bergen mødrehjem får jeg full forståelse av hva de andre mødre snakker om i forhold til ammepress. Ikke tro at du får bestemme noe som helst selv, det avtales tidspunkt når du MÅ amme og at noen skal sitte og OBSERVERE amming. Barnet må ikke skrike for det virker FORSTYRRENDE på de andre, da spesielt andre barn. Mor må ikke slappe av eller sove, ja for så kan man jo risikere at mor er uthvilt og får NORMAL melkeproduksjon. Barn må ikke stelles (bades) alene, du må vente til en av de ANSATTE har tid til å komme - og det tar så lang tid at vannet er blitt kaldt - og alt må gjøres på nytt igjen.

Pussig at de får disse elementer i sine rapporter til å virke som om det er noe mødre frivillig ber om hjelp til...

Det er ikke slik at man på institusjonen Bergen Mødrehjem ber om hjelp, man blir pålagt å ta i mot "hjelp" som f.eks avlastning der barn skal ligge i barnevogn på vaktrom, for skriker han, ja så virker dette forstyrrende på alle andre. Dessuten er jo det bra at mødre må ta i mot denne hjelp slik at mor kan fremstilles som HJELPETRENGENDE i deres rapporter.

Trygdekontorer informerer over telefon at de ikke vil behandle tidligere utfylte skjema for fødsel og overgangstønad, da de mener jeg ikke er norsk statsborger lenger i og med jeg 2 av de siste 3 år har bodd i Danmark.

8 UKE Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

21.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport


Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Lørdag, 21.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe og sønnen kom hit kl 12, ble kjørt av moren og faren. Agnethe ammet kl 12.30, OT sovnet og ble lagt i sengen. Moren og faren såg til OT mens Agnethe spiste middag. Agnethe ønsker at Marit er med henne når hun skal stelle og bade OT i ettermiddag.

VH

Ettermiddag:

Agnethe virker i bra form, sier hun er litt sliten, hadde sovet dårlig i natt. Vi har sagt at hun må hvile seg litt i dag. Mor og far til Agnethe er her nå kl 14.

VH

Ettermiddag:

Agnethes foreldre gikk kl 15:00. Mor og barn lå oppe og sov. Agnethe kom ned med gutten kl 18:00. Hun hadde sovet godt. Gutten hadde fått mat, måltidet hadde vart vel 1 time. Hun ville legge han til brystet litt til sa hun, hun synes han virket mer sulten.

Agnethe spiste godt til kvelds, og hun har vært på røykerommet 2-3 ganger. Hun spurte ved kveldsen om vi kunne utsette badingen til i morgen, jeg sa det var ok. Nå kl 21:30 kom Agnethe og sa at hun hadde ammet barnet.

MK

Natt:

Agnethe var sliten i går kveld, og gikk til ro kl 23:00. Hun kom ned kl 24:00, OT var da våken og hun ville vise meg ham. Etterpå skiftet hun på han og matet han. Hun gikk deretter til sengs. Kom ned i 05:00 tiden og tok seg en røyk, hadde da nettopp matet. Det har vært rolig hos dem de gangene jeg har vært oppe på gangen.

KG

Natt:

Agnethe oppholdt seg på rommet hele kvelden, bare nede for å røyke. Hun ammet barnet i 22:30 tiden og natt kl 02:00. Barnet er rolig mellom stellene og Agnethe har ikke hatt behov for hjelp i natt.

MF
22.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Søndag, 22.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe var ned med gutten kl 8. Han fikk mat kl 10-11. Jeg var samen med Agnethe under bading kl 11:30. Det gikk fint, Agnethe var litt forsiktig da hun vasket og snudde barnet i badekaret. Gutten sovnet og fikk mat kl 13.30. Agnethes foreldre kom kl 13.

Ettermiddag.

Foreldrene gikk kl 15. Agnethe tok seg en røyk, gikk og la seg kl 16, sov til kl 17:30, ammet da gutten. Agnethe spiste kvelds kl 19.

