Uke 44 Saksdokumenter Varetekt
Innledning
Når jeg kommer ned fra akuttavdelingen ved mandag blir jeg utsurt om hvordan helgen har vært. Jeg forteller om den gamle damen jeg var plassert på rom med og som begynte å be for meg med mer. Når jeg har det normalt har jeg intet i mot bønn, tvert om er jeg stor tilhenger av bønnsenergien og deltar ved Celestine visjon prosjekt på dette i dag. Men i denne situasjon blir det for absurd og jeg klaget over romplassering. Hennes bønnsenergi var heller ikke fra hjerte, men utfra sykdom hun selv befant seg i. På formidagen vil jeg hente ut pakke jegt har mottat fra posten, og får fortsatt ikke gå uten følge, så jeg gidder ikke argumenter, jeg ønsker å slippe ut av onskapens asyl så hurtig som mulig. Turen er planlagt og jeg får hentet min pakke som ineholder en stor sølvpokal og bronsemedaljon fra ISP i USA. (Pris for diktet Mirror ved
www.poetry.com). Jeg ønsker å sjekke email, men da pasienter ikke får benytte pc med internett må jeg gå på det lokale bibloteket på Nesttun. Pcer er opptatt og vi får beskjed om at man må ”bestille time” for å benytte disse. Resten av dagen sitter jeg på røykerom eller eget rom og maler og tegner. Jeg forsøker å lese men pga medisineringen, er dette et nytteløst prosjekt.
OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 23+24
28.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Est, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30
Kom opp i 24 tiden, hadde hatt mareritt. Følte seg svimmel et øyeblikk. Ellers sovet å se til.
28.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, MAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 10:30
Agnethe synes det var rart at hun ble plassert med en romkammerat som var så dårlig at hun misjonerte for henne. Hun tok på henne og ville be for henne. Pasient ønsker heller å sove på legekontoret neste helg. Vært på Nesttun og Arbeidsstuen.
28.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, SKKH, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:30
Student Kuatine fulgte Agnethe til posten å hente en pakke og på biblioteket og bruke Internett. Det var i dag lang kø på bruk av Internett så pasient bestemte seg for å ringe ned en annen dag, da hun føler seg bra og bestille time.
28.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30
Synes helgen ikke har vore spesielt god i forhold til evaluering av pleieplan. Oppholder seg mye på røykerrommet – malte. Drakk kaffe og prate med oss på stova. Kjem ikke inn på stova pga fjernsynet.
10.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 6.2
28.10.02 INGY EVALUERING
Hatt besøk av sønnen både lørdag og søndag, ble mer nedtrykket etter dette fordi sønnen hadde det vanskelig. Er redd han er deprimert, sier han.
25.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B. Nr. 7.1.5
28.10.02 LNAS EVALUERING
Dårlig søvn. Holdt på å besvime natt til mandag. Hatt kontakt med nattevakt ved oppvåkning.
Ikke fått tilbud om å være på loftet. Holdt seg ute av rommet pga problemer med medpasient. Har derfor vært mye på røykerrommet og ute. Pasient spurte om å få skifte rom, men det var ikke mulig. Medpasient ble i stede snakket til av personalet.
Fikk ikke beskjed om hvem som skulle være kontaktsykepleier. Har heller ikke hatt en fast. Disse har ikke selv tatt initiativ til samtaler. Bare 1 x da pasient gråt.
Utført – var utendørs fremfor loftet. Eller var forholdene på avdelingen bra i forhold til sønnens besøk.
Var ute en tur på lørdag. Godt å komme litt vekk fra avdelingen.
Utført.
Utført
Voldsomt med syns og hørsel hallsisunasjoner spesielt lørdag og fredag kveld.
Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus
Dato 28.10.02
Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert
8 – 12 – 14 - 21
Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Student TH/Gutt/Wiles/Ingy/Tge
Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Student TH/Gutt/Wiles/Ingy/Tge
Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 1 2 20 mg Student TH/Gutt/Wiles/Ingy/Tge
(Ann Helen Asheim notat: Trilafon kl 7 og 18 ikke gitt?)
