It is currently Thu Mar 28, 2024 3:28 pm



Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Fakkeltog på Karita Bekkemellem sin bursdag 15. januar.
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 10:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Fakkeltog på Karita Bekkemellem sin bursdag 15. januar.
"Sjefen" på Eidskogen og "kongen" på haugen - Annette Olsen og Mona Lygre
har bestemt at vi skal arrangere FAKKELTOG PÅ KARITA BEKKEMELLEM SIN GEBURSDAG DEN 15. JANUAR.
Dette er en sjefsavgjørelse. I Bergen blir det ihvert fall "månelyst" den kvelden, stol på det.
Dritbra tegning til plakater og løpesedler har vi også klart å ordne oss. Men det skal være en overraskelse.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Jan 10, 2007 10:36 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: fakkeltog
PostPosted: Sat Jan 06, 2007 1:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Oppfordrer ALLE som ikke har mulighet til å være med i fakkeltog 15 januar til å tenne lys i vinduene etter mørkets frembrudd den kvelden :!:

#####HÅPER DET LYSER I ALLE VINDU I HELE NORGE 15 JANUAR####


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det lyser i stille grender
PostPosted: Sat Jan 06, 2007 11:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Det lyser i stille grender... ("klikk" meg!)

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 10, 2007 9:18 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
Quote:
Oppfordrer ALLE som ikke har mulighet til å være med i fakkeltog 15 januar til å tenne lys i vinduene etter mørkets frembrudd den kvelden

#####HÅPER DET LYSER I ALLE VINDU I HELE NORGE 15 JANUAR####




Hva med en sms aksjon? Har prøvd og få til en sms som kan sendes over det ganske land.

TENN ET LYS I KVELD!
Støtt ofrene for barnevernets
herjinger.

eller:

TENN ET LYS I KVELD!
Støtt familiene som er ofre
for barnevernets tyrani

og avslutte smsen med http://r-b-v.net


_______
Inka


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 12:29 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
SMS-aksjon er effektiv! Send og be dem sende videre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 3:04 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Jeg mener man heller bør skrive:


Visste du at barnevernet
er dømt for brudd på
menneskerettighetene ?


De gjør mange feil,
med umenneskelige
konsekvenser.

Støtt ofrene !!

se: familiensrett.net

----------------------------------
Send en slik sms til alle mobiler i norge.... gå til en av nettsidene som lar en sende gratis sms... og kjør løs etter telefon katalogen.... folk kan for eksempel dele seg inn etter kommune, hver sin bokstav i alfabetet eller lignende.... så kan man sende 50 sms hver dag, og fortsette der man slapp dagen etter. Til slutt har vi sendt til alle i norge....

Nettsiden familiensrett.net er Mona sin nye nettside, som vil være oppe å gå i løpet av noen dager. Her vil det ligge info som først forklarer folk det som er basis, før det gir linker videre til mer avanserte sider med hardere sannhet som r-b-v.net osv. Tror det er viktig at folk først kommer til denne nettsiden, for dem som er ukjent med problemet må først lære å gå, før de får beskjed om å løpe... presser man på dem harde sannheter med en gang, kan de gå på tryne og aldri komme igjen....

Om noen skulle få ånden over seg med denne ideen, så vent til siden er opp å gå.... inpoc.no lar deg for eksempel sende gratis sms til så mange du vil.... om du registrerer deg... søk på nettet så finner du flere steder som lar deg gjøre dette.


Jeg mener også at det er viktig å ikke si noe dritt om barnevernet i meldingen, bare noe som får dem til å besøke mona sin side... vi må ikke være så harde at folk ikke tar det seriøst, og driter i å undersøke om dette kan være sant....

Jeg mener teksten min over er akkurat det som er nok...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 5:07 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
etikeren wrote:
Jeg mener man heller bør skrive:


Visste du at barnevernet
er dømt for brudd på
menneskerettighetene ?


De gjør mange feil,
med umenneskelige
konsekvenser.

Støtt ofrene !!

se: familiensrett.net


Dette relaterer ikke til aksjonen.

etikeren wrote:
...

Tror det er viktig at folk først kommer til denne nettsiden, for dem som er ukjent med problemet må først lære å gå, før de får beskjed om å løpe... presser man på dem harde sannheter med en gang, kan de gå på tryne og aldri komme igjen....


Tallenes klare tale er at vi øker 20-50% hver mnd. Folk kommer igjen.

Å tro man skal få hvermansen interessert i barnevernsofrene, er naivt.

Er hvermansen interessert i uhjelp? For en del år siden ble små mørkhudede barn med svære oppblåste mager vist på TV. I ettertid skrev besteborgerne i avisen om at dette innslaget var ødeleggende for påskenytelsen.

