It is currently Thu Mar 28, 2024 4:59 pm



Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd?
PostPosted: Sun Oct 25, 2015 1:38 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
familien-er-samlet wrote:
Det ser i alle fall ut til at forskerne har et nært økonomisk og faglig samarbeid med oppdragsgiver Bufdir, at de har et nært samarbeid med barneverntjenesten som står for mye av datainnsamlingen i studien, at de nedtoner alle relevante feilkilder i studien, og at de tar barneverntjenesten i forsvar og kommer med det som ligner bortforklaringer når de må erkjenne at vi ikke har noen som helst vitenskapelige holdepunkter for at barnevern virker.

Synd at journalistene ikke er interessert i å grave i denne materien.


Alle som våger å kritisere barnevernet offentlig, blir utsatt for personangrep.

Det gjelder også journalister. Og redaktører.

Jeg tror man må ha vært personlig skadelidende selv, for å forstå hvor tvingende nødvendig det er å protestere, og for å greie å ta straffen, represaliene, de sosiale sanksjonene, som følger i etterkant.

Og møtet med maktmisbruket i barnevernet er så absurd, så skadelig at mange av ofrene får store problemer med å forklare seg. Det har jeg opplevd selv.

Det er så absurd at jeg bare forsøksvis kan sette ord på vanviddet gjennom å konstruere lignelser. Barnevernet hevder å "hjelpe barn", mens det såkalte "barnevernfaget" foreskriver medisiner/tiltak som er veldig indirekte, og mange ganger irrelevante og fullstendig irrasjonelle, i forhold til barnets angivelige problemer.

Det blir som om du fikk motorstopp, og bilberging/verksted bestemte hva slags reparasjon som skal gjennomføres, ut fra ... fargen på bilen, hvor i geografien bilen stoppet, hva slags utdanning bilføreren har, hvor bilføreren var i går kveld, om bilføreren er aktiv i lokalpolitikken, osv osv.

Eller om akuttmottaket på sykehuset bestemte behandling for trafikkskadde ut fra lignende kriterier ... fargen på bilen, når ulykken skjedde, hvor ulykken skjedde, og så en hel rekke personlige spørsmål om fører av bilen, samme personlige spørsmål om passasjerene osv osv.

Heldigvis er det ikke slik. Bilverkstedet undersøker bilen og reparerer den. Akuttmottaket undersøker den skadde og lapper sammen så godt det lar seg gjøre.

Mens dette ubegripelige "barnevernsfaget" sauser sammen ufattelige mengder av irrelevant informasjon, for så å lete etter "sammenhenger".

Det er meningsløst. Rett og slett. Absurd,

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd?
PostPosted: Fri Oct 30, 2015 4:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Her er en utmerket artikkel i Stavanger Aftenblad om Burdir-rapporten.

Ragnvald Bjørgaas Petersen:
Virker tiltakene i barnevernet?
Stavanger Aftenblad, 30 oktober 2015


Kommentarer fra min side er unødvendig – artikkelen sier det:

"Situasjonen i dag er at svært mange familier uttaler at de har blitt utsatt for overgrep fra barnevernet, og at en del fagfolk som er indirekte eller direkte involvert, mener det samme. Det som etter min mening er like urovekkende, er myndighetenes vilje til å drive barnevern på gamle premisser, når forskning i offentlig regi ikke har klart å bevise at barnevern virker."

"Mye tyder på at barnevernet i denne skjønnsutøvelsen i altfor liten grad vektlegger farene ved omplassering… "

"I et medisinsk perspektiv kan adskillelsen mellom barn og foreldre i seg selv betraktes som en form for psykisk tvang med potensielt livsvarige ettervirkninger."

"… kan vi etter min mening ikke utelukke at et større antall barn går fra vondt til verre når samfunnet griper inn med tiltak. Årsaken til dette er at barnevern hovedsaklig drives med virkemidler som kan ha mange skadevirkninger for barna, uten at de samtidig har noen dokumenterbar positiv effekt."

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd?
PostPosted: Sun May 29, 2016 2:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Rune Fardals appell ved demonstrasjonen i Trondheim 28 mai 2016 er relevant her. Det dreier seg om barnevernets "undersøkelser", slik som "8 av 10 er fornøyd ...."

Demonstrasjon mot barnevernet, Trondheim
Rune Fardal, på youtube, 28 mai 2016

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd?
PostPosted: Sun May 29, 2016 6:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Fardal går jo enda dypere i materien. Det er lite troverdighet igjen av denne rapporten nå. Journalistene ønsker visst ikke å utfordre myndighetene på dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd?
PostPosted: Sun May 29, 2016 9:53 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Ren svindel, kaller jeg det. Jeg blir regelrett provosert.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd?
PostPosted: Sun May 29, 2016 10:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Kan ikke si annet enn at det passer inn i mønsteret jeg selv har fått av dagens Norge. Gudene vet hvor lenge det har eksistert før jeg så det.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]