VH

Foreldrene og bror til Agnete kom hit kl 19:15, de dro igjen kl 20:00. Jeg har hatt en prat med Agnethe, satt opp målsetting for barseltiden som Agnethe har sett igjennom.

VH

23.03.92 Bergen Mødrehjem, journal

Hordaland fylkeskommune
Bergen mødrehjem
Ny adresse
Bønesstølen 13
5062 Bønes
tlf: 05 123300

Barseltid

Bli kjent fase for Agnethe og OT
Fra 21.03-04.05.92

Vi skal gi Agnethe støtte, råd og veiledning i forhold til den daglige omsorgen for ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ).

Vi skal støtte Agnethe i forhold til det å amme. Gjøre henne oppmerksom på hvor viktig ro, hvile og så videre.

Registrere hvordan Agnethe gjør bruk av de råd/veiledning hun får.

Agnethe skal be personalet om hjelp, eventuelt avlastning dersom hun har behov. Natt avlastning skal være planlagt sammen med hovedkontaktene.

Registrere hvordan Agnethe takler stress, hvordan hun takler at OT gråter, hva hun gjør i forhold til det, om hun klarer å roe han.

Agnethe skal være i ro på huset, men kan dra på dagsturer til sine foreldre, avtaler da med hovedkontaktene.

Trilleturer kan Agnethe bestemme selv.

Bergen Mødrehjem den 23.03.92
23.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Mandag, 23.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe var nede på røykerommet kl 8 i morges. Hun kom ned med ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) kl 8.30. Vigdis passet han mens Agnethe var til frokost. Agnethe ammet etter frokost og kom til husmøte 09:45.

Agnethe sier at OT har vært mye våken fra kl 02:00, så hun har sovet lite i natt. Agnethe ammet kl 12:15, OT ble veid (3150 g), og badet eter på. Jeg var med under bading. Agnethe er forsiktig og tar seg god tid under stellet. OT skulle få seg en liten tår etter bading. Jeg har sagt til Agnethe at hun kan ta seg en tur ut i ettermiddag, at vi passer barnet.

Vigdis.

Ettermiddag:

Agnethe har fått sovet mye i ettmiddag og ga utrykk for at hun var tilfreds med det. Begge foreldrene hennes var på besøk fra 18:00 –20:00. Jeg var innom rommet hennes og så på noen malerier kl 20.15. sønnen var i fin form.

TT

Natt:

Agnethe gikk til sengs kl 21:45 etter å ha ammet sønnen. Hun var nede for å røyke kl 01:30, hadde da nettopp ammet. Hun ammet igjen kl 02, kom ned da hun var ferdig på grunn av ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) var urolig, så jeg overtokk OT slik at hun kunne få lege seg. Han skrek en liten stund, før han så fikk ut masse avføring. Han ble så stelt før han igjen fikk bryst av Agnethe kl 04. han har siden lagt nede i vognen. Har vært en del urolig/skreket. Han fikk smokk som han roet seg med. Sover nå kl 06:30.

Evy

24.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Tirsdag, 24.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe var nede og hentet gutten kl 07:15, det hadde vært godt med avlastning og hun hadde sovet godt, følte seg uthvilt. OT var nede på lekestuen fra 09:45-10:30, sov i vogna si. Agnethe vasket klær og stelte seg. Kl 10:30 ble OT urolig, var våt, Agnethe ville da selv bytte på han.

MT

Ettermiddag.

Agnethe gikk på tur med ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) kl 14:30 tilbake kl 15:30. OT sov fra kl 14:30 til kl 17, da vekket Agnethe han for å amme. Jeg har pratet litt med Agnethe i ettermiddag. Agnethe spiste kvelds. Far til Agnethe kom hit kl 19. Agnethe badet OT kl 19, Vigdis var med og far til Agnethe. Agnethe tar seg god tid under badestellet, er rolig, fomler litt når hun skal snu OT fra rygg til mage og omvendt, hun prater med barnet under stellet, tørker godt i alle hudfollene, sjekker at han er tørr.