28.10.02 Brev Fostermor til BUP Fana
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter
Den senere tid har OT i økende grad vist tegn på tretthet og mistrivsel. Gir utrykk for at han går mye alene på skolen, blir ikke tatt med i leken (fotball, ballstikken etc). kommer stadig oftere alene hjem fra skolen og er nedstemt.
Selv sier han alt er blitt dumt etter at mamma kom på sykehus.
Vil ikke gå på BUP eller snakke med barnevern.
Gruer seg til skoledagen, spesielt etter helg.
Helgebesøkene på Solli er ofte dumt pga han gjerne har eller er på liggebesøk og må dra fra lek og venner for å gå på sykehus.
Skrevet av Ina M-A
Mottatt av BUP Fana 28.10.02
Sakdok 103/002
Dato/kl : 28.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter
Type: Dokument i saken Journal/Gro Lena Utfylt atferdskjema
Annet dokument: Besteforeldrene Ina M-A
Ansvar for notatet: Elisabeth Gjørstein (sekretær)
Dato/kl : 28.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter
Type: Terapi/samtale
Timer: 0.5
Forarbeid: 0
Reise: 0
Ressurs: 0.5 poliklinikk
14:00 annen terapi/samtale med samarbeidspartner
Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)
Ekstern deltaker: Ina M-A, Bestemor
Ina kom for å levere CBCL skjema som hun og mannen har fylt ut. Hun er for tiden bekymret for OT. Hun kom med et skriv sammen med skjema. Der hun skriver følgende: I den senere tid har OT i økende grad vist tegn til tretthet og mistrivsel. Gir utrykk for at han går mye alene på skolen. Blir ikke tatt med i leken (fotball og ballstikken ect). Han kommer stadig oftere alene hjem etter skolen og er nedstemt. Selv sier han ”at alt er blitt dumt etter at mamma kom på sykehus”. Han vil ikke gå på BUP eller snakke med barnevernet. Han gruer seg til skoledagene, spesielt etter helgene. Helgebesøkene på Solli er ofte dumme fordi han ofte har eller er på liggebesøk og må dra fra lek og venner for å gå på Solli.
OT skal i behandling til Bent Arne fredag 01.1.02 videre skal OT og besteforeldre reise på ferie i to uker. Vi har en ny timeavtale mandag den 18.11.02 der vi kan drøfte den videre oppfølgingen av OT.
28.10.02 Atferdskjema OT utfylt av Besteforeldre/fosterforeldre
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter
LISTE OVER BARNS ADFERD I ALDEREN 4-18ÅR
saknr 103/002
Mottatt 28 oktober 2002
Haukeland sykehus
BUP FANA
Barnets navn
OTs
Kjønn:
Gutt: X
Jente:
Alder:
10
Nasjonalitet:
Norsk
Dagens dato: 27/10 2002
Barnets fødselsdato:
16.03.1992
klassetrinn 5
går ikke på skole:
Fars yrke/stilling:
Mors yrke/stilling:
Skjema er fylt ut av:
Mor:
Far:
Annen forhold til barnet. F. eks stefar, samboer etc: X Besteforeldre
Vennligst fyll ut formularet slik at det gjenspeiler ditt syn å barnets adferd, selv om andre ikke ville være enig i beskrivelsen.
Skriv gjerne utfyllende kommentar.
1 hvilken sportsgen liker barnet/ungdommen bestå være med på? For eksempel svømming,fotball, ski, håndball, sykling, riding etc.
ingen:
A svømming
B sykling
C fotball
Sammenlignet med jevnaldrende, hvor mye tid bruker han/hun opp hver type?
A Svømming: mindre enn gjennomsnittet
B sykling: gjennomsnittlig
C fotball: mindre enn gjennomsnittet
Sammenlignet med jevnaldrende, hvor bra synes du han/hun gjør disse sportsaktivitetene?
A Svømming: Vet ikke
B sykling: gjennomsnittlig
C fotball: dårligere enn gjennomsnittet
2 Hva er barnets/ungdommens favoritt hobbyer, aktiviteter, leker (utenom sport)? For eksempel bøker, dukker, frimerker, piano, sløyd etc (Å se tv regnes ikke)
Ingen:
A Leker
B Dataspill
Sammenlignet med gjevnaldrende, hvor mye tid bruker han på hver type?
