Arild Holta wrote:
UHs nye leder Henrik Asheim er herved lansert.
Asheim: "- De som skriker høyest, har åpenbart muligheten til å klare seg selv. Hvis vi kutter i eldresentrene, blir det fakkeltog og demonstrasjoner. Hvis vi kutter i barnevernet, skjer det ingenting. Barnevernsunger har ikke for vane å gå i demonstrasjonstog."
Jeg støtter kandidaturet til Unge Høyres leder Henrik Asheim. Det er nedlatende å omtale barn som er tvangstatt av "barnevernet" som "barnevernsunger". Det er ikke de stakkars barnas skyld at de er blitt stjålet fra sine foreldre.
Nå hender det forsåvidt at også såkalte "barnevernsbarn" går i demonstrasjonstog eller de tas med når de voksne ønsker å bruke barna til å fremme voksnes interesser. Det er en tom floskel at "barnevernsunger ikke har for vane å gå i demonstrasjonstog". Jeg har heller ikke for vane å gå i demonstrasjonstog, men det betyr ikke at jeg ikke kan greie meg bra for det. Jo mindre såkalt hjelp man mottar fra det offentlige, jo bedre klarer folk seg.
Det er noe galt med rekrutteringen til politiske organisasjoner. Henrik Asheim virker som en virkelighetsfjern broiler uten innsikt i realitetene. Send ham diplomet for Månedens Idiot for juni 2008 og husk og send kopi til Unge Høyre og moder-organisasjonene, slik at alle får med seg hvilket as fyren er.