It is currently Mon Apr 29, 2024 12:33 pm



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Mulige kandidater til Månedens Idiot oktober
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 9:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Vi er allerede i oktober. Jeg lanserer nå, før Arild rekker å gjøre det (han har jo brukt så mye tid på å snakke med september-juryen at han sikkert må ta en pust i bakken), en ny "mulige kandidater"-tråd i håpet om at det kan sette øynene og tankene i sving hos oss når vi ser informasjon av relevans. Kom med forslag her!

  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Forslag til 2 kandidater
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 5:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja vel, siden ingen andre åpner (tulli)ballet for oktober, foreslår jeg 2 kandidater:

Frøydis Heyerdahl hos Barneombudet
Leder ved Øvsttunsenteret, Lisen Fasting


Jeg henviser til Bergens Tidendes artikkel Innesperret av barnevernet og til min kommentar Unge i Norge – rettsløse mot fengsling og tortur

Det negative jeg kan se ved kandidatene med én gang, er at det de sier og gjør, nærmest er for alvorlig til å falle under betegnelsen "idioti".

MHS
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 6:36 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Lisen Fasting er et grusomt menneske som tvinger et 16-årig
overgrepsoffer til å være fanget i en fengselslignende anstalt.
Lisen Fasting burde ha nektet å ta inn en så ung jente.Grunnen til at hun ikke har gjort det må være at hun nyter "arbeidet" sitt.
Jeg håper 16 åringen klarer og holde seg skjult slik at hun ikke havner på den forferdelige glattcella.Mordere får bedre behandling.

Jeg er enig i at det Lisen Fasting er delaktig i er for alvorlig til at hun bør kåres til månedens idiot.

Månedens overgriper hadde passet bedre.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 3:40 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kilde :shock: :x

Undertegnede wrote:
Kilde

Quote:
[face=Arial]Tvangshentet av barnevernet[/face]
...
– Jenta klamret seg fast i rekkeverket, og ropte om hjelp. Jeg prøvde å roe ned barnet, og ville holde rundt henne. Politimannen svarte;"Hvis du rører meg, pågriper jeg deg også". Da ble jenta helt hysterisk. Det var hjerteskjærende. Hun skrek hele veien til bilen, forteller kvinnen.

Idiotene har slått til med grov barnemishandling igjen.

Utrolig at de kan være så galne!

Ingenting tyder på at politiet forstår at de er nyttige idioter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Maanedens idiot for oktober
PostPosted: Thu Oct 19, 2006 6:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Maanedens idiot for oktober boer vel vaere den som fattet vedtaket om fjerning av jenta paa Nes barnefjernkontor!

Alternativt dommeren som ga den Salomoniske dommen at jenta ikke skal tilbakefoeres til biologisk familie, men vaere paa en "noeytral" insitusjon!! :evil:

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 19, 2006 7:15 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kom med linker. Så slipper jeg å arbeide meg i hel. :wink:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 19, 2006 10:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kilde
Mona Lygre wrote:
:twisted: Ann-Marit Sæbønes. :twisted:
Direktør, Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet.

:arrow: Begrunnelse:

"3 av 4 barn ender som sosialklienter før eller seienere i livet." Og Ann-Marit Sæbønes skylder på dårlig nettverk for barnevernsbarna. :cry:

Hun innrømmer at "nettverket" i barnevernet ikke er bra nok (ja, vi vet at de vil ha flere penger på kontoen). Men, hvorfor i huleste heter det "barnevernet" og "til barnets beste" - når de nettopp ikke klarer å "verne" barnet og gi det en god start i livet? :idea:

På toppen av det hele "oppfordrer" hun "derfor alle som jobber med barn i det offentlige hjelpeapparatet til å ha sin oppmerksomhet rettet mot dette, og samarbeide for å bidra til å skaffe de unge bedre nettverk". BA, mandag den 16. oktober 2006.

