It is currently Thu Mar 28, 2024 11:53 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tre kommende potensielt interessante filmer om barnevernet
PostPosted: Wed Sep 05, 2012 11:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Tre kommende potensielt interessante filmer om barnevernet

Kathrine Haugen er tidligere vinner av Amandaprisen. Hun er godt kjent på Helgeland, hvor jeg bor, da flere av hennes filmprosjekt er blitt til her. Hun driver et eget filmselskap, og planlegger å få de nye filmene på Kino.

Det har vert en artikkel om prosjektet i Brønnøysund Avis og i Adresseavisen (Lenken under). Disse artiklene er ikke lagt ut på nett.

http://avis.r-b-v.net/kathrine-haugen_filmprosjekt.jpeg (Trykk på bildet for å gjøre det lesbart/større)

Filmskaper får hat-meldinger fra barnevernsfanatikere

Filmskaperen bak den kritikerroste barnefilmen "Himmelblå" har gått ut mot barnevernsovergrep. Slikt får følger, og nå flytter hun og familien på grunn av trusler.

Det er ikke overraskende at de som kritiserer barnevernsovergrep får hat-meldinger. Alt fra drapslignende trusler til pedofilibeskyldninger har vi opplevd både den ene og andre som kritiserer barnevernsovergrep. Saken illustrerer imidlertid at media er ideologisk korrupt. Normalt ville slikt ført til en del skriverier i media. Men media er tydligvis ikke imot at barnevernskritikere møter hvor mye verbalt søppel som helst, all den tid media kun virker til å motvillig nevne det, så vidt.

Brønnøysunds Avis skriver:
Quote:
Filmskaper Kathrine Haugen starter opp støttegruppe for familier som blir forfulgt og trakassert av barnevernet. - Noen må markere overfor politikerne at de ikke tar vare på folk, sier Haugen. (...) Nå har Haugen, som driver filmproduksjonsselskapet Filimo Film AS, tre nye spillefilmer på skissebordet der alle skal handle om kvinners møte med barnevernet. En av filmene er basert på en barneverns-historie fra Vega.

(...)

- Etter at jeg gikk ut i media og sa at jeg ville lage film om barnevernet, har jeg blitt nedringt av folk som vil fortelle hva de har opplevd. Det handler om helt forferdelige ting. Jeg har også gjennom forarbeidet til filmene lest meg gjennom rapporter og dokumenter fra barnevernet, som rett og slett er oppskrifter for onde ting, med arbeidsmetoder vi kjenner best fra totalitære regimer, sier Haugen.

(...)

- En inngripen fra barnevernet kan være en katastrofe, ikke bare for den unge moren som blir fullstendig knust økonomisk, men for familien rundt, for besteforeldre og oldeforeldre. Jeg har blitt fortalt om flere tilfeller der oldeforeldre har havnet på sykehus etter en slik inngripen. Jeg vil markere overfor politikere at barnevernet ikke tar vare på folk.

(...)

- Jeg er feminist, jeg lager filmer med kvinner i hovedrollene, og jeg belyser kvinnens posisjon i samfunnet.

Bevegelsen mot barnevernsovergrep, på nett, er dessverre i hovedsak kvinner, til mannens skam. Sånn sett handler dette om feminisme. Imidlertid handler begrepet feminisme ofte lite om kvinnelighet, i den vestlige verden. Sånn sett er ikke dette feminisme, men individets og familiens selvstendighet, og negative menneskerettigheter.

Jeg har lært meg å ikke ta noe for gitt. Vi får vente med anbefalingen til noen av "våre" folk har sett dem. Men potensialet for noe bra er til stede.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tre kommende potensielt interessante filmer om barnevern
PostPosted: Thu Jul 31, 2014 5:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kathrine Haugen gir seg ikke, heldigvis:

Politiadvokat anmeldt
Brønnøysunds Avis, 30 juli 2014

Besøksforbudet er altså opphevet av retten, på nærmest hemmelighetsfull vis med forbud mot å la dommen bli kjent? - slik at det ikke skal bli publisitet om hvor sprøtt politiadvokaten har opptrått?

*

Tidligere:

Politi og BV forsøker å bekjempe filmskaper Kathrine Haugen
Forum Redd Våre Barn, 29 mai 2014

Ilagt besøksforbud for å sende brev til kommunelegen
Verdidebatt, 29 mai 2014

Utrolig bra fra "himmelblå"-forfatter
Forum Redd Våre Barn, 8 mai 2014

Himmelblå-forfatter sammenligner norsk barnevern med nazisme og menneskehandel
nrk Nordland, 7 mai 2014

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tre kommende potensielt interessante filmer om barnevern
PostPosted: Sun Aug 03, 2014 9:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Ser det var noe snakk om tre filmer tidligere. Hører nå kun om en dokumentar. Det blir en film folk bare MÅ se!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]