MH Skånland wrote:
Du har kanskje lest Averøy-mappen på BarnasRett?
Averøy-saken (den ligger i seksjonen Enkeltsaker).
Her finner du blant annet en mail sendt av en av aktørene der oppe til BR, hvor skriveren hevder at det er så urettferdig å bli hengt ut, fordi alle er sluttet nå. Det viste seg for det første at det hadde de ikke – les mitt svar. For det andre: Jada, som Langora skrev så driver flere samme slags virksomhet i Kristiansund etc isteden.
Boken kan lånes på Deichman eller annet bibliotek. Har de den ikke på ditt nærmeste almenbibliotek, så spør om de kan låne den inn. Hvis det ikke fins ett og annet restex i noen bokhandel, da. Prøv Cappelens antikvariat i Oslo eller på antikvariat.no . Den er vel verdt å lese.
Som sagt har jeg lest boken. Fikk faktisk tak i den i en bokhandel midt i Oslo sentrum til en billig penge. Den var det endelige beviset for meg i synet på barnevenet. Boka engasjert meg voldsomt, men den var ganske heavy.
Det er derfor jeg gjerne skulle ha formidlet min fulle støtte. Jeg gleder meg over at det endte godt, at det kan skje i virkelighetens verden.
På den andre siden håpe på at de får den hjelpen med de belastningene de vil slite med resten av livet.