A Leker gjennomsnittlig
B Dataspill mer enn gjennomsnittet
Sammenlignet med jevnaldrende, hvor bra synes du han/hun gjør disse aktivitetene?
A Leker gjennomsnittlig
B Dataspill gjennomsnittlig
3 hvilke foreninger, klubber, lag eller lignende er barnet/ungdommen med av?
Ingen: X
4 hvilke plikter eller jobber har barnet/ungdommen? For eksempel rydde, re sengen, gå med avisen, sitte barnevakt etc (Ta med både betalte og ubetalte plikter og jobber)
Ingen: X
5 venner
1 omtrent hvor mange nære venner har barnet/ungdommen? (regn ikke med søsken)
Ingen:
1:
2 eller 3: X
4 eller flere:
2 Omtrent hvor mange ganger i uken er barnet sammen med dem utenom skoletid? (Regn ikke med søsken)
Færre en 1:
1 eller 2:
3 eller mer: X
6 Sammenlignet med andre på samme alder, hvor bra synes du barnet/ungdommen
X Har ikke søsken
A kommer overens med søkene sine:
B kommer overens med andre barn/ungdommer? Omtrent likt X
C oppfører seg sammen med foreldrene sine? Bedre (Besteforeldre)
D leker og arbeider på egen hånd? Omtrent likt
7 Diverse spørsmål (aktuell situasjon)
1 Aktuelle skolepresentasjoner – for barn/ungdom som går på skolen:
A Norsk: Gjennomsnittlig
B Historie/samfunnsfag: Gjennomsnittlig
C Matematikk: Over gjennomsnittet
D Naturfag: Gjennomsnittlig
E Engelsk: Gjennomsnittlig
2 Har det vært igangsatt spesielle tiltak for barnet/ungdommen som støtteundervisning, assistansehjelp, spesialskole/spesialklasseplassering etc?
Nei: X
Ja – hvilke type? Beskriv
3 har barnet/ungdommen noen gang gått en klasse om igjen?
Nei: X
Ja, angi klassetrinn og årsak:
4 Har barnet/ungdommen hatt problemer med noen av skolefagene eller andre problemer på skolen?
Nei:
Ja – vennligst beskriv: Går meget alene i friminutt
Når begynte disse problemene? I høst
Har problemene opphørt:
Nei: X
Ja – når:
Har barnet ungdommen noen sykdom eller funksjonshemning?
Nei: X
Ja – vennlig beskriv:
Har du noen spesielle bekymringer for barnet/ungdommen?
Han lukker seg inne i seg selv, og er tydelig engstelig for fremtiden.
Vennligst beskriv barnets/ungdommens sterke sider:
Omtenksom og snill. Hjelper gjerne yngre.
8 Her er en liste over egenskaper som barn og ungdom kan ha i større eller mindre grad. For hver egenskap, merk av hvordan den passer på ditt barn nå eller siste 6 måneder. Sett ring rundt 2 hvis beskrivelsen passer til en viss grad eller iblant. Hvis beskrivelsen ikke passer på ditt barn, sett en ring rundt 0. vennligst svar så godt du kan på alle spørsmålene selv om noen ikke passer på ditt barn.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
1 = Passer til en viss grad eller iblant.
2 = Passer bra eller ofte.
(svar 0, 1 eller 2)
1. Oppfører seg yngre enn sin alder
0 = Passer ikke (så langt du vet).
2. Er allergisk (noter mot hva og hvordan det arter seg)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
3. Krangler mye.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
4. Har astma.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
5. Oppfører seg som det motsatte kjønn
0 = Passer ikke (så langt du vet).
6. Bæsjer på seg.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
7. Skryter er brautende.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
8. Kan ikke konsentrere seg, være oppmerksom lengre tid an gangen.
1 = Passer til en viss grad eller iblant.
9. Får ikke visse tanker ut av hodet, tvangstanker (beskriv):
1 = Passer til en viss grad eller iblant.
10. Kan ikke sitte stille, er urolig eller overaktiv.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
11. Klenger på voksne eller er for avhengig.
1 = Passer til en viss grad eller iblant.
