Støtte til May-Helen Molvær Grimstads kandidatur
Jeg har funnet frem en artikkel jeg husket fra før, hvor May-Helen Molvær Grimstad uttaler seg svært så klart:
Søstre på rømmen i Oslo
Politiet og Barnevernvakten leter etter søstrene på 13 og 14 år. De har vært på rømmen i flere uker, og mye tyder på at de blir utnyttet i prostitusjon.
Aftenposten 08.03.2007
Altså, barn/ungdom flykter (det er nok en bedre betegnelse enn "rømmer" i svært mange tilfeller) fra institusjoner hvor barnevernet har "plassert" dem "til barnets beste". Man skulle tro at den nærmest uopphørlige flyktingen, koblet med press og tvang som holder dem som ikke flykter i en skruestikke, fikk en del politikere til å åpne øynene og begynne å forstå at:
Uansett om disse unge har vært utsatt for noen som helst "omsorgssvikt" hjemme hos sine foreldre, så gir
barnevernet dem ingen omsorg overhode. Tvert imot, barnevernets avkutting av familiebåndene er starten på et farlig og miserabelt liv for så mange at alle som ikke er forblindet av barneverns-prek og manglende
vilje til å finne ut hvordan det fungerer, synes det er uhyggelig.
Men nei, politikere og andre maktmennesker fortsetter med galskapen. Som det står:
Leder av Stortingets familie og kulturkomité, May-Helen Molvær Grimstad (KrF), sier antallet savnede barn er altfor høyt.
- Dette er noe vi politikere må se nærmere på. Jeg ønsker å snakke med barnevern og politi, for å høre om det er mulig å gi dem et bedre handlingsrom til å holde på barna i første omgang, og finne dem når de forsvinner, sier Molvær Grimstad.
Den ledende barne-politikeren fra KrF vil altså reparere på den flyktingen som barnevernets tvang og manglende omsorg har skapt, ved å bruke
mere tvang.
Jeg kommenterte dette tilbake i et innlegg på DLF's vg-blogg for noen måneder siden. Hovedinnlegget og kommentarene fra Nina Hauge og Arild Holta til den mystiske barneverner SGMKDs usannferdige innlegg, er vel verd å lese. Det som omtaler Molvær Grimstad står i siste innlegg, av undertegnede:
Barnevernet
DLFs vg-blogg, 13. februar 2007 (+ kommentarer)