It is currently Mon Apr 29, 2024 1:42 pm



Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: FrP kan danne regjering alene
PostPosted: Sat Apr 22, 2006 2:22 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
[font=Arial, sans-serif]FrP kan danne regjering alene[/font]


[font=Times New Roman, serif]Fremskrittspartiet er Norges største parti på 33,4 prosent og mener det er mulig å danne en borgelig regjering alene ved neste valg.


Fremskrittspartiet har en oppslutning på 33,4 prosent i april, ifølge en fersk måling som Norstat har gjort for NRK. Det er en fremgang på nesten fire prosent fra mars-målingen.[/font]


Kilde

I den grad FrP vil fortsette sitt arbeide mot dagens barnevern, vil de i en regjering, hvor de styrer alene, kunne endre mye for barnevernsofre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 6:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei du er naiv visst du tror de vil gjøre det. Har en vara ordfører fra frp her i bygden hun bryr seg ingenting med vår sak. Det er bare noe de sier når de er i opposisjon. og tvilsomt de få makten alene. Jeg har snakket mye med henne men får bare ha og ja tilsvar.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 7:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
Hei du er naiv visst du tror de vil gjøre det. Har en vara ordfører fra frp her i bygden hun bryr seg ingenting med vår sak. Det er bare noe de sier når de er i opposisjon. og tvilsomt de få makten alene. Jeg har snakket mye med henne men får bare ha og ja tilsvar.


Jeg skrev: "I den grad FrP vil fortsette sitt arbeide mot dagens barnevern,"

Jeg er nemlig ikke naiv. Ikke stemmer jeg Fr.P heller. Likevel synes jeg de som på død og liv skal stemme - eller stemme på stortingsparti - burde vurdere Fr.P.

Dette basert på den motstanden det har vert fra Hagen og avdøde Alvheim, mot overgrepene i bv.

Det har imidlertid vert det ene utspillet etter det andre som tyder på kursendring hos FrP.

Jeg har i årevis sagt at det vil bli enorme politiske streiker om FrP får regjeringsmakt. For å unngå dette må de svelge en mengde kameler. Det er indikasjoner på at bv-motstanden er en kamel som er på vei nedover halsen på den sentrale ledelse og andre i FrP.

Vi får se...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: POPULIST-PARITET.
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 7:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
:D Jeg tar en tjangs på POPULIST-PARTIET Fremskrittspartiet. :D

:shock: Har stemt på dem 1 gang, nå ved siste valg. :shock:

:cry: Alle de andre paritene har ihvert fall ikke noe å vise til... :cry:

:twisted: For øvrig, så oppmunter jeg alle deltakerne i Gruppen til å engasjere seg politisk. Spiller ingen rolle hvilket parti det er ... bare de gidder å engasjere seg! -Og å si ifra om hvordan vi har det her oppi steinrøysen. :twisted:

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 8:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
May-Britt, det var en nyttig opplysning. Hva heter denne vara-ordføreren fra FrP?

Du, og dere andre som er nokså nye på forumet, så kanskje ikke den "politiker-mappen" BarnasRett la ut før siste valg. Der gravet Nina og jeg frem likt og ulikt om partiene, og vi hadde også med noe om FrP-folk som langtfra var/er å stole på for barnevernsofre.

Mappen er kanskje verdt å se på ennå?

Hva har politikerne og partienes programmer å si om barnevernet?
Stortingsvalget i september 2005

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 8:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Folk stemmer på de som sier de vil minske bv og inskrenke deres makt.
Man stemmer ikke på de som sier de vil øke bv og øke bv"arbeidernes" tilfeldige makt.

Så selv om det er noen ensomme svaler fra SV og RV som sier at bv er fælt, så må ikke barnevernsofrene stemme på slike. De sier jo i klartekst at bv skal utbygges og gis mer makt.

På BarnasRett.no er det en anbefaling basert på partienes uttalelser og partiprogram.

De største politiske og ideologiske angrepene på bv finner man tradisjonelt blant liberalister og konservative kristne (altså ikke Kr.F, men en del av de kristne som går til FrP).