Vigdis

Natt:

Agnethe ville bli vekket kl 24:30 for å amme OT. Kom ned kl 23:30. Hadde da ammet. Ba meg om å bli vekket igjen kl 03:00 da hun ville amme gutten. Jeg sa da at det ikke var nødvendig å vekke ham på natten. Men at det var bedre at han fikk nok mat på dagtid, at det ikke gikk for lang tid mellom hver gang hun ammet ham da.

Usignert


25.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Onsdag, 25.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe spiste frokost sammen med de andre. Hun har vært med på undervisning og Kari Åas har lyttet til OT. Han har sovet. Ellers har Agnethe vært oppe på rommet.

MX

Ettermiddag:

Agnethe sier at OT har vært urolig fra kl 12 i dag. Hun har ammet titt og ofte. OT ble ammet kl 17, sovnet kl 17.45 og sov til kl 20. Agnethe er veldig sliten i dag. Vi har snakket litt om å sette grenser for seg selv i forhold til amming, at OT kan få smokk istedenfor å bruke morens sin pupp. Jeg badet OT kl 20, slik at Agnethe fikk litt fri. Agnethe var med og så på pluss mor til Agnethe som kom hit kl 19. Agnethe ammet OT igjen kl 20.30, hun er veldig sår på brystene, har fått brystskjold av meg, men Agnethe mente det ble verre når hun brukte det. Jeg har sagt til Agnethe at hun ikke treng vekke OT i kveld eller natt, men amme han når han våkner. Er OT urolig etter mating kl 21, sa jeg at Agnethe måtte komme ned med han så nattevakten kunne ha ham. Agnethe har fått lov til å reise til sine foreldre på fredag, feire bursdag. Hun blir hentet av foreldrene kl 16.

Vigdis

Natt:

Agnethe og moren oppholdt seg på rommet i går kveld. Agnethe var trett og la seg til å sove. Moren satt oppe og leste. Moren gikk da Agnethe og OT sov godt kl 22:30.

OT har fått mat kl 23:00 og kl 03:00. Han har roet seg fint etter mating begge gangene og Agnethe har kommet ned for å ta seg en røyk før hun har gått til ro igjen. Agnethe er veldig sliten og vil nok kunne trenge litt avlastning i dag, eventuelt i natt som kommer.

KG
26.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Torsdag, 26.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe kom ned kl 8, tok en røyk. O.T. ble ammet kl 7. Agnethe spiste frokost. Vigdis stelte O.T. kl 8:30 og tok han ned på lekestuen kl 9. OT sov fra 9 – 11. Agnethe gikk og hvilte seg kl 9:15, kom ned og hentet O.T. Kl 11 for å amme han. O:T: ble lagt i sengen etter amming ca kl 12:15. Agnethe har ringt Trygdekontoret i dag. Hilde og Vigdis har hatt samtale md Agnethe i dag, vi har laget en plan for helgen som står fremst i rapporten. Agnethe spiste middag, hun får besøk av Camilla kl 15, de har tenkt seg på trilletur i ettermiddag. Vi har snakket med Agnethe at hun må prøve å la det gå 3-4 timer mellom amming, at hun ber om hjelp visst hun ikke får roet OT. OT sover nå kl 14, mat igjen ca kl 15. Agnethe ønsker at Torill er med henne når hun bader O.T. i kveld.

Ettermiddag:

Agnethe fikk besøk av en venninne, Camilla med barn kl 15:30. De gikk ut med hver sin barnevogn kl 16:00 og er tilbake kl 17:00. de tok med seg kaffe og vafler og gikk opp på rommet. Venninnen gikk kl 18:15. Toril vr med da Agnethe badet sønnen kl 19:15. Agnethe badet han og var veldig flink, god kontakt og omsorg. Faren til Agnethe var innom en liten tur i 20:00 tiden.

