It is currently Sun Apr 28, 2024 3:14 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Er leder av barnevernsvakten, Monica Brunner, passende kandidat til tittelen månedens idiot?
Ja, utalelsen hennes er en gal trussel mot normale mennesker. 100%  100%  [ 6 ]
Nei, folk som spiller på automater bør øyeblikkelig overfalles av politi og barnevern. 0%  0%  [ 0 ]
Jeg stemmer ikke på noen av alternativene, jeg. 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 8:15 pm 
Offline

Joined: Sun Jun 25, 2006 9:13 pm
Posts: 9
MH Skånland wrote:
 
Agrippa og Amelie:

Nei, Amelie, det du "bare prøver å si" har vi hørt før. Du kan ikke trumfe deg frem med det på dette forumet; vi vet for meget om realitetene.
 
Nei, Agrippa, jeg tror Amelie faktisk er typisk for en del fosterbarn. Det siste innlegget hennes tyder også på det.

Barnevern og fosterhjem ødelegger jo, så godt de kan, den naturgitte følelsen av samhørighet med egen familie. Flere fosterbarn jeg har truffet, prøver også ganske febrilsk å anbefale andre det samme, uaktet de samtidig forteller om sorg, lengsel og vantrivsel i fosterhfjemmet. Svært mange fosterbarn ender med å bli adskillig asosiale nettopp av selve adskillelsen fra egen familie. Vi har naturbaserte instinkter som bare gir oss ro når vi er hos sine egne, det er biologisk betinget at man føler seg utrygg, alene, rastløs og rotløs andre steder. Og den følelsen er skadelig for personlighetsutviklingen. Det er ikke bra for barn å "komme vekk fra foreldrene".

Nei, Amelie, det var ikke noe spesielt dårlig fosterhjem du kom i. De er stort sett sånn, fordi de som melder seg, er interessert i pengene og i å ha det greit, og irriterer seg over fosterbarn som er "krevende". Og barnevernet foretrekker disse typene fosterhjem, hvor fosterforeldre opptrer som barnevernets forlengede , iskalde armer. Ekte foreldre, uansett hvordan de måtte være, har bedre følelser overfor eget avkom enn noen andre har, og gir dem tross alt faktisk bedre beskyttelse.

Hvis foreldre ikke tar seg godt nok av sine barn, skal noe gjøres i tillegg for barna, de skal ikke tas fra sine foreldre. Og når du, Amelie, sier lettvint at barnevernet burde gjøre noe med foreldre som spiller på automater, men ikke burde ta barna fra dem, ja da vet du i realiteten intet om barnevernet. Det at de øyensynlig er begynt å beskjeftige seg med deg flere år etter at de har tatt deg fra foreldrene, betyr nok at de da så nødvendighet av det for å holde på deg, eller at de så nye muligheter for sine folk til å tjene penger ved "terapi" eller andre "tiltak".

Jeg kan utmerket godt forstå at det er vanskelig med kontakten til dine foreldre nå, hvis du har den holdningen at de hadde all skyld og at barnevernet gjør godt, og bare av og til tilfeldigvis gjør feil eller ikke gjør nok. Uansett hva du har opplevet, så har du øyensynlig ingen følelse av ømhet overfor dine foreldre, som jo har vært utsatt for tortur. Hvis du får barn selv, vil du kanskje forstå det. I mellomtiden: Du fremstår som selvopptatt krevende, gjør deg til en slags martyr, og vil ha oss til å si at jo da, du har så rett så rett. Du får ingen sympati fra meg, du er ikke på langt nær så meget å beklage som alle de barnevernsofre jeg kjenner og har arbeidet for. De har kjærlighet til hverandre, foreldre og barn, en kjærlighet som barnevernet har skjendet, og ingen av dem prøver å forsvare barnevernet.

For en tyve års tid siden, før jeg begynte å beskjeftige meg med barnevernets ødeleggelser, hadde jeg en gang tilfeldigvis en samtale med en mann i 40års-alderen. Han kunne fortelle om viderverdigheter, noen i forbindelse med foreldre og steforeldre, langt flere og verre etter at han ble tatt fra sin mor / sine foreldre og kom på vidvanke, som man jo gjør i barnevernets "omsorg". Langt om lenge sa han: "Men men, det var vel kanskje best at det gikk som det gikk." Jeg var ytterst forbauset, og sa: "Men hvordan kan du si det da, etter alt det du har fortalt?" Han sukket og sa så: "Nei det var jo ikke egentlig det, men ingen liker å tenke på sitt liv som mislykket".

MHS
  


Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere mer her, men, dette innlegget syns jeg ærlig talt er for drøyt. Du kjenner ikke meg :?
du vet heller ingenting om meg, bortsett fra det lille jeg har fortalt her, og det er bare en bittebitteliten del.
Nå blir det mye prat om meg, men jeg føler for å forsvare meg litt her. Og jeg er ikke ute etter sympati, bare så det er sagt.