Nå finnes jo ikke liberalister og konservative kristne i nevneverdig grad på Stortinget...

Men det er jo ingen grunn til at noen partier skal akseptere et direkte ødeleggende bv. De ødelegger jo både individuelt og kollektivt. Det er rett og slett en kreftbyll for både liberalister og de som tror på velferdsstaten.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 8:39 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ser Skånland kom meg i forkjøpet med 18 minutt. Slik er det når man kombinerer å være klatrestativ for barn og skribent. Da går det sent.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 10:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Arild Holta wrote:
Folk stemmer på de som sier de vil minske bv og inskrenke deres makt.
Man stemmer ikke på de som sier de vil øke bv og øke bv"arbeidernes" tilfeldige makt.


Jeg burde ha tilføyet at jeg godt husker at da jeg arbidet sammen med Nina med å samle artikler til "politiker-mappen" på BarnasRett, støtte vi hurtig på den problemstillingen at det ikke er nok hva partiene i partiprogrammet sier de vil gjøre. Det er stor forskjell på teori og praksis, og det er stor forskjell mellom formuleringer i partiprogrammer og hva de enkelte politikere oppfatter og forstår av innholdet og konsekvensene.

Men ganske riktig: Det de sier er ofte klart nok for oss, fordi det vi ønsker ikke er det vanlige, populære som politikerne tror.

Vi la inn følgende, i BarnasRett oppsummerer

BarnasRett rår alle velgere som ser endring av barnevernet som en viktig sak, til å prøve "høflig men fast" henvendelse til politikere fra forskjellige partier, av typen
"Er dere ikke klar over hvor mye skade det nåværende barnevernet påfører oss?"
"Jeg har stemt på dere før, men jeg kan ikke gjøre det mere når dere ikke vil stoppe barnevernets overgrep mot familiene."
"Jeg tenker å stemme på dere fordi dere ser ut til å ville stoppe barnevernets forfølgelser av familiene. Kan du bekrefte at jeg har oppfattet partiet ditt riktig?"


og (om de få partiene som lot til å ha forstått noe):

Også i disse partiene fins det nok imidlertid kandidater som er ukritiske eller positive til barnevernet og allierte etater slik de fungerer i dag. Vi rår derfor igjen til at velgerne tar direkte kontakt med kandidater høyt oppe på listene i sitt fylke og ber om klart svar på hvordan hver især stiller seg til barnevernet.

I noen tilfeller ringte vi selv opp politikere og spurte dem hvordan de stilte seg til barnevernet. Svarene var avslørende. De slo dobbeltknute på seg i sin iver etter å fiske våre stemmer ved å erklære at de selvfølgelig var for alt mulig som hadde med barnevern å gjøre.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Tue Jan 16, 2007 12:51 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: FRP. Prinsipp og handlingsprogram for 2005-2009
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 11:39 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg sitter her med denne handlingsplanen til frp foran meg, jeg er politiker i frp, og vil gjerne sitere det som står her.

BARNEVERN.

Det er foreldrenes ansvar og plikt å gi barn den trygghet, omsorg og kjærligheten barn trenger for å vokse opp til å bli selvstendige og ansvarsfulle medborgere.

Samfunnsutviklingen de senere år har medført et større behov for rettsbeskyttelse for barn, og at enkelte foreldre trenger hjelp i sin omsorgsrolle. Fremskrittspatiet ønsker derfor en effektiv barnevernstjeneste som skal bistå og gi hjelp til barn og foreldre i hjem der omsorgssvikt og overgrep er konstatert. Dette må imidlertid skje innenfor trygge rettsikkerhetsmessige og saksbehandlingsmessige rammer. Fremskrittspatiet vil arbeide for et barnevern som er effektivt og som tar hensyn til barnas og foreldrenes rettsikkerhet. Barnevernet skal først og fremst ha barnets fremtid i tankene og skal hjelpe dem som ikke mestrer omsorgen for barna.

