It is currently Thu Mar 28, 2024 8:51 pm



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Aksjonsformer.
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 12:24 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Hva med ukentlige oppstillinger utenfor døren til diverse bv-kontor og helsestasjoner? Da kunne man ha utdelt informasjonsbrosjyrer om disse etatenes terroriserende fremferd til småbarnsforeldre som gikk inn.

Man burde selvfølgelig være to eller flere under slike oppdrag for bv-ansatte og helsestasjonspersonell tar garantert ikke betenkningstid med å kontakte politiet for å begrense ytringsfriheten.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 8:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Mona Lygre har gjort det, utenfor tinghuset i Bergen et par ganger. Hun fikk til og med sympati-underskrift fra en som visstnok var dommer!

Steve Johansen henger opp plakaten fra menyen på BarnasRett rundt omkring på lyktestolper i Sandane. Når barnevernet river dem ned, setter han opp nye, pent pakket inn i plast-lomme mot regnet. Han tar en runde med jevne mellomrom for å se hvor det mangler. Nå får de stort sett stå i fred.

Marianne
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 12:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Charlotte E wrote:
Da kunne man ha utdelt informasjonsbrosjyrer om disse etatenes terroriserende fremferd til småbarnsforeldre som gikk inn.


MH Skånland wrote:
 
pent pakket inn i plast-lomme mot regnet. Han tar en runde med jevne mellomrom for å se hvor det mangler.


Bruk laserskriver, så renner ikke blekket utover av litt vann.

Noen blekkskrivere har vannfast blekk. Til min overraskelse oppdaget jeg at den siste jeg kjøpte hadde vannfast...

Dette er nyttig om man skal dele ut skriv i all slags vær, henge opp plakater etc.

De billigste svart/hvit/gråe laserne koster ca kr 1000.

Nesten alle plakatene her er i sort hvitt, nettopp for å kunne skrives ut med billig-laser for å stå seg bedre mot vær og vind.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Aksjonsformer
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 1:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jeg fant denne teksten av den tidligere sovjetiske opposisjonelle Aleksandr Solzshenitsyn på www.profane-justice.org (litt ned på siden):

". . . . . How we burned in the prison camps later thinking: What would things have been like if every Security Operative, when he went out at night to make an arrest, had been uncertain whether he would return alive?
Or, if during periods of mass arrests people had not simply sat in their lairs paling with terror at every bang of the downstairs door and at every step on the staircase, but had understood they had nothing to lose and had boldly sat up in the downstairs hall an ambush of half a dozen people with axes, hammers, pokers, or whatever else was at hand. The organs would very quickly have suffered a shortage of officers and, notwithstanding all of Stalin’s thirst, the cursed machine would have ground to a halt."
Aleksandr Isaevich Solzshenitsyn

Rudimentær oversettelse:

"... Hvordan vi brente i fengselsleirene etterpå mens vi tenkte: Hvordan ville det ha vært hvis hver Sikkerhetsagent (=hemmelig politi, les: barneverner), når han gikk ut om natten for å foreta arrestasjoner, hadde vært usikker på om han ville returnere i live?

Eller, om folk i perioder med masse-arrestasjoner ikke bare hadde sittet i sine hjem blekere av terror for hvert smell med døren eller fottrinn i trappen hadde forstått at de ikke hadde noe å tape og tappert hadde samlet i den nedre hallen et bakholdsangrep av et halvt dusin mennesker med økser, hammere, kniver eller det som var tilgjengelig. "Hjelpetjenesten" ville veldig snart ha lidd under mangel på folk, og til tross for Stalin's tørst, ville den forbannede barneverntjenesten ha stoppet å fungere."

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 2:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Moralsk sett er det ikke galt å forsvare seg, sine og andre med våpen i hånd. Det er angriperen som har skylden.

For å bruke "mitt" ideologiske språk:

TVANG LEGITIMERER TVANG

Det er imidlertid ingen som vet hvordan de skal aktivere en slik motstand.

Det første som må gjøres er informasjon, slik at man tar bort skammen gjennom samhold og ved å plassere skylden på rett plass. Nemlig hos maktpakket og ikke minst hos barnefjernerne personlig.

Det skal være flaut å være kommuneheks og offentlige trolltamper. Det er disse avvikerne som skal oppleve skammen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 7:15 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Moralsk eller etisk ser jeg ingenting i veien med at enkelte bv-overgripere avlives.
Men det er statens oppgave å gjøre det. En domstol eller kommisjon ala Nurnbergdomstolen burde ta seg av det. Å gå til ekstreme tiltak som privatperson vil bare føre til at man blir sperret inne.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 7:28 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nei, som privatpersoner kan det ikke gjøres i et politisk system som vårt. Det vil kun skade saken i stort og øke den personlige tragedien.

Jeg liker imidlertid ikke begrepet "ekstremt" i den sammenhangen.

Det ekstreme er at vi ikke kan forsvare våre hjem mot overgripere.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 8:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Jeg ser at jeg brukte begrepet ekstremt litt feil i den sammenhengen ja.

Det er helt riktig det du påpeker: det ekstreme i situasjonen er at det ikke går an å forsvare seg selv og sine mot overgrep i fra bv.
De har vide skjønnsfullmakter og utifra sitt eget "skjønn" rettferdiggjør de etthvert overgrep de utfører.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 1:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg er enig i at man må gjøre noe men jeg tror at flere organiserte lokale grupper er veien å gå. Da bryter man ikke loven og senker seg ikke ned på bv sitt umoralske nivå. At man blir fristet til å "denge" disse demoner kan jeg virkelig forstå. Jeg er personlig imot vold, men i dette tilfellet er det berettiget da vi ikke har med mennesker å gjøre,bv fortjener ikke å bli kaldt mennesker da de mangler totalt empati og medmenneskelighet.
Jeg har nå tatt konsekvensen av dette og startet en egen lokal gruppe her på eidskogen, jeg håper på mange medlemmer som jeg også selvsagt vil vise denne siden til. På denne måten blir vi mange, tror jeg. Men det er utrolg skummelt å stikke ut hodet sitt slik.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]