FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Vi har ikke hørt om et eneste tilfelle hvor sak er blitt
makulert og avsluttet for godt?
Skal vi alle vente til vår sak er avsluttet,hva er vitsen
da med hele greia.
Mit poeng er at ikke noen skal gjøre noe som kan føre til "hevn" mot dem selv fra barnevernet, slik at de får enda mer problemer. Jeg skriver om det man kommer med, og skyr ikke noe... min sterke side (og svake) er at jeg glatt henger ut folk med fullt bilde om de er en drittsekk... men dette kan også skade barnvernsofferet, der man kan få hevn fra barnevernet. Jeg vil derfor ikke skrive om noe, dersom det kan være til skade for "barnevernsofferet".
Meningen må være å hjelpe. Se min artikkel om Adele Johansen
http://www.etikeren.net/content/view/19/10/ , en artikkel som er forkledd som et angrep på statsrården. Dette viser bilde av en lykkelig familie, og forteller indirekte noe positivt om adele. Dette er et eksempel på det jeg jeg forsøker å lage til som alternativ for dem som står oppe i en sak - der man må være forsiktig så man ikke skader.
Mitt utgangspunkt er ofte - å fortelle allmennheten positive ting om barnevernsofrene, slik at barnevernet i allmennhetens øyner, får et stempel av å være urimelig.
Mange barnevernsofre er imidlertid ikke forøyd med å bli plassert i en offer rolle. Jeg er selvsagt åpen for å skrive slik vedkommende selv ønsker, men er ikke villig om jeg mener det kan skade vedkommende.