TT

Natt:

Agnethe ble vekket kl 23:00, barnet sov veldig godt og ble vekket. Ble lagt til brystet og spiste godt sa Agnethe da hun kom ned for å røyke. Han ammet igjen kl 03:00. stille hos mor og barn siden.

MF

27.03.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Fredag, 27.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe kom til frokost kl 8:30, OT lå våken i senga, så Agnethe gjøre seg ferdig. Hun var glad for at så mange gratulerte henne med dagen. OT sov på lekestuen fra kl 09:30-11, ble hentet av mor og fikk mat. Agnethe hadde besøk av besteforeldrene fra 11:30-12:30.

MT

Agnethe foreldre kom kl 15 for og hente Agnethe og OT. Familien dro kl 15:20. Agnethe kom tilbake kl 21 fulgt av far.

GK

Natt:

Agnethe gav OT mat kl 23:00, han sovnet da gråt etterpå og Agnethe gikk til sengs 23:30. jeg har hatt OT nede i natt. Han sov da fram til kl 03:00, våknet da og ble båret opp til mor for mating, etter mating tok jeg ham ned og skiftet på han. Han sovnet da greit og sov fram til kl 07:00, ble da vekket og båret opp til mor for å ta mat og stell.

KG

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Thu May 24, 2007 8:15 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 8 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Thu May 24, 2007 3:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Hordaland fylkeskommune
Bergen mødrehjem
Ny adresse
Bønesstølen 13
5062 Bønes
tlf: 05 123300

Barseltid

Bli kjent fase for Agnethe og OT
Fra 21.03-04.05.92

Vi skal gi Agnethe støtte, råd og veiledning i forhold til den daglige omsorgen for ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ).

Vi skal støtte Agnethe i forhold til det å amme. Gjøre henne oppmerksom på hvor viktig ro, hvile og så videre.

Registrere hvordan Agnethe gjør bruk av de råd/veiledning hun får.

Agnethe skal be personalet om hjelp, eventuelt avlastning dersom hun har behov. Natt avlastning skal være planlagt sammen med hovedkontaktene.

Registrere hvordan Agnethe takler stress, hvordan hun takler at OT gråter, hva hun gjør i forhold til det, om hun klarer å roe han.

Agnethe skal være i ro på huset, men kan dra på dagsturer til sine foreldre, avtaler da med hovedkontaktene.

Trilleturer kan Agnethe bestemme selv.


Trilleturer var visst det eneste punktet de lot deg bestemme selv.

Det er sikkert masse fin veiledning å få fra ufaglærte jentunger uten barn. Enda verre er det selvfølgelig med de som har barn selv, for da tror de at de er eksperter på alles barn.

Jeg merker meg at de skal registrere hvordan du takler stress, hvordan du takler at barnet gråter og om du klarer å roe barnet. Det må være voldsomt stressende å vite at du blir observert og bedømt på denne måten. Bare det å vite at man blir bedømt hvert minutt på dagen, kan være nok til å knekke selv den beste mor. Jeg tror ikke jeg hadde maktet å leve under slike forhold, især ikke med trusselen om tvangsfjerning hengende over hodet, lik et Damokles' sverd. Det høres ut som en oppskrift på hvordan man skal drive mennesker til galskap. Det må være stor fare for at de nybakte mødrene mister melken på grunn av stress og vekttap. Melkeproduksjon er jo til en viss grad avhengig av at man har det godt og rolig, etter hva jeg har forstått.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 4:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg merker meg også regimet med pukking på når man skal få hvile seg og når man skal stå opp, en konsentrasjonsleir uten like. Se Åge Simonsens tilsvarende beretning i avsnitt 3.19 i Håndboken:

Både psykolog-rapporten og mødrehjems-rapporten inneholder en rekke påstander av hva klienten skal ha uttalt, som hun ikke selv vedkjenner seg. Det forekommer også åpenbare misforståelser av hva hun kan ha sagt. Eksempelvis: “Hun mente at hvis hun og barnet bodde for seg selv, ville hun kunne regulere sitt liv på en mer naturlig måte. Det ville f.eks. ikke være nødvendig å stå opp så tidlig”.