*Jeg slettet det jeg hadde skrevet om min bakgrunn, det ble litt for personlig*

Vel, masse, masse ting. Jeg føler ikke for å utbrodere så mye mer egentlig, men føler at alt jeg skriver blir vridd og vrengt på. Og at dere prøver å få meg i et dårlig lys, eller hva dere holder på med. Jeg er ingen forkjemper for barnevernet, men, sånn dere skriver, så høres det jo helt ille ut det jeg sier.

Det begynte med spilleautomater, men utviklet seg til meg som person. :?

Jeg har foressten to nydelige barn, og er det noe jeg setter veldig høyt, så er det å gi dem en helt annen oppvekst enn det jeg hadde. Har heldigvis lykkes med det, men føler meg likevel veldig sårbar pga min fortid. Og det er vel ganske naturlig vil jeg tro.

Vel, dette ble mye, og sikkert helt uinteressant for dere, men følte det var nødvendig. Jeg har lest endel som er skrevet her inne, og må få si at jeg har full sympati for dere som urettmesig har havnet i barnevernets søkelys. Det er vel ett av foreldres verste mareritt, jeg kan bare tenke meg hvor stor påkjenning det må være. Så, jeg beklager om noen har følt seg støtt, det var ikke meningen.


Last edited by Amelie on Mon Jun 26, 2006 8:33 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 8:28 pm 
Offline

Joined: Sun Jun 25, 2006 9:13 pm
Posts: 9
MH Skånland wrote:
Amelie wrote:

Ja, men hva når det rett og slett ikke går da? Min mamma var glad i meg, men hun var ikke i stand til å ta vare på meg i det hele tatt. Min bestemor kontaktet barnevernet, fordi hun brydde seg, og ville mitt beste. Hun klarte ikke bare se på at jeg gikk der, og ikke ble tatt hånd om. Jeg kan skjønne det.


Det er forunderlig hvem man tilgir, "forstår", respekterer øyensynlig. Meg slår det som grotesk med en bestemor som kontakter barnevernet, og sender sitt barnebarn inn i fosterhjems-ørkenen. Grupper jeg har kontakt med, er tvert imot fulle av fortvilede besteforeldre som ikke vil noe heller enn å ta seg av barnebarna selv, hvis foreldrene ikke strekker til, eller (hvilket er adskillig vanligere) hvis barnevernet påstår foreldrene ikke strekker til. Men barnevernet hindrer dem, og er minst like ondskapsfulle mot besteforeldre som mot foreldre. Det vil si: Når besteforeldre og foreldre vil ha barna hos seg da. Barnevernet har nok vært fornøyd med Amelies bestemor, som sendte ungen like lukt i deres gap.

Dine lojaliteter og beundringer og forsvar er på ville veier, Amelie. Dessverre blir en god del slik når de har vært under barnevernet. Pass nå på, barnevernet elsker å ta barn fra foreldre som selv har vært under barnevernet, de regnes ikke som gode omsorgspersoner. Så du bør helst ikke risikere å få barn i Norge, og i alle fall aldri ta kontakt med sosialvesenet om noe som helst. Heller ikke må dine barn få noe som barnehagepersonale eller skolepersonale betegner som "problemer"; det kommer til å tilskrives din dårlige innflydelse, og dermed er løpet lagt. Da er du i samme stilling som barnevernsofre flest: Du sier "Nei, det er jo ikke slik", "Nei, det skal jo ikke være slik". Men dine barn blir tatt, uten den fjerneste svikt fra din side.
  


Jeg har vært på sosialen flere ganger, med barn, og har aldri opplevd noe med det. Heller ikke i barnehagen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 1:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
At du har kontakt med sosialkontoret kan jeg godt tenke meg; din tankegang tyder på det. Og så kommer du her og vil tvinge dine syke resonnementer inn på dette forumet. Vi er vant til disse resonnementene, barnevernet harper på dem igjen og igjen.

Det er faktisk du som er drøy, min venn, du som "vrir og vrenger" på alt naturlige, kjærlige foreldre gjør og ikke gjør, makter og ikke makter. Du har altså en mor som var glad i deg, men uttrykker deg nedlatende om henne og rosende om det offentlige svineri som har fordreiet hodet på deg, og om din bestemor som bisto dem.

Dertil kommer:

1) Det er ikke andre, men du selv, som begynte personlighetene, med å mer enn antyde at foreldre som er barnevernsofre er ute av stand til å bedømme barnevernet objektivt mens du synes du er det. Du har i dine innlegg fremhevet din egen person kraftig, som om dine personlige erfaringer gir deg forrang og dine meninger en rett til å bli hørt her, uten motargumenter til og med.

