7/5-2006 sitter Gerd June i tlf med meg fra kl. 15 og utover da vi jobber med søksmålet. Den yngste leker seg i bakgrunnen blid og fornøyd og er inne på dataen innimellom og sender blink til meg
Da kl.er 16.05 sier Gerd at hun blir så bekymret for den nest minste fordi hun ikke har kommet hjem ennå med drosjen som bruker å være der til kl 16. Jeg sier at hun bør gi de litt mere tid da det sikkert bare er en vanlig forsinkelse. Idet samme ringer det på døren og den yngste kommer og Gerd snakker med sjåføren mens jeg venter i tlf og hører det meste.
Da Gerd og hennes mann drar til sykehus med barna et par dager etter blir kommer det plutselig ei bekymringsmld fra bv om at Gerd hadde hatt besøk av en
anononym
melder 7/5 og at hennes barn hadde kommet ned fra loftet i overfylte bleier i 15-tiden om dagen,svært utilpasse og misfornøyde.
Dette stemmer overhodet ikke da undertegnede kan bekrefte at kun den yngste var hjemme på dette tidspunktet den dagen, og hun var både blid og fornøyd over å få sende blink på mammas data. Forøvrig burde jo melderen ha tenkt over hvor gamle Gerd Junes barn er
Det er 3 år siden disse brukte bleier. Den yngste er snart 6 år!
I saksfremlegget inn til Fylkedsanemda står det at Gerd June og hennes mann er svært psykisk syke.
Noe underlig da hennes mann er langtransportsjåfør og må inn med helseattester for å kunne utføre sin jobb. Gerd June og hennes mann er en meget oppegående personer begge to.
Lite trolig at en som er svært syk psykisk har klart det Gerd June har utført det siste året og det er vel ikke mange som når opp til henne
Det står også at omsorgssvikt og vanskjøttelse går helt tilbake til mors egen oppvekst.
Gerd June forteller derimot om et kjærlig og godt hjem sammen med 3 andre søsken, og bv har ikke kunnet fremlegge noen form for dokumentasjon for sine påstander.
Gerd Junes mor har politianmeldt dette,da det er svært ærekrenkende for henne å bli beskyldt for noe slikt.
Gerd Junes far døde i en arbeidsulykke da Gerd June var 15. Han har ingen mulighet til å forsvare seg eller renvaske seg for slike beskyldninger.
Ingen av " saksbehandlerne" fra bv i Sveio, Anne Beth Toft og Ingunn Tofte har sett Gerd June eller hennes mann før nemdsbehandlingen. De to var vel forøvrig " Gode aktører" i Vindafjordsaken.
Da Gerd og hennes mann sitter ute og venter på at de skal gå inn i nemda da Anne Beth Toft kommer bort og spør Gerd Junes mann hvem han er
Gerd June trodde hun var Mortens advokat.
Også dette er vel ganske klassisk at de som uttaler seg om samspill og funksjonen innad i familien ikke har møtt de det gjelder,men som alikevel kommer med svært så overbevisende løgner i nemda og andre rettsinnsatanser.
Dette innlegget er forøvrig diskutert med Gerd June før det legges inn.
Skal hilse fra henne: Hun har det så bra hun kan etter forholdene og jobber videre fra hvor hun enn befinner seg.