Jepp. -Her oppmuntrer hun oss alle sammen til å bli angivere. 8) g DDRs åndelige prinsipper lever videre i beste velgående - i Norge.

Hun får neppe noen byste, men en idiot-premie synes jeg at hun i det minste kan få med seg her i livet.

:lol: g jeg håper at riktig mange folk følger hennes anvisninger - for det betyr kun en ting; VI KOMMER TIL Å BLI MANGE FLERE!!!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 1:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
En litt svak kandidat, kanskje, men seksjonen "--> Politikere som argumenterer for å øke antall barnevernsovergrep" er jo stengt for innlegg utenfra. Så derfor:

Marcela Molina, Sosialistisk Venstreparti i Stavanger

Forøvrig merker jeg meg at hele Stavangers politikermiljø er så glad for å kunne øse ut penger. Så da vil man "styrke barnevernet" enda mere. Spørsmålet er om man styrker barna på den måten.

- Stavanger er i en drømmesituasjon
  
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 6:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Fra en artikkel
Barnevernet åpen for mer åpenhet
som Nina har mailet noen av oss om:

2 stykker til kandidatlisten, begge fullstendig uten en tanke i hodet om hva for positiv og viktig funksjon ytringsfrihet for familien virkelig har. Her fra artikkelen:

Seksjonsleder for barnevernet i Rana, Inger-Ritha Olsen deltok også aktivt i debatten.
'Er det virkelig til barnets beste at det står om barnet i avisen', ville hun vite og fortsatte med å si at det må være mer interessant for media å lære mer om hvordan barnevernet jobber og ta fatt i prinsipielle ting i stedet for å fokusere på enkeltsaker. Hun er ikke tilhenger av mer innsyn i enkeltsaker.


Det som står i avisen hvis familien virkelig får pressens bistand til å legge saken frem, er jo ikke sjikane om barnet eller dets familie, det er derimot avslørende for barnevernet. Barnevernet lyver jo regelmessig om sakene, og det er det som aldri kommer frem når pressen støtter seg på barnevernet og tror offentlig ansatte taler sant og er kompetente til å foreta realistiske vurderinger av barn og foreldre.

*

Den følgende barneverns-aktøren opptrer oppigjennom årene i mange forskjellige utgaver i mange forskjellige sammenhenger og mener så mye. Her er hun opptatt av å avlede journalisters oppmerksomhet fra barnevernets groteskerier til det rent formelle. Som om det skulle være så vanskelig å fatte hvordan "systemet" er. Mystifiserende om kompetanse som pressen må tilegne seg:

Sosionom Wenche Figenschow presiserte at media skal være en vaktbikkje overfor mulige overtramp, og det krever en minimum kompetanse om det systemet man skal kritisere. Det er ikke alltid slik at journalistene har denne kunnskapen hvilket kan føre til unøyaktigheter, misforståelser og uheldige situasjoner.

MHS

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 6:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
OBS: Dette forslaget flytter jeg selv opp fra tråden "Forslag til kandidat i oktober" (ettersom Arild, den dovenpeisen, ikke har gjort det for meg! Arild har ikke no annet å bestille enn å service oss her på forumet, så dette er unnasluntring! Men her er iallfall forslaget, på plass.)

Forslag:

Ex-sosialsjef Helene Sagabråten, som skal opprette en landsdekkende barneverns-institusjon i Hallingdal. Hun håper at ikke bare hallingdølenes barn men barn fra hele landet kan få glede av institusjonen, og hun hevder at det er stor mangel på slike institusjoner over alt. (Hvorfor hører vi da ikke sjelden om barn og unge som er alene som beboere på institusjoner med et halvt dusin til et dusin ansatte? Og hvorfor da jakte på de unge som ikke finner glede i å oppholde seg der men som flykter, hvis så mange andre "står i kø for å få hjelp"?