12. Klager over ensomhet.
2 = Passer bra eller ofte.
13. Er forvirret eller virker fjern.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
14. Gråter mye.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
15. Er slem mot dyr.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
16. Mobber, plager eller er slem mot andre.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
17. Dagdrømmer eller fortaper seg i tankene sine.
2 = Passer bra eller ofte.
18. Skader seg selv med vilje eller har forsøkt selvmord.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
19. Krever mye oppmerksomhet.
1 = Passer til en viss grad eller iblant
20. Ødelegger sine egne ting.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
21. Ødelegger familiemedlemmer eller andres ting.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
22. Ulydig hjemme.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
23. Ulydig på skolen, barnehagen.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
24. Spiser dårlig.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
25. Kommer ikke overens med andre barn.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
26. Ser ikke ut til å ha skyldfølelse etter å ha gjordt noe galt.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
27. Blir lett sjalu.
1 = Passer til en viss grad eller iblant
28. Spiser eller drikker ting som ikke er mat – ta ikke med søtsaker (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
29. Er redd for visse dyr, situasjoner eller steder utenom skolen (beskriv):
2 = Passer bra eller ofte. Engstelig for fart (båt-bil)
30. Er redd for å gå på skolen, i barnehagen.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
31. Er redd for å tenke gjøre noe galt.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
32. Synes at han/hun må være perfekt
0 = Passer ikke (så langt du vet).
33. Klager over eller synes at ingen er glad i ham/henne
1 = Passer til en viss grad eller iblant
34. Føler at andre er ute etter ham/henne.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
35. Føler seg mindreverdig eller underlegen
1 = Passer til en viss grad eller iblant
36. Slår seg mye, ulykkesfugl
0 = Passer ikke (så langt du vet).
37. Kommer ofte i slagsmål
0 = Passer ikke (så langt du vet).
38. Blir ofte ertet
0 = Passer ikke (så langt du vet).
39. Henger sammen med kamerater som kommer opp i bråk
0 = Passer ikke (så langt du vet).
40. Hører lyder eller stemmer som ikke er der (beskriv):
0 = Passer ikke (så langt du vet).
41. Er impulsiv eller handler uten å tenke
0 = Passer ikke (så langt du vet).
42. Vil heller være alene enn samen med andre
0 = Passer ikke (så langt du vet).
43. Lyver eller jukser
0 = Passer ikke (så langt du vet).
44. Biter negler
1 = Passer til en viss grad eller iblant
45. Nervøs, oppspilt eller anspent
1 = Passer til en viss grad eller iblant
46. Nervøse bevegelser eller rykninger (beskriv)
1 = Passer til en viss grad eller iblant
Ansikt – syn?
47. Mareritt om natten
1 = Passer til en viss grad eller iblant
48. Blir ikke likt av andre barn
0 = Passer ikke (så langt du vet).
49. Forstoppelse, treg avføring
0 = Passer ikke (så langt du vet).
50. For redd eller engstelig
1 = Passer til en viss grad eller iblant
51. føler seg svimmel
0 = Passer ikke (så langt du vet).
52. Har for sterk skyldfølelse
1 = Passer til en viss grad eller iblant
53. Spiser for mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).
54. Overtrett
0 = Passer ikke (så langt du vet).
55. Overvektig
2 = Passer bra eller ofte. Engstelig for fart (båt-bil)
56. Kroppslige plager uten kjent medisinsk årsak:
a. Smerter eller vondt (ikke hodepine)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
b. Hodepine
1 = Passer til en viss grad eller iblant
c. Kvalme, føler seg uvel
0 = Passer ikke (så langt du vet).
d. Plager med øynene (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
e. Utslett eller andre hudplager
0 = Passer ikke (så langt du vet).
f. Magesmerter
0 = Passer ikke (så langt du vet).
g. Brekninger, kaster opp
0 = Passer ikke (så langt du vet).
h. Annet (beskriv):
0 = Passer ikke (så langt du vet).
57. Går løs på andre fysisk
0 = Passer ikke (så langt du vet).
58. Plukker seg i nesen, på huden eller andre steder på kroppen (beskriv):
1 = Passer til en viss grad eller iblant
i nesen
59. Leker med kjønnorganer når andre ser det
0 = Passer ikke (så langt du vet).
