Arild Holta wrote:
OG er man istand til å bruke de sakkyndige for egen sak (hvilket få er, og hvilket er gambling), så må man vurdere ut fra det.
Det gjelder vel alltid at hvis man klarer å få til en positiv utredning, vil Bv ønske å få en alternativ utredning.
Bv holdt et møte der vår advokat var tilstede, det var visst et aggressivt møte som sikkert er typisk når Bv vil slå kloa i et barn.
De presenterte en kort tilvenningsplan til fosterhjemmet, og denne kunne ikke utsettes. Tre-fire dager etterpå ringte advokaten og sa at vi likevel hadde fått en ukes utsettelse, fordi de ønsket å ha min mor med på tilvenningen. Hun er bortreist akkurat nå.
Advokaten purret på å få dette skriftlig fra Bv, og det viser seg at Bv skriftlig har gitt en utsettelse på flyttingen til fosterhjemmet, til resultatet har kommet fra Lagmannsretten.
Bv vil likevel at vi skal opprette kontakt med fosterhjemmet, som faktisk ligger rett i nærheten. Advokaten vår ringte tidlig en morgen, og sa at Bv sin (velkjente) miljøterapeut ville komme på hjemmebesøk litt seinere på dagen. Jeg sa at jeg hadde tenkt å gå i Åpen Barnehage, og advokaten sa hun skulle ringe til miljøterapeuten og ringe tilbake om 5 minutter. Advokaten ringte tilbake etter bare 3 minutter (virket det som), og sa at miljøterapeuten ville komme før vi gikk i Åpen Barnehage. Altså med en gang.
Jeg ble veldig overrasket over dette, og miljøterapeuten vil selvsagt nå komme hit flere ganger i uka. Hvordan i all verden skjedde dette? Det tar seg sikkert godt ut overfor Lagmannsretten. Problemet er at jeg synes det er en stor belastning å ha denne miljøterapeuten på besøk, men får vel prøve å ta meg sammen (igjen). Neste hjemmebesøk skal vare i 1 og en halv time, skrev hun på SMS.
Bv skrev tidligere til Lagmannsretten at de fryktet for foreldrenes psykiske helse etter at de tapte i nemnda.
Og Bv har et poeng her, etter at de har plaget oss så mye og så lenge, ville det ikke være uventet om vi sviktet på ett eller annet punkt. Samme hvor friske vi evt var i utgangspunktet. (Komme og samle opp byttet som sitter hjelpeløst fast i fella?) Men vi søker hjelp og helbredelse hos Gud, og klarer egentlig å få rutinene i hjemmet til å gå rundt fremdeles.