It is currently Thu Mar 28, 2024 6:25 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Bør helsesøstrene ut av skolen?
Ja, de fyller ingen nyttig funksjon 100%  100%  [ 7 ]
Nei, det er viktig at ungdommer får nødvendig hjelp 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 7
Author Message
 Post subject: Helsesøster-krise i skolene
PostPosted: Thu Jun 14, 2007 7:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Helsesøster Elisabeth Høglund Pettersen har ansvar for 1045 barn.

- Flere undersøkelser har vist at opptil 13 prosent av ungdommene har psykiske problemer.

Nå lover helseminister Sylvia Brustad (Ap) flere helsesøstere og å gjennomføre en skolehelsereform.


Kommentar: Den tåpelige kvinnen Elisabeth Høglund Pettersen innbiller seg at hun har "ansvaret for 1045 barn". Hva med fastlegene og foreldrene? Har ikke de ansvaret for barna dersom de skulle bli syke eller skade seg?

Helsesøster er barnevernets forværelse. Derfor er det urovekkende at det nå skal satses enda mer på denne tullete "tjenesten". Barn skal ikke snakke med helsesøster om sine eventuelle problemer. Det er det foreldre er til for. Det kan være farlig for familien å gi helsesøster innsyn. Før man vet ordet er det ringer barnevernet og ber om å få komme på hjemmebesøk. Da kan veien til barnevernsinstitusjon være kort.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 14, 2007 9:57 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hun må lide av alvorlige vrangforestillinger som tror hun har "ansvaret for 1045 barn"!

Foreldre har ansvaret for barna, og skjer det ulykker i skoletiden, så har skolen et ansvar overfor foreldrene, å sørge for at barna får legehjelp.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: helsestasjon
PostPosted: Thu Jun 14, 2007 10:36 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Helsestasjon overleverer sine journaler og dokumenter videre inn til skolehlesetjenesten. Dersom barnefjernindustrien har vært inne i bilde får de også beskjed om dette. Helsesøster på skolen til min sønn vitner for barnefjerntjenesten om meg subjektivt i min sak ved fylkesnemda, dette til tross for at hun aldri har møtt meg.

Min mor (som har arbeidet som meddommer ved fylkesnemda) brukte dette bevist og fortalte henne samme svada som hun forteller alle andre, jeg ble ikke orientert, da dette var på de tidspukt da jeg ikke fikk være sammen med min sønn utover barnefjernindustriens avtalte "samvær".
Helsesøstre bør analysere skadevirkning på barn og foreldre i det arbeid de gjør og finne seg et annet arbeid. Hele systemet er så korrupt og skadeliggende for ungene det gjelder at dersom helsesøster ønsker å ta ansvar bør det også være et straffeansvar i henhold til mened og den skade hun påfører ungene ved barnefjernindustrien.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: helsestasjon
PostPosted: Thu Jun 14, 2007 9:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Helsestasjon overleverer sine journaler og dokumenter videre inn til skolehlesetjenesten. Dersom barnefjernindustrien har vært inne i bilde får de også beskjed om dette.


Det var en nyttig opplysning. Med hvilken rett sprer helsestasjonen slike opplysninger? Står det ikke i barnevernsloven § 4-3, 2. leddat "det skal legges vekt på å hindre at kunnskap om undersøkelsen blir spredt unødig"?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 17, 2007 6:43 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Alt mulig kalles "psykiske problemer" og "psykisk sykdom". Og ungdom kaster seg på tidens bølge om at de er så interessante og "sliter" sånn – de gjør seg så interessante så.

Jeg tenker vi sier at det er livet selv som av og til gir problemer og ulyst. De er ikke alltid i godt humør, de får ikke alltid alt de vil, de kommer ikke alltid noen vei med å tilegne seg kunnskap (særlig ikke uten å arbeide med stoffet, igjen og igjen, og det gjøres jo ikke på skolene i våre dager), de kjeder seg, de er ikke sentrum for beundring og interesse.

Rus og kriminalitet – er det foreldrenes skyld?
Skolens diagnose: "Foreldrene har skylden"
Skole og oppdragelse
Norsk Lærerlags holdning til barneoppdragelse

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsesøster-krise i skolene
PostPosted: Thu Aug 18, 2016 8:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Helsesøstre er jo nå i 2016 fast etablert som detektiver og utspørrere av skolebarn. Her er et aktuelt eksempel på hvordan de går frem, med "rutinesamtaler". Og så insisterer skole og kommune på at de ikke er det samme som barnevernet – nærmest et lysår borte fra barnevernet:

Rumenske Andras Dugeniuc brakte familien i sikkerhet

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]