(Har rettet et lite avsnitt som kom litt feil og feilstavelse.)
Moren som flyktet med sitt barn - og FrPHer har vi en praktisk illustrasjon på hvordan FrP svikter.
Moren stakk av med barnet fra barnevernet. Forskning og statistikk tilsier at om moren lykkes så er det kanskje 80-90% sjanse for at det er det beste for barna.
http://www.nrk.no/sorlandet/ettaring-bo ... 1.12676731Men dette skal altså ny lov hindre.Hvorfor betyr ikke forskningen som knuser bv mer enn at dere løper med strømmen? Kjenner dere ikke til forskningen?
Det er DOKUMENTERT - senest i Danmark - at omsorgsovertakelser ikke virker på gruppenivå. Senest i Danmark 2011, hvor forskerne sa at resultatet deres var tilsvarende som internasjonal forskning.
De kognitive biasene "fagmiljøene" lider under kan illustreres med prof emerita Marianne Skånlands ord:
[Elisabeth Backe-Hansen] tror det trengs mere forskning for å klarlegge grunnen til at det går slik og sånn. Det gjør det neppe; alt Kvilhaug har vist til og mere til er lett tilgjengelig og mye av det har vært det lenge, uten at Elisabeth Backe-Hansen har funnet det. Grunnen til at hun er så uvitende, ligger trolig i den måten barneverns-tilknyttet arbeid foregår på: i en UHYRE LYKKET SIRKEL av folk som bygger på en forfeilet ideologi, og som KUN FORHOLDER SEG TIL HVERANDRE og ikke til verden utenfor egen krets.(Mine fremhevelser)
viewtopic.php?p=36174#p36174Dette kalles kognitiv bias, og er velkjent.
En
kognitiv bias är ett sätt hjärnan fungerar på som kan ge en skev verklighetsuppfattning och leda till irrationella beslut och tolkningar.
http://www.vof.se/skepdic/kognitiv-bias/Det er vel neppe en
eneste av biasene under som ikke dette fagmiljløet lider under:
https://snl.no/bias_i_psykologiBekreftelsesbias/Confirmation bias må fremheves.
Løsninger for sosiologi-, psykologi- og barnevernfagene:Tving historiens/arkeologiens psykologiske/sosiale "røde tråder" inn i fagene ved hjelp av kraftig betoning på biologi, evolusjonspsykologi, VITENSKAPELIG antropologi, o.l i utdanningene. Og krev at konstruksjonisme ikke skal gå på tvers av dette.
Tving også inn moderne forskning på genetisk arv.
Løsningen generelt:Tving vitenskapskritikk og logikk inn fagene. Dette er filososfiske fag som ligger til grunn for hele vitenskapen. Uten dette så faller hele den vitenskapelige tenkningen. Det holder ikke bare med en generell økt betoning på matematikk og naturfag på et mer grunnleggende plan.
Mennesker som jobber for maksimal makt over andre mennesker, i troen på at slikt automatisk er barnets beste, er samfunnsødeleggere på samme måte som voldtekter, overfall, osv. Men dette nekter man konsekvent å forholde seg til. Slikt skal ikke ha politiets automatiske hjelp. Det er blandt den styggeste strukturelle volden og ikke fag. Når 80% av akuttvedtak kan være ulovlige og et tilsvarende tall for omsorgsovertakelser er skadelig for barnet (foreldrene gir man jo blanke i), så er makten blitt en grov overgriper.
Det holder selvsagt ikke å ha et subjektivt
"erfaringsfag" til å ødelegge familier. Det er regelrett galskap å sette makt bak slikt. Det forteller hele historien og forskning på makt.
Det må være reelt fakta- og forskningsbasert.Men DET er selvsagt en trussel mot unødvendige arbeidsplasser.
Poenget hans [Dawes] her er egentlig åpenbart: Når fagpersoner kan gjøre en bedre jobb enn andre, er det fordi de har lært gode og nyttige teknikker. De kan ikke si noe med høyere presisjon enn det som er mulig med de verktøyene de bruker.Fra
Faglig overtro.
http://www.minervanett.no/faglig-overtro/Forstår dere hva slikt betyr for barnevernet? Det er den kliniske psykologien barnevernet henter mesteparten av liksomfaglighet fra. ,
Har maktens kvinner og menn på Stortinget og regjering satt seg inn i maktens virkning på mennesket? Dette finnes det moderne forskning på og berømt forskning på tilbake til 60-tallet. Jeg tipper de fleste i "maktens korridorer" forkaster dette.
Her har jeg samlet litt av forskning og verdens fremste autoriteters påstander. Det kommer jeg til å spre i forskjellige former. Det slakter selvsagt organiseringen i barnevernet:
https://docs.google.com/document/d/1MYa ... sp=sharingI tillegg til alt dette kommer kunnskap om menneskerettigheter. "Den nordiske modellen" med barn dekontekstualisert fra familien er pent sakt en underlig historisk parantes.
Med hilsen
Arild Holta
_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
."Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<