Dette har jeg funnet ut siden jeg startet tråden når det gjelder hva jeg skal stemme, og legger ved lenke til dette partiet:
http://www.mamut.com/folkevett til venstre er det blant annet en link barnevernet og barnet vårt, der ligger programmet i sin helhet på 17 vettuge punkter.
Folkevett har i politikkens korridorer og irrganger ikke blitt godkjent som parti i år (Departementet gjorde en feil, lurer på hvorfor?) Folkevett har klagd KRD inn for sivilombudsmannen, og anmeldt kontrollutvalget i Kongsberg kommune til fylkesmannen. Får de medhold, blir det omvalg på Kongsberg.
Har fått opplysninger om andre partier med noenlunde bra partiprogram, men hvordan vil disse partimedlemmene føre disse programmene lokalt, har de ryggrad nok til å gå imot dette enorme maktapparatet?
Her kan hver enkelt velger stille spørsmål til partirepresentantene i sin kommune.
Jeg stemmer blankt og oppfordrer andre til å gjøre det samme.
Sofavelgerne er nemlig et stort parti som henger seg på det vinnende parti, rett og slett ved og IKKE stemme.
De gir nemlig en stilltiende godkjennelse til at alt er bra og det er det samme hvem som styrer landet og oss.
For blanke stemmer blir talt opp og resultatet offentlig gjort, og kan derav gi en indikasjon om hvor mange som er misfornøyde.
Kanskje sofavelgerne kan bli sofademonstranter?