Når Redd Barna Våre går tøft ut, så er det for å samle de som pines av det såkalte barnevernet. Jeg tror ikke man skal stole på at Ola og Kari Dunk kommer oss til unnsetning.

Vi kan gjøre noe med vår situasjon om vi står sammen. Førti tusen barnevernsaker i året sjokkerer enda flere mennesker. 7000 barn er hvert år i barne"vernets" vold grunnet "omsorgs"overtakelser.

Over noen år er altså potensialet stort. Det er faktisk stort nok til å stemme inn nye parti på Stortinget.

Mennesker som synes vi er radikale, endrer normalt ikke mening av den grunn. Vil de ha noe mindre radikalt, så må gjerne etikeren tilby dem det.

Nå er det radikalitet som har vert et kjennemerke på GFSR. Resultatene av dette er regelrett at grensene for ytringsfriheten er endret i hele Norge. Tenk litt på det, etikeren. Jeg håper ikke de kompromisser med det. Føler de at de må kompromisse med det, så er det altså en enkel sak, også for andre, å ordne nettsiden for dem.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:36 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Arild Holta wrote:
Tallenes klare tale er at vi øker 20-50% hver mnd. Folk kommer igjen.

Å tro man skal få hvermansen interessert i barnevernsofrene, er naivt.

Er hvermansen interessert i uhjelp? For en del år siden ble små mørkhudede barn med svære oppblåste mager vist på TV. I ettertid skrev besteborgerne i avisen om at dette innslaget var ødeleggende for påskenytelsen.

Når Redd Barna Våre går tøft ut, så er det for å samle de som pines av det såkalte barnevernet. Jeg tror ikke man skal stole på at Ola og Kari Dunk kommer oss til unnsetning.


Hva med meg da ? Pines jeg av barnevernet ? Nei, jeg gjør ikke det, og jeg er her. Jeg er her for å støtte dem som pines,...

Faktum er at jeg ikke forstår hvorfor du har så mye imot at man forsøker å formidle urimelighetene på en måte som gjøre at andre en bare de som har en fot i tryne forstår det ??? Jeg forstår deg bare ikke ... klarer ikke du å forstå at mennesker er forskjellig, og at det ikke bare er folk i verden som reagerer på brutalt språk og "radikalt" opplegg ?

Skal du stemple alle som besteborgerlige bare fordi de ikke har en fot i tryne av barnevernet, og da trenger du dem ikke ??

men dette er jo ditt nettsted... så jeg skal ikke blande meg mer....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 7:00 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
etikeren wrote:
Arild Holta wrote:
Tallenes klare tale er at vi øker 20-50% hver mnd. Folk kommer igjen.

Å tro man skal få hvermansen interessert i barnevernsofrene, er naivt.

Er hvermansen interessert i uhjelp? For en del år siden ble små mørkhudede barn med svære oppblåste mager vist på TV. I ettertid skrev besteborgerne i avisen om at dette innslaget var ødeleggende for påskenytelsen.

Når Redd Barna Våre går tøft ut, så er det for å samle de som pines av det såkalte barnevernet. Jeg tror ikke man skal stole på at Ola og Kari Dunk kommer oss til unnsetning.


Hva med meg da ? Pines jeg av barnevernet ? Nei, jeg gjør ikke det, og jeg er her. Jeg er her for å støtte dem som pines,...

Ja, vi er kjent med at noen få unntak, støtter saken helhjertet. Ære være dem for det.

etikeren wrote:
Faktum er at jeg ikke forstår hvorfor du har så mye imot at man forsøker å formidle urimelighetene på en måte som gjøre at andre en bare de som har en fot i tryne forstår det ??? Jeg forstår deg bare ikke ... klarer ikke du å forstå at mennesker er forskjellig, og at det ikke bare er folk i verden som reagerer på brutalt språk og "radikalt" opplegg ?

Jo, jeg sa jo at du gjerne må ta deg av den gruppen. Jeg kommer derimot ikke til å uttrykke meg som om det såkalte barnevernet faktisk er et barnevern. (Unntatt når jeg glemmer meg.)

etikeren wrote:
Skal du stemple alle som besteborgerlige bare fordi de ikke har en fot i tryne av barnevernet, og da trenger du dem ikke ??

Tillegging av motiv. Jeg bruker normalt ikke absolutte begrep som "alle". Det finnes nemlig unntak. Du virker til å være et.

etikeren wrote:
men dette er jo ditt nettsted... så jeg skal ikke blande meg mer....

Altså: Om jeg er uenig med deg, og sier det, så drar du?