At klienten skal ha sagt at hun dersom hun ikke bodde på BM kunne ligge lenger om morgenen, er selvsagt alvorlig negativt. Alle mødre må stå opp når barnet våkner. Den faktiske historien er imidlertid denne: På denne tiden våknet barnet mellom kl. 6.30 og 7. Moren sto da opp og stelte barnet. Omlag kl. 10 sovnet barnet igjen. Moren, som var sliten, ønsket da å hvile mens barnet sov. Dette ble hun nektet av personalet på mødre-hjemmet. Det var denne hvilepausen moren siktet til.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Søvn-deprivasjon
PostPosted: Thu May 24, 2007 7:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Jeg merker meg også regimet med pukking på når man skal få hvile seg og når man skal stå opp, en konsentrasjonsleir uten like. Se Åge Simonsens tilsvarende beretning i avsnitt 3.19 i Håndboken:


Søvn-deprivasjon er en av de mest effektive teknikkene for å nedbryte motstandskraften i et menneske. En nybakt mor får selvfølgelig ikke sove uforstyrret natten igjennom grunnet amming, men det er da viktig at hun får hentet seg inn igjen ved å sove om dagen når barnet likevel sover. Dette er en teknikk alle mødre benytter, med unntak av de som har betalt nanny, slik som Mette-Marit og andre high-class mødre.

Under stress trenger man dessuten ekstra mye søvn. Søvn beskytter mot stress. Det er derfor ekstra negativt at personalet på mødrehjem fratar de innsatte muligheten til å sove, for dette vil kunne påføre dem en ekstraordinær belastning. Formålet med å oppbevare mødrene på "mødrehjemmet" er jo å få dem til å utvise stress-reaksjoner, som kan benyttes som påskudd for barnevernet til å involvere seg ytterligere.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 8:02 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Dato: Mandag, 23.03 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt
Navn på foreldre/barn: Agnethe
Formiddag:
Agnethe sier at OT har vært mye våken fra kl 02:00, så hun har sovet lite i natt. Agnethe ammet kl 12:15, OT ble veid 83150 g), og badet eter på. Jeg var med under bading. Agnethe er forsiktig og tar seg god tid under stellet. OT skulle få seg en liten tår etter bading. Jeg har sagt til Agnethe at hun kan ta seg en tur ut i ettermiddag, at vi passer barnet.

Vigdis.

Her har Vigdis vært med på veiing, litt av en kraftig plugg OT 83150 g.
Skrive feil, ja. Men den var litt artig.


Top
 Profile  
 
 Post subject: stress
PostPosted: Thu May 24, 2007 8:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja, det å bli fratatt mulighet for hvile og sove er et punkt som aktivt benyttes på Bergen mødrehjem.

Rommet du har utdelt er selvfølgelig uten kjøkkenmuligheter, dvs at alle beboere må stå opp ved vekking om morgenen om de ønsker frokost - den er servert 1 time, for så skal alle mødre på obligatorisk "humøte" og deretter obligatorisk undervisning (nevnt tidligere i forbindelse med deres orion martha mae video fremvisning).

Videre har hver enkelte mor pålagte daglige oppgaver, det kan være dekking av bord til de forskjellige måltider eller kjøkkentjeneste der man tilbreder mat for hele husholdningen, både mødre, barn og alle ansatte, eventuelt man skal vaske forskjellige deler av institusjonen.