Du har derimot nedlatende feiet til side alvoret i de erfaringer av angrep og ødeleggelser barnevernsofrene her har. Det dreier seg slett ikke om foreldre som har vært upålitelige eller som "burde forstått" at deres barn ville fått det bedre borte fra dem. Tvert imot, de av dem som har opplevet at deres barn er blitt tatt, er blitt torturert til å måtte se hjelpeløse på at deres barn og barnebarn er blitt ødelagt. Ett av fosterbarna det dreier seg om, har som 5-åring forsøkt å henge seg fordi han ikke fikk komme hjem. Og kom ikke og si at dette er foreldrenes påstand, det er tvert imot den infernalske fostermoren som fortalte det i retten; hun og barnevernet brukte det som et eksempel på hvilken belastning gutten var for de heroiske fosterforeldrene og barnevernet, og som "bevis" på at gutten er blitt gjort umulig og unormal av sin familie.

Slik som barnevernet er, er det ingen som fortjener å komme i deres klør, og du har ingen ting med å begrense din sympati til dem som "urettmessig" er kommet i barnevernets søkelys. Det er ingen som "fortjener" tortur, og du har ingen ting med å skifte sol og vind mellom "de rettferdige og de urettferdige". Slikt er fariseerisk.

2) Du har i dine innlegg hele tiden forsvart barnevernets inngripen i familier, og har ikke villet rette deg etter det temaet som står klart redegjort for på forumet, og som du er blitt vist til flere ganger. Du har harpet på dine synspunkter, som er nøyaktig som barnevernets egne.

Barnevernsofre føler seg ikke støtt, de er inntil døden såret og bøyet til jorden av barnevernspropagandaen som herjer i samfunnet og som du også prøver å ture frem med her på dette forumet.

Du har vært usedvanlig heldig, ikke fornuftig eller dyktig, når barnevernet / sosialvesenet ikke har gått til angrep på deg. Det henger kanskje sammen med at du er så enig så enig med dem. Eller det kan være rent tilfeldig, det er det ofte. Andre har opplevet fryktelige angrep fra sosialvesen, skole, barnehagepersonale, helsepersonnel, naboer. Og det har ført til tortur og slaveri for ofrene.

Du skulle la være å skryte av deg selv og dine barn overfor mennesker som har vært utsatt for tortur fra det vesenet du har sånn en tillit til. Men også det er ganske symptomatisk for barnevernets suksess i hjernevask: Du fortsetter å spre propaganda for barnevernet og fiendtlig forakt for foreldre selv etter at du har hørt hva de har foretatt seg overfor andre. Det er nøyaktig som tyskernes forsvar for Hitler: Han gjorde faktisk mye godt, gav tyskerne arbeid i 1930-årene da store deler av befolkningen led nød, bygget ut industrien, hvilket gav folk arbeid og bedret velferden og levestandarden, brakte ro og effektivitet til det politiske liv, som hadde vært turbulent, førte tyske befolkninger i nabolandene tilbake til Tyskland, som disse ønsket å høre til og hvor de ikke ble diskriminert. Hitler "gjorde noen feil", ja, men "alle kan jo gjøre feil" - det går vi lettvint forbi, uten å forlange at de blir stoppet og forøverne blir fengslet.

Når det gjelder omtrent en hvilken som helst annen institusjon eller gruppe mennesker enn barnevernet, ville de færreste finne på å forsvare deres grusomheter med at de gjorde så mye bra overfor andre mennesker. De lever høyt som utsugere, en virkelig gjøkunge i samfunnet. Men du forsvarer dem og tviholder på at deres ugjerninger skal kunne fortsette.

Så kom ikke her og si at dine innlegg ikke er drøye. Det er de. De er opprørende.
  
MHS
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 2:29 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Trebuchet MS]Jeg stengte denne tråden. Det ble for mye utenom TEMA.

Skal vi akseptere en masse utenom TEMA, så vil vi drukne i ihuga barnefjernforkjempere som driver forumets brukere herfra.

En sprek person jeg kjenner fikk vite at barnefjernerne hadde tenkt å ta barna. Denne personen klarte ikke å gå etterpå og måtte bli kjørt hjem. Etter flere år er ikke personen frisk enda. Det til tross for at vedkommende vant mot barnevernskrullingene.

Ingen har moralsk rett til å stjele barn som sosiale eksperimenter som totalt ødelegger foreldrene. Når forskningen viser at det også går verre for barna, så har man en alvorlig ideologisk galskap som MÅ bekjempes.

Må man på absolutt hjelpe, så gjør man det ikke gjennom å ødelegge mennesker totalt. Det er ikke bra for barna med foreldre som henger og dingler i en tau rundt halsen. Eller som "bare" er syke resten av livet.
[/face]

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]