Fra det tidspungtet barnevernstjenesten vurderer å ville behandle en sak som en undersøkelsessak, skal foreldrene varnsles om dette, og samtidig få rett til fri rettshjelp dersom de ikke selv kan dekke kostnadene for advokatbistand. Foreldrene bør også få anledning til å bruke egne sakkyndige, og få dekket utgifter også til slik hjelp. Når drastiske tiltak må iverksettes, må slike saker avgjøres av det ordinære rettsapparatet og sikres prioritert behandling. Både foreldrenes og barnas rettsikkerhet må ivaretas på best mulig måte. Ved vurdering av omsorgsovertakelse må det i utganspungtet gås ut fra at barn har det best hos sine biologiske foreldre. Det må følgelig være vesentlig og beviselig omsorgssvikt før barn kan fjernes fra sine biologiske foreldre med tvang. I de situasjoner der det gjøres omsorgsvedtak, og barn ønskes plassert i fosterhjem, må barneverstjenesten først vurdere om noen i barnets nærmeste familie, for eksempel besteforeldre, kan påta seg denne oppgaven. Besteforeldre må i slike tilfeller få lovfestet rett til samvær med sine barnebarn, dersom ikke særlige forhold tilsier noe annet. Dette må nedfelles i barneversloven.

Seksuelt misbruk av barn er et alvorlig og dyptgripende samfunnsproblem som må bekjempes med langt større ressurser enn hittil. Strafferammene sor slikt misbruk må økes. Hvis det viser seg at påtalemynighetene eller barnevernet uberettiget har beskylt foreldre for seksuelle overgrep mot sine barn, skal foreldrene gis en formell beklagelse og tilkjennes økonomisk oppreisning.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 1:33 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:36 pm
Posts: 31
Frp gjør en viktig jobb her, men bv burde og beklage andre politianmeldte forhold, som viser seg ubegrunnet, sågar også beskyldninger som viser seg og være usanne!!

_________________
Forfølgelse av barn og deres foreldre er en uting, vi må slå ned på det nå!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FRP. Prinsipp og handlingsprogram for 2005-2009
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 3:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg sitter her med denne handlingsplanen til frp foran meg, jeg er politiker i frp, og vil gjerne sitere det som står her.

BARNEVERN.

Det er foreldrenes ansvar og plikt å gi barn den trygghet, omsorg og kjærligheten barn trenger for å vokse opp til å bli selvstendige og ansvarsfulle medborgere.

Samfunnsutviklingen de senere år har medført et større behov for rettsbeskyttelse for barn, og at enkelte foreldre trenger hjelp i sin omsorgsrolle. Fremskrittspatiet ønsker derfor en effektiv barnevernstjeneste som skal bistå og gi hjelp til barn og foreldre i hjem der omsorgssvikt og overgrep er konstatert.


Dette er jeg helt uenig i. At samfunnsutviklingen skal ha medført at flere foreldre "trenger hjelp" er tåkeprat. Videre er det uheldig at Fr.p. kaller barnevernets inngripen for "rettsbeskyttelse av barn". Barna trenger beskyttelse mot å bli vilkårlig fratatt sine foreldre. Det er familiens rettsbeskyttelse som må styrkes. Barnevernet er familiens fiende nr. 1.

De barna som har vært under barnevernets "omsorg" kan ikke akkurat kalles "selvstendige og ansvarsfulle". Barnevernet produserer hjelpesløse og uselvstendige mennesker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FRP. Prinsipp og handlingsprogram for 2005-2009
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 4:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
agrippa wrote:
Annette Olsen wrote:
Jeg sitter her med denne handlingsplanen til frp foran meg, jeg er politiker i frp, og vil gjerne sitere det som står her.

BARNEVERN.

Det er foreldrenes ansvar og plikt å gi barn den trygghet, omsorg og kjærligheten barn trenger for å vokse opp til å bli selvstendige og ansvarsfulle medborgere.

Samfunnsutviklingen de senere år har medført et større behov for rettsbeskyttelse for barn, og at enkelte foreldre trenger hjelp i sin omsorgsrolle. Fremskrittspatiet ønsker derfor en effektiv barnevernstjeneste som skal bistå og gi hjelp til barn og foreldre i hjem der omsorgssvikt og overgrep er konstatert.