Etablerer statleg barnevernstiltak

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 7:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
  
En litt svak kandidat, kanskje, men seksjonen "--> Politikere som argumenterer for å øke antall barnevernsovergrep" er jo stengt for innlegg utenfra.

Det er det ikke grunn for, selv om den står sammen med diverse jeg føler for å ha mer kontroll med inn til videre. Åpner det nå.

MH Skånland wrote:

OBS: Dette forslaget flytter jeg selv opp fra tråden "Forslag til kandidat i oktober" (ettersom Arild, den dovenpeisen, ikke har gjort det for meg! Arild har ikke no annet å bestille enn å service oss her på forumet, så dette er unnasluntring!

Jeg skulle bare sove noen dager til.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 8:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Arild Holta wrote:
Jeg skulle bare sove noen dager til.


Hehe. Hvor blir det forøvrig av diplomet for september? Har jeg oversett det?
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 24, 2006 10:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kommuneadvokat Mona Negård i Bodø fornekter seg ikke. Først ville hun tydeligvis anke Maya-dommen, fordi retten "ikke har tatt hensyn til barnevernets mening". Nå går hun selvfølgelig ut fra at Bodø barnevern sender en bekymringsmelding etter Mayas foreldre, til barnevernet i deres nåværende kommune. Plages og forfølges skal de. (Jeg har ofte lurt på hvordan kommuneadvokater kan drive på som de gjør, men det er visst ingen grenser. Barnevernsofrene er naturligvis lettvintere vilt for dem enn de fleste andre.)

Anker ikke Maya-saken

Vi må ikke diskriminere Nord-Norge! Jeg foreslår som kandidat:
kommuneadvokat Mona Negård
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 1:23 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kilde

Tingretten er jo passende kandidat for Månedens Idiot.

Quote:
Tingretten kritiserer besteforeldrene for å ha utsatt barnebarnet for urimelig press ved å involvere media. Akkurat det stiller de seg uforstående til. Mormor og morfar er svært skeptiske til barnevernets håndtering av saken og har politianmeldt institusjonen for grov uforstand i tjenesten. De mener jenta ville vært i Gambia nå, dersom de ikke hadde varslet media om det som var i ferd med å skje.

Ingen er ufeilbarlige. Ei heller barnevernet som må tåle et kritisk søkelys på sin virksomhet. Dersom offentlige institusjoner lar det gå prestisje i saker, er det pressens plikt å undersøke om prestisjen går på bekostning av barnevernsbarnets egne behov og ønsker. Romerikes Blad har i motsetning til TV2-nyhetene valgt å anonymisere jentas familie for å minske den eventuelle tilleggsbelastning det er at "alle" vet hvem du er...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 1:32 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Synsk barnevernsforfatter

Quote:
– Barn med slike problemer er vel ofte ikke så veldig nette, pene og høflige, men hvordan kan man se forskjell på vanlige, bortskjemte drittunger og forsømte drittunger?
– Det er ikke så lett å si. Selv så jeg ikke noen av disse barna før jeg hadde begynt å jobbe med dem. Men nå tror jeg at jeg skulle klare å skille dem ut hvis vi tok en tur til Oslo S. Skjønt, det er forresten ikke jeg som ser dem. De ser meg først. Disse barna er forbaska gode til å se andre! De vil legge merke til at du har en annen oppmerksomhet enn de er vant til å møte. Når jeg har oppdaget et slikt barn, opplever jeg stadig at de kommer bort til meg, eller eventuelt at de skygger banen fordi de tror at jeg er miljøarbeider og kommer for å hente dem. Jeg har møtt barn som sier: «Jeg kan ikke snakke med henne, for hun er kald». De vet hvem man kan få kontakt med.
– Hvis vi har oppdaget en som vi tror har problemer hjemme, hva skal vi gjøre da?
– Ta umiddelbart kontakt med Barnevernet! Skriftlig eller muntlig. En bekymringsmelding er ikke farlig.

Kilde

Litt også her

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]