Dette blir litt for teologisk for enkelte. Men er du en bibeltro konservativ kristen, eller noe lignende, og har litt kunnskaper om bibelske begrep så...
(...)
Salomos ordspråk 12 , 10:
"(....) mens de ondes barmhjertighetsgjerninger er grusomme!"
Les: BARNEVERNETS BARMHJERTIGHETSGJERNINGER ER GRUSOMME!
- veien til helvete er brolagt med gode hensikter.
Fra den forrige King James oversettelse:
...but the tender mercies of the wicked are cruel.
(King James-oversettelsen er mest populær blant noen av de mest bibeltro kristne grupperingene.)
Jeg måtte sjekke en del oversetninger av Bibelen da jeg aldri hadde merket meg det verset. Det viste seg at verset oversettes litt svakere i de bibeloversettelser jeg er mest kjent med. Fant imidlertid ikke min
norske King James oversettelse, heller ikke min gamle ødelagte GT 81. Men ca et dusin andre... Som barn i en ivrig predikantfamilie ble jeg oppflasket på 30-oversettelsen.
Bibelverset gir mulig bakgrunn for Jesu forhold til fariseisme. Hvilket er interessant for parallellen hyklere og "skriftlærde" kontra barnefjernsfantaster. Det Gamle Testamentet var jo Jesu Bibel, med kun forskjellen at bøkene gamletestamentet består av, hadde en annen rekkefølge.
Barnefjernerne er jo dobbelmoralske i en grad man nærmest ikke finner, og deres irrasjonelle ideologi er deres religion. Derfor er de blant vår tids fremste "fariseere".