Forvaltningsnivået familien som skolens undervisningsredskapSkolene har startet kursing i hva hjemmet betyr for læringen. Dette er helt i tråd med hva Raundalen har jobbet mot.
Hjetland liker tanken [til Raundalen]
http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Hjet ... 45299.htmlVi ble tilbudt et møte som hadde med dette tema å gjøre.
Problemet: Det er skolene som skal være et tilbud for hjemmene. Ikke motsatt.
Nå blir hjemmene gjort til et nederste forvaltningsnivå i kommunene. Under rektor og lærere (og også andre etater.). Om ikke foreldrene er en del av det nye læresystemet, med hjem delvis forvaltet av skolene (og annen offentig forvaltning), så har man jo barnevernet. For det kan jo ikke være barns beste å få dårligere faglige prestasjoner...
Som et fritt menneske med en fri familie kan jeg ikke akseptere en slik utvikling.
FN og menneskerettighetene er klar på at foreldre skal kunne velge skoler for sine barn. Da vil foreldrene velge noe de føler samstemmer med deres idealer, kultur og miljø. Det vil gi samme økte læring som man nå legger opp til gjennom å underordne familien et tettere "samarbeid" med de offentlige skolene.
Forskjellen er at det de nå legger opp til er unaturlig. Det offentlig tramper inn i den private sfære, hvilket artikkel 8 i EMK skulle beskytte oss mot.
_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
."Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<