Sliten wrote:
Overskriftene var vel noe slikt som: 0 oppmøte i Bryssel og 3 (i en eller annen by). Å nyhetne nevnte det med at det vel ikke ble helt hva disse gale motstandrene hadde tenkt.
Jeg greide nesten ikke tro det. At tusenvis hadde demonstrert i byer i USA og veldig mange andre byer var rett og slett enkelt hoppet over. De som forholder seg til Norsk presse vet egentlig bare at dette ble en flopp.
Yes, jeg husker det. Norske, skråsikre journalister hadde vært av sted og tatt bilder i Berlin, bilder som viste null fremmøtte, og dette uttalte de seg nedlatende om på tv.
Man skulle tro at alene det at
ingen var der, skulle fått journalistene til å fundere på om det kanskje var de selv som var dårlig underrettet, for hvis noen hadde annonsert at det ville bli holdt demo i Berlin, ville vel iallfall de som hadde annonsert dette, være der?
Saken var at de kjepphøye norske hadde dratt til norsk ambassade eller konsulat. De hadde vel ikke festet seg ved mengden av demonstrasjoner rundt om i verden, som foregikk på høyst forskjellige steder, men bare gått ut fra at demonstranter var mest opptatt av å vise seg for nordmennene?
Jaja, sånn går det når offisielle media kun snakker med andre offisielle media. Det ligger nok under deres verdighet å f.eks lese på Bodnariu-gruppens facebook-side, kan jeg tenke. Der ville de imidlertid ha fått et levende og realistisk innblikk i demonstrasjonene.
Demonstrasjonen i Berlin fant sted, den, på et helt annet sted i byen! Det ville nok også norske journalister kunne fått vennlig opplysning om, hvis de hadde nedlatt seg til å spørre!
Her har vi noen bilder og en video:
Bilde – "Berlin is moving too"
BilderVideoSlett ikke tusenvis av mennesker, men en del flere enn antallet norske journalister som har prestert noe annet enn å gjenta som papegøyer norske myndigheters vås om norsk barnevern!