It is currently Thu Mar 28, 2024 9:26 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Apropos bøker - hold front overfor Kagge forlag
PostPosted: Mon Dec 07, 2015 7:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Apropos bøker – hold front overfor Kagge forlag

I tilfelle noen som skriver realistisk bok om barnevernet faller på å henvende seg til Kagge forlag – kanskje i den tro at de er preget av oppreist, uortodoks selvstendighet à la Kagge på Sydpolen:
    Det kan bli en vond opplevelse. Det blir neppe noen konstruktiv dialog med det forlaget – sjefsredaktøren der er overfladisk uvitende, nedlatende og solid på grensen til sjikanøs overfor barnevernets ofre. Hun tror hun vet, uten å sette seg inn i (ikke utypisk for presse- og mediafolk, dessverre).

Tuva Ørbeck Sørheim:
Nei til hijab-forbud i barneskolen
VG, 6 desember 2015

"Lørdag ettermiddag passerte jeg en liten demonstrasjon i Oslo sentrum. En gjeng voksne folk viftet med skilt som hadde bilde av en baby og påskriften «fight, fight, fight barnevernet». Det var antakelig folk som mente seg utsatt for overgrep fra staten.
    Selv tenkte jeg «takk for barnevernet», takk for at de er på barnas parti når barn opplever vold og overgrep. I det hele tatt er jeg glad i staten, jeg er for politiske grep og sånn sett ingen typisk liberalist."


Ingen typisk liberalist, nei, men en ganske typisk, ganske selvtilfreds nordmann. Rimeligvis strekker ikke hennes tanker langt nok til å spørre seg hvem hun er takknemlig for når barn i barnevernets grep opplever vold og overgrep i fosterhjem og institusjon?
  
Sjefsredaktørens holdning samsvarer dårlig med det idealet man tenker seg burde finnes i forlagsbransjen: at litteratur skal gå uredd foran i søken etter sannhet og forståelse i samfunnet.
  
*

Forøvrig er det en rekke kommentarer under artikkelen som griper fatt i at Ørbeck Sørheim knapt har noe videre innsikt i hva innhyllingen av kvinner i muslimske kretser står for og medfører, altså det som er artikkelens egentlige emne.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apropos bøker - hold front overfor Kagge forlag
PostPosted: Mon Dec 07, 2015 4:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Siterer fra under artikkelen:

"Innlegget ble først publisert på forfatterens Facebook-side, og gjengitt her i lett omarbeidet form"

Er det VG som begjærlig griper noe og tilpasser det?
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apropos bøker - hold front overfor Kagge forlag
PostPosted: Mon Dec 07, 2015 6:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Det var vel hun som stakk hodet opp bakerst i tilhørermengden og skreik som ei skjære som feirer et vellykket tyveri av nytt sølvtøy noe om å "passe bedre på barna deres" før hun dukka seg ned og forsvant som den "radikale" og fordømmende feigingen hun åpenbart er.
Det var vel bare en "objektiv" redaktør som benyttet seg av sin ytringsfrihet tenker jeg.
Jeg snudde meg og så etter vedkommende idet hun hylte opp, men hun dukket i mengden så jeg klarte ikke å følge henne.
Kanskje like greitt . . ...for henne.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Apropos bøker - hold front overfor Kagge forlag
PostPosted: Wed Dec 09, 2015 1:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Tuva Ørbeck Sørheim:
Nei til hijab-forbud i barneskolen
VG, 6 desember 2015

"Lørdag ettermiddag passerte jeg en liten demonstrasjon i Oslo sentrum. En gjeng voksne folk viftet med skilt som hadde bilde av en baby og påskriften «fight, fight, fight barnevernet». Det var antakelig folk som mente seg utsatt for overgrep fra staten.
    Selv tenkte jeg «takk for barnevernet», takk for at de er på barnas parti når barn opplever vold og overgrep. I det hele tatt er jeg glad i staten, jeg er for politiske grep og sånn sett ingen typisk liberalist."

  


På facebook-siden til VG-meninger skriver samme Tuva Ørbeck Sørheim:

- Det er uhyre trøblete at staten skal gjøre seg til overdommer over foreldrenes tanker og hensikter, og over deres valg av barnas klesdrakt. Og enda mer problematisk når dette skal gjelde kun ett plagg og én gruppe av befolkningen, skriver Tuva Ørbeck Sørheim.

Tuva Ørheim Sørbeck (for et tungebrekkende navn, må man ha med seg hele slekten i etternavnet?) synes øyensynlig ikke det er problematisk når det såkalte "barnevernet" går inn og "gjør seg til overdommer over foreldres tanker og hensikter". Det er kun når foreldrene pakker inn småjenter i hijab at det blir problematisk for Tuva. Foreldre som nekter sine små piker å bade i sjøen om sommeren, synes Tuva Ørbeck Sørheim er knall gode omsorgspersoner mens foreldre som ikke vil bli overvåket av "barnevernet" fortjener å bli fratatt sine barn til de er voksne og kan bestemme selv.

Dessverre er slike kvinnesakskvinner med på å ødelegge familiene. De er så veldig opptatt av "likestilling", men likestillingen gjelder bare de som har politisk korrekte meninger, det vil si, mener det samme som Tuva Ørbeck Sørheim. En mer hyklersk holdning skal man lete lenger etter.

Jeg har forøvrig merket meg at forlagene er fulle av kvinner med samme holdning som Tuva Ørbeck Sørheim. Hun er ingen enslig svale. De er så progressive, forlagskvinnene. De liker hijab og tvang og undertrykkelse mot jenter fra andre kulturer, og sine egne landsmenn synes de også fortjener å bli undertrykket. Det er bare dem selv, som skal få leve i frihet. Tuva Ørbeck Sørheim er nemlig mer verdt enn alle andre. Hun er overkvinnen, som tråkker hardt ned på barn. I så måte er hun veldig lik kvinnene som virker i "barnevernet". Noe mer arrogant og hovmodig skal man lete lenger etter. Tuva Sørheim Ørbeck ville hatt godt å av få en hijab klistret fast til hodet og forbud mot å ta den av utenfor hjemmet. Samtidig burde hun fått besøk av to eiegode representanter for "barnevernet", som skulle vurdere hennes omsorgsevner. Ukentlige råd og veiledning og stormøter med psykolog, x antall saksbehandlere og andre kommunearbeidere mens Tuva Sørbeck Ørheim sitter i midten med sin stramme hijab, ville nok fått denne fjottede kvinnen til å forstå hva ufrihet og tvang faktisk innebærer.

Selv gliser Tuva Sørbeck Ørheim overstadig på facebook og google. Hun er så stormunnet og viser hele tanngarden. Hun er så utrolig attraktiv, og det er sånn stas å vise seg frem. Men tenk, Tuva, hvor flott du hadde blitt med en hijab trukket nedover håret. For hvorfor skal tvang bare gjelde for andre og ikke for deg? Er du liksom så mye mere verdt enn andre mennesker? Du skal liksom sitte på toppen av haugen og bestemme, du, mens andre skal leve i ufrihet. Dobbeltmoralen din sitter tykt utenpå.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]