It is currently Thu Mar 28, 2024 5:27 pm



Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 9:24 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Takk for tipset,bra slagord,
så da setter jeg i gang. :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fakkeltog og diverse aktiviteter
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 10:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Fakkeltoget som Mona legger opp til, skal være her i Bergen hvor Mona jo er. Hvis andre klarer å arrangere tilsvarende andre steder, er det bare positivt naturligvis.

*

etikeren wrote:
Jeg har jobbet innenfor barneverns systemet, jeg vet hvordan det er bygget opp og jeg vet hvordan folk tenker fra innsiden.... jeg vet hvilke plugger man skal trekke ut i bunnen på skuten så den synker...

Kjære deg, hvis du kan klare å trekke ut en propp for å få avviklet systemet, så er det høyst velkomment. Det er ingen her som er fiendtlige overfor noe sånt. Vi er heller ikke ironiske eller selvgode. Men de fleste av oss har vært igjennom forsøk før, og noen av oss har sett de fleste varianter av forsøk på å løse problemene. At det skulle være sim-sala-bim enkelt bare man kjenner sin motstander, er ikke uten videre innlysende. Men det vil jo vise seg i praksis, og hvis du klarer å befri befolkningen fra barnevernsovergrepene, blir vi deg stor takk skyldig.

Selv har jeg i løpet av disse årene i tillegg til å drive aktivt på svært mange fronter selv, også sett andre prøve med alle mulige tiltak. Flere av dem kjenner faktisk godt til barnevernets tenkning. Situasjonen, barnevernets praksis, lovgivningen, behandlingen i domstolene, propagandaen – alt sammen bedømmer jeg å være blitt verre, ikke bedre, ikke fordi noen har prøvet tiltak mot barnevernet, men samtidig med det.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Thu Jan 11, 2007 4:39 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 1:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
etikeren wrote:
agrippa wrote:
Det kan være vår kompromissløse linje som tiltrekker dem.
Lykke til!


Ja det kan tenkes at dere tiltrekker dere mangen likesinnede... men det er faktisk ikke dem som kan gjøre noe...

Jaja, vi snakkes nå innimellom


Jeg er ikke enig med deg: det er de mange "likesinnede" som kan gjøre noe. Politikerne tenderer til å snu kappen etter vinden; de teller stemmer. Jeg er overbevist om at mange politikere er kritiske til dagens barnevern, men så lenge vinden blåser som den gjør, så holder de inne med sin skepsis (eller også overbevisning). Hvis vi - på vårt radikale vis - gjentar om og om igjen, flere og flere steder, sannheten om barnevernet, og hvis mange nok gjør det (og sånn er det blitt!), så tror jeg at vindretningen vil bevege seg. Da vil de dukke opp, alle kritikerne som ikke i utgangspunktet er våre "likesinnede", de vil si at de ikke var klar over osv, men de vil åpent ta avstand fra barnevernssystemet slik vi kjenner det i dag. Det er jeg hellig overbevist om.

Vi som har drevet på internett gjennom flere år i denne saken, merker store forandringer. Mange flere er med oss, og vi har beveget grensen for hva som tillates i skrift om barnevernet. Da vi ble politianmeldt for noen år siden (ikke meg personlig) og det var overskrifter dag etter dag i media og tv, var det folk som ble redde og tok avstand fra oss. De sa vi var for radikale. Vi har imidlertid fortsatt i samme spor - og jeg mener at vi har nådd delmål. Nå legger vi stein på stein på det som skal bli barnevernets undergang. Vi kan ikke kompromisse - saken er alt for alvorlig!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 1:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
fakkeltog i Bergen 15 januar og stand utenfor rådhuset samme dag ihvertfall. Har ellers kjørt ut denne sms-en i flere dager:

MANDAG 15. JANUAR
TENNES LYS I VINDUER
OVER HELE LANDET I
SOLIDARITET MED
OFRENE FOR
BARNEVERNSOVERGREP!

Fakkeltog i Bergen!
Stand utenfor rådhuset i Molde!
(send mld videre.)

Håper at det lyser i de fleste vinduer på mandag! og at aksjonen legges merke til.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Har delt
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 9:23 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Var vanskelig å dele opp tråden. Diskusjonen om nettsted finner plass en annen plass. Her er det noe annet som er TEMA. Se trådstarter.