60. Leker for mye med kjønnsorganene sine
0 = Passer ikke (så langt du vet).
61. Gjør skolearbeid dårlig
0 = Passer ikke (så langt du vet).
62. Er klosset eller har dårlig samordning av bevegelsene sine
0 = Passer ikke (så langt du vet).
63. Foretrekker å være sammen med eldre barn.
0 = Passer ikke (så langt du vet).
64. Fortrekker å være sammen med yngre barn
0 = Passer ikke (så langt du vet).
65. Nekter å snakke
0 = Passer ikke (så langt du vet).
66. Gjentar visse handlinger om og om igjen, tvangshandlinger (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
67. Rømmer hjemmefra
0 = Passer ikke (så langt du vet).
68. Skriker mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).
69. Hemmelighetsfull, holder ting for seg selv
1 = Passer til en viss grad eller iblant
70. Ser ting som ikke er der
0 = Passer ikke (så langt du vet).
71. Blir lett flau eller forlegen
0 = Passer ikke (så langt du vet).
72. Tenner på, lager brann
0 = Passer ikke (så langt du vet).
73. Seksuelle problemer (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
74. Gjør seg til eller spiller bajas
0 = Passer ikke (så langt du vet).
75. Sjenert eller engstelig
0 = Passer ikke (så langt du vet).
76. Sover mindre enn andre barn
0 = Passer ikke (så langt du vet).
77. Sover mer enn andre barn om dagen og eller om natten (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
78. Griser eller leker med avføring
0 = Passer ikke (så langt du vet).
79. Talevansker (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
80. Stirrende, tomt blikk
0 = Passer ikke (så langt du vet).
81. Stjeler hjemme
0 = Passer ikke (så langt du vet).
82. Stjeler borte, utenfor hjemmet
0 = Passer ikke (så langt du vet).
83. Samler opp ting som han/hun ikke har bruk for (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
84. Oppfører seg underlig (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
85. Har underlige ideer (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
86. Sta, mutt eller irritabel
0 = Passer ikke (så langt du vet).
87. Plutselig forandringer i humør eller følelser
1 = Passer til en viss grad eller iblant
88. Furter mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).
89. Mistenksom
0 = Passer ikke (så langt du vet).
90. Banner eller bruker tygge ord
0 = Passer ikke (så langt du vet).
91. Snakker om å ta livet av seg
0 = Passer ikke (så langt du vet).
92. Snakker eller går i søvne (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
93. Prater for mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).
94. Erter for mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).
95. Får raseriutbrudd eller heftig sinne
0 = Passer ikke (så langt du vet).
96. Tenker for mye på sex
0 = Passer ikke (så langt du vet).
97. Truer andre
0 = Passer ikke (så langt du vet).
98. Suger på tommelen
0 = Passer ikke (så langt du vet).
99. For opptatt av orden eller renslighet
0 = Passer ikke (så langt du vet).
100. Søvnvansker (beskriv)
1 = Passer til en viss grad eller iblant
101. Skulker skolen
0 = Passer ikke (så langt du vet).
102. For lite aktiv, beveger seg langsomt eller virker lite energisk
2 = Passer bra eller ofte.
103. Ulykkelig, trist eller deprimert
2 = Passer bra eller ofte.
104. Uvanlig bråkete
0 = Passer ikke (så langt du vet).
105. Bruker alkohol eller vanedannende stoff (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).
106. Vandalisme, sterk ødeleggelsestrang
0 = Passer ikke (så langt du vet).
107. Tisse på seg om dagen
0 = Passer ikke (så langt du vet).
108. Sengevæting
0 = Passer ikke (så langt du vet).
109. Sutrete
0 = Passer ikke (så langt du vet).
110. Ønsker å være motsatt kjønn
0 = Passer ikke (så langt du vet).
111. Tilbaketrukket, engasjerer seg ikke med andre
0 = Passer ikke (så langt du vet).
112. Bekymrer seg
1 = Passer til en viss grad eller iblant
113. Vennligst anfør her eventuelle problemer barnet/ungdommen har som ikke finnes på listen