Hver fredag er det inspeksjon på hvert enkelt værelse med karaktergivning over rengjøring. Her blir alt kontrollert også bak toletter og alle skuffer og skap. Ja jeg oplevde faktisk at de også sjekket taklampen - som selvfølgelig var blitt litt støvet.

Videre har de ansatte det meget travelt med sine skjema og rapporter som til en hver tid føres. Det er tidskjema på alt hva man må gjøre - og dette må overholdes.


Trilleturer var som du bemerker det eneste jeg fikk bestemme selv - men der var det selvfølgelig også forpliktelser innebunnet. For det første må du ikke ha andre oppgaver når du vil på trilletur, dernest må du informere om hvor du har tenkt å spasere og hvor lang tid dette tar, for kommer du 5 minutter over avtalt tid tilbake, ja, så er det ny anmerkning i den store rapport boken deres.

Her vil jeg også gi et råd de til som dessverre fortsatt sitter innesperret i dag - avtal med en annen mor om å gå trilletur sammen med deg.

Årsak: Da vil personalet være mindre mistenksom på hva du har bedrevet når du kommer tilbake. De har jo ikke holdt deg under oppsyn den times tid du har vært ute på tur.

Vekten var feilskriving, han har tapt fødselvet noe som blir et problem senere og jeg kommer tilbake til.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 11:09 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Slik du beskriver regimet på mødrehjemmet føler jeg meg hensatt til 50-tallet.

Om amming - søvn er det viktigste - det står i den store ammeboken som er ammebibel siden kunnskapen blant våre mødre ble effektivt utryddet av det forrige regimet. Faste ammetider var en viktig grunn til det - også i følge ammeboken.

Alle barn mister vekt etter fødsel - det kan gå fler uker før den nåes igjen - dette har ingen betydning.

Jeg leser din mors oppførsel som et forsøk på å vise personalet hvor gal du er som ikke har tillit til henne.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 11:20 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Jeg såg for meg Ama med en baby på 83 kg. Det var det jeg syntes var litt artig.
Vekta 3150g er helt normalt en uke etter fødselen.
Spebarn mister ca 5 - 10% av fødselvekten, for så å bruke ca 5 - 10 dager for å oppnå fødselvekt igjen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vektreduksjon hos nyfødte
PostPosted: Fri May 25, 2007 8:56 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Alle barn mister vekt etter fødsel - det kan gå fler uker før den nåes igjen - dette har ingen betydning.


Det er ikke alle spebarn som går ned i vekt etter fødselen. Det kommer an på hvor mye næring de klarer å få i seg. Idealet er at de ikke skal gå ned i vekt, og dersom man kommer godt igang med amming umiddelbart etter fødsel er vektreduksjon mulig å unngå. Men det er ingen katastrofe om barnet skulle gå en smule ned i vekt dersom vekten igjen øker. Spebarn legger enormt på seg - i forhold til kroppsvekten - de første månedene. Det som er farlig er dersom man begynner å sammenligne med andre babyer og sier at alle babyer skal veie nøyaktig det samme. Dette kan gi grunnlag for grunnløs og falsk "bekymring" om omsorgssvikt. Stresset som følger med barnevern og unødig "bekymring" fra utenforstående kan også føre til at barnet får i seg mindre morsmelk enn det ellers ville ha fått. Utenforstående bør la mor og barn få anledning til å knytte bånd uten å blande seg for mye inn. Barnet er avhengig av moren, først og fremt for å få mat. Det er respektløst mot både barnet og moren dersom utenforstående trenger seg for mye på i denne tidlige prosessen. Barnet har godt av å die, og da er det tullete at man skal begynne med flaske fordi utenforstående ikke skjønner betydningen av å få morsmelk. Det er også mye enklere å amme enn å pumpe melk i en flaske. Barnet har en god sugemekanisme som overgår alle mekaniske innretninger. Morsmelk beskytter mot en mengde allergier og er den beste næringen for barnet inntil det er ett år gammelt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]