Den siste av agrippa er flyttet til den andre tråden. (Jeg siterer.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fakkeltoget ruler!
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 1:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Fakkeltoget ruler!

FAKKELTOGET går sin gang. I går var jeg på kammeret og fikk stempel på vår skriftelige orientering. Vedkommende der sa at dette var siste gang vi fikk stempel, for nå har de fått et nytt system som gjør at vi slipper stempel, det holder med å levere en orienteringen.

Plakatene er ferdig trykket, nå blir de laminert og snikret sammen av "guttene mine".

Jeg ringte inn annonser i BT og BA på onsdag, og de kommer på lørdag under kunngjøringer.

Kopieringsmaskinen fra Alta virker. Kopieringen av sangene og løpesedlene skal jeg ordne med i løpet av helgen.

Faklene er i hus.

Og alle dere andre er LYSBÆRERE for vår felles sak.

Jeg sier; se på Annette Olsen, hun er en lysbærer for de som kommer etter oss, jeg blir rørt til tårer av saken som hun legger ut på nettet.

Iangora, ideen din med å sende sms, var helt fantastisk!!! Jeg kan ikke få takket deg nok for det...

Teksten din er SUPER! Hva som for øvrig står på / i teksten er meg knekkende likegyldig akkurat nå, fordi at jeg har bomull i hode - det viktigeste for meg er at budskapet kommer ut.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 4:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Er det noen som kommer seg inn på DAGBLADET-bloggen? Har prøvd å komme inn der for å legge ut teksten der også men kommer ikke inn. Har ellers lagt den inn i forskjellige forum rundt omkring så jeg håper det blir mange reaksjoner. :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Slagord
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 5:43 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Alle slagord som funger bra bør legges inn i tema opprettet under slagord. Selv mener jeg det er en god ide og kunne bruke flere forskjellige og sende dem rundt i hele skandinavia den 15 januar og på den måte tenne lys i den skandinaviske hjem den kvelden i sympati med dem som går fakkeltog i Bergen og andre steder med lokale grupper.

Slik ser man ikke bare hvor mange vi er men også mangfoldet av mennesker i alle aldre.

Jeg vil tenne et lys for dere alle her fra Danmark

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Rørende.
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 8:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ama wrote:
Alle slagord som funger bra bør legges inn i tema opprettet under slagord. Selv mener jeg det er en god ide og kunne bruke flere forskjellige og sende dem rundt i hele skandinavia den 15 januar og på den måte tenne lys i den skandinaviske hjem den kvelden i sympati med dem som går fakkeltog i Bergen og andre steder med lokale grupper.

Slik ser man ikke bare hvor mange vi er men også mangfoldet av mennesker i alle aldre.

Jeg vil tenne et lys for dere alle her fra Danmark


Det er rørende gjort av deg AMA, og alle dere andre! Jeg er så stolt av dere!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 11:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kikk på Samfunnsmagasinets forside. Nesten øverst er en blå linje med tekst som beveger seg. Der står fakkeltoget nevnt.

Samfunnsmagasinet


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 10:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
MH Skånland wrote:
Kikk på Samfunnsmagasinets forside. Nesten øverst er en blå linje med tekst som beveger seg. Der står fakkeltoget nevnt.

Samfunnsmagasinet


Det var gøy! Nå var rullefeltet gult, og det var såvidt jeg rakk å "knipse" teksten:

Quote:
Gruppen til Familiens Selvstendige Rett arrangerer nytt fakkeltog i Bergen mandag kveld.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Pressedekning
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 10:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Quote:
Gruppen til Familiens Selvstendige Rett arrangerer nytt fakkeltog i Bergen mandag kveld.


Har dere sendt ut pressemelding til media? TV 2 og andre kan tenkes å ville dekke det.

Jeg beklager for øvrig at jeg ikke har anledning til å være der, men jeg skal tenne lys og be for dere der dere går gjennom Bergens gater.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:44 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Barna (for) sorgen

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 11:57 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Dagen i dag.

Dagen idag den 15. Januar 2007 :
Martin Luther King Day, fridag i USA.

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 1:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
svend-aage wrote:
Dagen i dag.

Dagen idag den 15. Januar 2007 :
Martin Luther King Day, fridag i USA.


http://no.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_King_jr.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]