Dette er jeg helt uenig i. At samfunnsutviklingen skal ha medført at flere foreldre "trenger hjelp" er tåkeprat. Videre er det uheldig at Fr.p. kaller barnevernets inngripen for "rettsbeskyttelse av barn". Barna trenger beskyttelse mot å bli vilkårlig fratatt sine foreldre. Det er familiens rettsbeskyttelse som må styrkes. Barnevernet er familiens fiende nr. 1.

De barna som har vært under barnevernets "omsorg" kan ikke akkurat kalles "selvstendige og ansvarsfulle". Barnevernet produserer hjelpesløse og uselvstendige mennesker.


Jeg er impulsiv - bare jeg får tenkt meg om. Og politikk har jeg ikke greie på, som du ser.

Hvis det hadde det vært valg i går, så hadde jeg stemt på FRP. I dag er jeg ikke så sikker på det. For dette her var jeg ikke klar over: Derfor er jeg helt enig med agrippa. Og jeg misliker både ordlyden og intensjonen til FRP sterkt.

Jeg har fremdeles ansvarsfraskrivende Trude Drevland (H), samt FRPs selvutnevnte idiot Agnes Bossum og analfabeten Krf Valgerd Svarstad Haugland friskt i minne.

Så jeg blir bare enda mer skeptisk til politikere med tiden. Og jeg husker ennå en politiker som sa følgende til en velger på et konkret spørsmål, etter at han nylig var blitt valgt inn i styre og stell: "Til lags åt alle kan ingen gjera." Og hva var da poenget med å stemme på ham? (Noen som vet hvem som sa det? Jeg lurer på om det kan ha vært Odd Dørum?)

Hvis jeg skal stemme på FRP i morgen, så må de være så vennlig å konkretisere akkurat hva de mener i det sitatet som agrippa viser til.

Her er forresten et konkret og krystallklart sitat av Winston Churchill:

Quote:
Det ville vært en gjennomgripende politisk reform hvis sunn fornuft kunne spre seg like raskt som dumheten.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Tue Jan 16, 2007 5:18 pm, edited 6 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 4:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg er enig i at uttalelsen fra FrP kunne vært enda klarere og bedre. Men den er allikevel langt, langt bedre enn fra andre partier. Hvis dette ble praktisert, bille det tross alt vært et betydelig fremskritt fra situasjonen i dag. Hvis dertil FrP's egne medlemmer alle sammen kunne lese innenat dette og skaffet seg informasjon om hva det betyr at ting skal bevises osv, ville det også vært et fremskritt.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: upatisk
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 5:27 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Citat.
-----------
BARNEVERN.

Det er foreldrenes ansvar og plikt å gi barn den trygghet, omsorg og kjærligheten barn trenger for å vokse opp til å bli selvstendige og ansvarsfulle medborgere.

Citat slut.
--------------


JA. Det er ikke muligt for forældrene at udføre deres pligt, når BV hindre dem i det ved at tvangsfjerne børn. derved bliver retten jo taget fra dem, det er sapotage.

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: upatisk
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 6:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
svend-aage wrote:
Citat.
-----------
BARNEVERN.

Det er foreldrenes ansvar og plikt å gi barn den trygghet, omsorg og kjærligheten barn trenger for å vokse opp til å bli selvstendige og ansvarsfulle medborgere.

Citat slut.
--------------


JA. Det er ikke muligt for forældrene at udføre deres pligt, når BV hindre dem i det ved at tvangsfjerne børn. derved bliver retten jo taget fra dem, det er sapotage.


Det står ikke at det er foreldrenes rett å oppdra sine barn, kun at det er foreldrenes plikt og ansvar å gi barna den trygghet og omsorg de trenger. Dette innebærer at foreldrene plikter å gi fra seg barna når barnevernet påpeker at omsorgen, som foreldrene gir barna, ikke holder mål. Det er opp til barnevernet å definere hva barna trenger. Foreldrenes mening er underordnet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]