Referat fra Fakkeltoget.
-Og jeg begynner med å svare på en "pm" jeg fikk i dag.
Quote:
Ble det noe stort oppmøte?
Tilstede: Einar Rikstad, Astrid Flesland, Therese Torgersen, Roar Normann, Monica Dirdal, Beckie Sivertsen, Hjørdis Rikstad, og "kongen på haugen" alias Mona Lygre.
Jeg har tillatelse til å offentliggjøre disse navnene.
Quote:
Fikk dere noen form for pressedekning,avis?
Beklager, men jeg løper ikke etter pressen. Jeg hadde ikke informert dem, og jeg kommer heller aldri til å gjøre det. I fremtiden er det deres jobb å løpe etter oss. I tillegg har jeg sluttet å gi intervjuer. Journalister feilsiterer meg med vitende vilje og blander meg inn i alle andre sammenheng som jeg ikke "beliter" meg på. Dessuten; "nå har jeg vært på tv 3 ganger - neste gang er det din tur!"
Vi hadde det veldig gøy sammen, og knyttet nære bånd til hverandre. Vi sang den annonserte sangen pluss denne
sangen som jeg hadde gjort noen forbedringer på, f.eks. beste=verste, og så vi delte ut mange løpeselder til folk som hastet forbi i den kalde vinden.
Okey, vi var ikke så mange, men vi fikk altså delt ut mange løpesedler, og det anser jeg som den aller viktigeste oppgaven: Å vekke tilskuernes dype søvn.
I tiden fremover vil jeg fortsette å arrangere slike eventer, hovedsakelig fordi at vi har det så gøy sammen! Og dernest for å synliggjøre oss selv for publikum og vise at vi ikke er monstre, men vanlige mennesker som rammes av barnevernets utidige skjønnsvurderinger.
Denne gangen sa jeg riktignok til de andre deltakerne: "Dette er ikke noen misse-konkurranse, så kle godt på deg!" Men til våren har jeg lyst til å stæsje meg opp og være en trendy posh (slik som alle de andre), og lime en merkelapp på meg hvor det står: Overgriper. Og så kan jo folk bare lure...
Vi kåret Monica Dirdal til den beste demonstranten! Og etterpå returnerte vi til Bystasjonen, kjøpte hamburgere, og slo oss ned på en benk og nøt den varme kaffen som jeg hadde på lur i barnevognen.
De få løpesedlene som var til overs, fikk Astrid Flesland med seg. For dem vil hun legge i postkassen i sitt nærmiljø. Og det synes jeg var en glimrende ide. Du kan gjøre det samme, kopiere løpesedlene, skriv gjerne en annen tekst, og legge dem i postkasser der hvor du bor.
Pga. den kalde vinden, hastet folk forbi, og det var vanskelig å få folk til å signere oppropet. Men, jeg fikk i det minste delt dem ut blandt mine venner!
Etterpå ble Einar, Hjørdis og Beckie med meg hjem (til "hovedkvarteret"
), og Beckie fikk et lyn-kurs i hvordan vi skriver innlegg på RBV.
Og PS: Jeg skyndet meg å sette lys i stue-vinduet da jeg kom hjem!!!
Og sist men ikke minst: Jeg anbefaler deg å arrangere Fakkeltog ol., for det er uforglemmelig og det varmer deg langt inn i sjelen, og klemmene og takknemligheten som de andre gir til deg, kan bare sammenlignes med følelsen av å ha blitt mor, eller far til et nytt barn.