Jeg har vert uenig med flere, f.eks Nina og agrippa, og diskutert med dem. De dro da ikke sin vei av den grunn. Skånland og jeg er nok svært uenige om visse saker. Lygre har ideologiske idéer som ligger langt fra meg. Det er ikke noe problem. Tror det var Rinna som uttrykte seg veldig uenig i mitt syn på dlf. Rinna tok ikke sin hatt og gikk av den grunn.

Hmm.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 8:16 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Arild Holta wrote:
Jeg har vert uenig med flere, f.eks Nina og agrippa, og diskutert med dem. De dro da ikke sin vei av den grunn. Skånland og jeg er nok svært uenige om visse saker. Lygre har ideologiske idéer som ligger langt fra meg. Det er ikke noe problem. Tror det var Rinna som uttrykte seg veldig uenig i mitt syn på dlf. Rinna tok ikke sin hatt og gikk av den grunn.

Hmm.


Jeg har jobbet innenfor barneverns systemet, jeg vet hvordan det er bygget opp og jeg vet hvordan folk tenker fra innsiden.... jeg vet hvilke plugger man skal trekke ut i bunnen på skuten så den synker...

Dette er ting du ikke ser ut til å interessere deg for... hver gang jeg kommer med noe, så havner jeg i konflikt med det du mener er rett.

Jeg har jobbet på innsiden av systemet siden 1997. Jeg har vært rådgiver for dem hva gjelder å nå frem med sitt budskap... men du kaller meg for naiv ?? Okay, da er det mye du ikke har skjønt.... Jeg har jobbet sammen med styrerne på institusjonene - dette er mennesker som har bygget opp massenes meninger som du kjeper imot i dag, men du interesserer deg ikke for disse erfaringene mine...

Okay - da vet du bedre en meg, og å lære noe av meg blir uaktuelt, så da blir jeg ikke til nytte her inne.

jeg har ikke tid å kaste bort på ting som jeg ser går i feil retning... jeg skal stanse barnevernet, ikke sitte her inne å ha det hyggelig...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 8:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Jeg har vert uenig med flere, f.eks Nina og agrippa,


Det kan jeg ikke huske engang, og jeg er veldig enig i den linjen som Arild Holta kjører. Vi er selvfølgelig radikale i forhold til barnevernselskerne. Vi ønsker barnevernet nedlagt. Vi ønsker ikke en liten reform av barnevernet. Dersom dette blir for sterk kost for dem som ikke har opplevd barnevernets herjinger på kroppen, så er det bedre at vi skilles lag. Barnevernets representanter forsøker jo nettopp å få oss til å tro at vår virkelighetsoppfatning er gal, men vi forteller sannheten om det vi har opplevd, og vi backer det ganske godt opp med dokumentasjon.

Uansett så er det bare positivt at flere motarbeider barnevernet på sin måte, så jeg ønsker alle nye nettsteder velkommen selv om de har en annen profil enn det utmerkede nettstedet barnasrett.no og det fantastiske forumet r-b-v.net. Men jeg er personlig mest komfortabel med å delta her hvor jeg er blant mine (radikale) meningsfeller. Jeg klarer ikke å lefle med barnevernet.

etikeren wrote:
jeg har ikke tid å kaste bort på ting som jeg ser går i feil retning... jeg skal stanse barnevernet, ikke sitte her inne å ha det hyggelig...


All innsats mot barnevernet ønskes velkommen, etiker. Det er mulig at din strategi kan lykkes bedre enn vår, men det kan man ikke vite før det har gått en tid. Vi gjør så godt vi kan, og forumet har tross alt mange besøkende. Det kan være vår kompromissløse linje som tiltrekker dem.
Lykke til!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 8:35 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
agrippa wrote:
Det kan være vår kompromissløse linje som tiltrekker dem.
Lykke til!


Ja det kan tenkes at dere tiltrekker dere mangen likesinnede... men det er faktisk ikke dem som kan gjøre noe...

Jaja, vi snakkes nå innimellom


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 8:46 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Hvor skal det foregå fakkeltog?Trodde det skulle demonstreres mot barnevernet inne i Oslo,eller?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 8:49 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Er det noen her inne som er god på
slagord ,så hjelp meg med det,jeg
er villig til å sende rundt sms og flere
bør gjøre det,jeg har reklamert flittig
for barnasrett.no på den måten,med sms.
men trenger et bra slagord.
Forslag ønskes


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 9:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Er det noen her inne som er god på
slagord ,så hjelp meg med det,


Du kan bruke det gamle slagordet mitt: "Foreldrene duger, barnevernet suger" eller vice versa.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]