It is currently Thu Mar 28, 2024 10:09 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barneombudet biter pastor Torp med Raundalen :-)
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 9:45 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Barneombudet biter pastor Torp med Raundalen :-)


Her skriver Torp i sin blogg om kampen med barneombudet.

Barneombudet bruker Raundalen som bevis for Sannheten. :lol:

Passer å minne om Bergens Tidenes lederartikkel om godhetens tyranni.

Angående straff:
Er man autoriteter for barna, og lever nært dem fra de er små, så trengst det sannelig ikke mye straff. Det holder normalt med en trussel om inkassering av et eller annet, så er til og med tenåringene greie. Men de trenger å vite at man KAN sette makt bak ord. Altså må det litt mer enn "trusler" til overfor noen barn.

Her er jo også barn veldig forskjellige. Hos noen barn er det ønskelig med FLERE protester. De skal jo vokse opp og bli selvstendig tenkende mennesker.

Ellers hjelper dialog og vennskap utrolig mye.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 1:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Quote:
Deres overbevisning minner meg om en brennende vekkelsespredikant, av den sorten som holder på å dø ut i moderne norsk pinsebevegelse.


La oss håpe at disse og deres regimeideologier da dør ut innen rimelig kort tid slik at det endelige skadeomfanget blir minst mulig.

Quote:
Hjermann har utvilsomt et oppriktig engasjement for barna.


Hvorvidt pastorens observasjon av Hjermann som en som "har et oppriktig engasjement for barna" korresponderer med virkeligheten, ja det betviles fra min side.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 3:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Pastor Jan-Aage Torp sendte meg epost via Facebok. Han hadde ikke tid til å diskutere på bloggen sin, hvor jeg forsøkte å kommentere hans artikkel. Men han bad meg legge ut kommentaren andre steder. Det har jeg gjort på Kristenblogg, og nå her:

Quote:
Tøft arbeidet, Jan-Aage Torp!

http://www.opprop.no/opprop.php?id=bibelsensur

Du skrev:
"Han ga meg en kopi av en artikkel av barnepsykolog Magne Raundalen. Der skulle jeg finne mitt velaksepterte syn."

Disse menneskene slutter ikke å sjokkere! Raundalen er ideolog, mer enn psykolog. Måten han bruker forskning på er aldeles ikke vitenskapelig.

Raundalen arbeider for et ekstremt og totalitært samfunn:
Et sjokkerende søk på Google med søkeordene raundalen og tyranni gir f.eks en leder i Bergens Tidende (sit:):

"Magne Raundalen anbefaler obligatoriske hjemmebesøk fra helsestasjon, barnehage og skole i barnas oppvekst, for å «redde barn som lever i rein krig hjemme». Når alle får denne typen hjemmebesøk, mener den kjente psykologen at de hjemlige inspeksjonene ikke vil oppleves som belastende.

Så ufølsom og så invaderende kan en psykolog opptre. At han derved også beveger seg farlig nær godhetens totalitære tyranni, er bekymringsfullt. Magne Raundalen og hans støttespillere bør være mer opptatt av grensegangen mot privatlivets fred."
http://www.bt.no/meninger/leder/article364727.ece

Dette er jo den pene og politisk korrekte måten å si tingene på. Jeg ville sagt noe veldig stygt om paralleller 60 år tilbake i tid.


I dag skulle vel Torp stå skolerett overfor ledelsen i pinsebevegelsen. Det virker som om ledelsen i pinsebevegelsen helt har falt på kve for psyko-babbel i denne saken.

Det gir vel noen overskrifter i kristenaviser oa. Så gjelder det å se hvor forvrengt meningene hans blir denne gangen.

(PS: Politisk står Torp og jeg langt fra hverandre. Men jeg har forsøkt å få han til å oppdage eller gjenoppdage barnefjernsgalskapen gjennom kommentarer i hans blogg. Nå er han altså blitt Facebook-friend. det var han som kontaktet meg for å bli "friend". Håper det kan gi noe fruktbart.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barneombudet biter pastor Torp med Raundalen :-)
PostPosted: Thu Nov 27, 2008 10:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Arild Holta wrote:
[b]
Angående straff:
Er man autoriteter for barna, og lever nært dem fra de er små, så trengst det sannelig ikke mye straff. Det holder normalt med en trussel om inkassering av et eller annet, så er til og med tenåringene greie. Men de trenger å vite at man KAN sette makt bak ord. Altså må det litt mer enn "trusler" til overfor noen barn.

Her er jo også barn veldig forskjellige. Hos noen barn er det ønskelig med FLERE protester. De skal jo vokse opp og bli selvstendig tenkende mennesker.

Ellers hjelper dialog og vennskap utrolig mye.


Så sant så sant. Jeg har aldri lagt hånd på mine barn. Jeg skal ikke påstå at mine barn var lettere å oppdra enn andres barn, men det ga resultater etterhvert. Et nøkkelord er tålmodighet og atter tålmodighet.

Det minner meg om et problem vi hadde når jentene var små. Di kunne ikke sitte ved siden av hverandre i baksetet, fordi det alltid ble bråk av det. Et helt vanlig problem med søsken med andre ord.

Jeg truet dem alltid med at hvis dere ikke holder fred nå, så stopper jeg bilen, så får dere gå hjem. Selvsakt gjorde jeg aldri det, men trusslen holdt i 5-10 min.

Så var det en gang vi skulle hente far på toget. Han kom fra jobb i nordsjøen og hadde drukket tett fra Bergen til Fredrikstad.

Det værste jeg som sjåfør kan ha i bilen, er en overstadig beruset person som sitter i forsetet og legger seg opp i min kjøring. Så 10 minutter hjemmefra, stoppet jeg bilen å ba ham gå ut. Han skjønte begeret var nådd for meg, så han gikk ut av bilen og måtte gå resten av veien hjem.

Jentene satt i baksetet å bivånet det hele. Å siden den gang var det aldri noe bråk fra baksetet. For jentene visste at hvis jeg ble sint nok, kunne det jo hende di måtte gå hjem slik som pappa måtte.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 6:42 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jepp, man gir de en del illusjoner som forteller at det kan settes makt bak ord. Man leter med "lys og lykte" etter muligheter som gjør det unødvendig å bruke fysisk makt. Det fungerer. Spesielt for folk som har mye med barna sine å gjøre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 12:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det holder for det meste å snakke med barna. Det er jo heller sjelden at man behøver innkaserere pc mobil ol . Man treng ikke straff barn fysisk. Der nok av andre ting å finne på. Barn reagerer å så foskjellig på type straff. Selv om Arild forteller at han som barn fikk kjenne det på baken i blant, og at det ikke har skadet han noe som helst. så er jeg sikker på at det finns mange svært sårbare og følsomme barn som aldri ville klart det. Arild var jo vel heller en liten hardhaus i mot mange barn.
Han har jo heller fortalt meg at han kunne mest blåse av det at han fikk ris, som om det ikke var noe i det hele tatt. Da mått de vell fram med kleshengern om det sku kjennes på den karen. Men som sagt jeg anbefaler ikke slik straff i det hele tatt.

Obs. Merket meg at Arild hadde skrevet om risen han fikk selv et annet sted antar det var ok jeg skreiv det da?

Jeg er altså ikke tilhenger av fysisk avstaffelse av barn. Nei bruk andre metoder.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]