Politianmeldelse av statssekretær Kjell Erik Øie og Barne- og Likestillingsdepartementet
Med dette anmelder jeg statssekretær Kjell Erik Øie og Barne- og Likestillingsdepartementet, for statssekretær Kjell Erik Øie sine uttalelser til nettstedet Frifagbevegelse.no.
Den aktuelle artikkelen av 29/1-2007, er her:
http://www.frifagbevegelse.no/aktuell/a ... 551736.eceStatssekretær Kjell Erik Øie ber kommunene drive utpressing av lovlydige borgere.
Sit.:
"Nå oppfordrer han også andre kommuner til å legge mer press på dem som legger ut disse listene."
Problemet for statssekretær Kjell Erik Øie og Barne- og Likestillingsdepartementet er at listene er LOVLIGE. De er bedømt av Datatilsynet og Personvernnemnden. Anmeldelsene mot dem er henlagt.
Det finnes ikke hjemmel for tilfeldig utpressing av LOVLYDIGE borgerne i et land. Verken i norsk lov, Den Europeiske Menneskerettighetskonvensjonen (EMK) eller FNs menneskerettigheter. Det er i strid med folkeretten. Tvert imot er individene og familienes privatliv og integritet beskyttet i Grunnloven, norsk lov generelt, Den Europeiske Menneskerettighetskonvensjonen (EMK) og FNs menneskerettigheter.
Det er nå langt over tusen mennesker på internett, som på forskjellige måter arbeider mot det såkalte barnevernet. På undertegnedes sider, Nettby og mange andre nettsted. Når kommunene blir oppfordret til noe som kan oppfattes å være straffetiltak, mot en stor gruppe i befolkningen, som kun bruker sine lovlige rettigheter, så fører det til frykt og redsel for aksjoner. Statssekretær Kjell Erik Øie må jo nødvendigvis ha ment noe med sine trusler. Folk blir også redde for å bruke ytringsfriheten sin.
Påtalebegjæring
Som en av de som opplever meg rammet av statssekretær Kjell Erik Øie sine uttalelser, krever jeg at dette skal innbringes for retten. Altså krav om påtale for de anmeldte.
Undertegnede er kjent med at det er straffbart å angi falsk/uriktig anmeldelse til politiet, jfr. straffeloven §§ 166 – 171.
Dato for anmeldelsen: 7/9-07
Underskrift:
.......................
Arild Holta
Kommenterer dette nærmere etter hvert.